Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
In Eindhoven vanmiddag de Model Y LR van binnen en buiten kunnen bewonderen. Mooie afwerking, hogere zit uiteraard dan de Model 3 en meer ruimte op de achterbank en in de trunk en frunk. Voor het oog echt een grotere Tesla dan de 3, wel iets kleiner gelukkig dan de X!

20210813_161106.jpg
 
Ik was vandaag in Amsterdam Tesla center. Daar staat sinds vandaag Europese versie van model Y. De amerikaanse import versie die er sinds 2 weken staat is nu vervangen. Erg mooi. Lijkt (en is) veel groter dan model 3.
Ik was ook zaterdag in Amsterdam service center. Er stond net sinds die ochtend inderdaad een splinternieuwe opgepoetste blauwe model Y in europese versie.
Ook mijn conclusie is dat dit echt een grotere auto is dan model 3. Erg ruime koffer en heel ruim zitten achterin.
Na 5 jaar model S twijfel ik ook over Model Y nu. Weet iemand wanneer 7 zits optie verwacht wordt in europa?
 
Wil m graag in het echt gaan bekijken komende week. Jullie eerste mening qua vormgeving? Functie boven vorm, en inderdaad beetje droopy/dombo look of toch wel iets van elegantie?
De S is de mooiste Tesla, dan de 3 en nu dan op de derde plaats de Y. Best elegant voor een SUV, dus als je de ruimte en hoogte fijn vindt of nodig hebt een prima keuze. Als ik er eentje zou kopen zou het een rode of blauwe zijn, in donkergrijs, met standaard chrome delete is het niet heel aansprekend.
 
Wil m graag in het echt gaan bekijken komende week. Jullie eerste mening qua vormgeving? Functie boven vorm, en inderdaad beetje droopy/dombo look of toch wel iets van elegantie?
erg mooi vind ik m, ik rijd zelf Model-S, deze vindt ik mooier dan de X, maar mijn vrouw gaat 2 september de Y in ontvangst nemen en we zijn vanmiddag in Eindhoven en gaan kijken en zijn zelf overtuigd dat dit de juiste keuze is, de Model-Y vindt ik mooie dan de model-3. verhouding is beter. Het is een dikke vette bak!
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Rickyuu and horta