Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de 20 inch velgen onder mijn Model Y die de 28e geleverd wordt. Nu wil ik daar zsm winterbanden onder hebben. Kwikfit vroeg welke bandenmaat dat moet zijn. Maar verder dan 20 inch kom ik niet.

Weet iemand de winterbandenmaat de standaard 20 inch velgen?

En weet iemand of het een ‘breedset’ betreft? Achterwielen breder dan voorwielen betekent dat geloof ik?
Ik heb deze voor mijn Model Y besteld: Nokian WR SUV 4 255/40 R20 101V XL, 3PMSF (Off road winter).
 
Enige reden nog een wagen te laten leveren in 2021?
Als je die binnen een aantal jaren doorverkoopt heb je een auto uit 2021 en iemand die 4 dagen wacht één van 2022 dat kan een enorm verschil zijn in doorverkoopwaarde.
Tenzij het om een leasing gaat en de leasingsmaatschappij zijn quota moet halen?
Ik vermoed dat de meeste mensen inmiddels wel het verschil zien tussen maand 12 jaar x n en maan d 1 jaar x+1. Spelenveel meer factoren mee: is er een significante update geweest, fiscale aspecten ect
 
Enige reden nog een wagen te laten leveren in 2021?
Als je die binnen een aantal jaren doorverkoopt heb je een auto uit 2021 en iemand die 4 dagen wacht één van 2022 dat kan een enorm verschil zijn in doorverkoopwaarde.
Tenzij het om een leasing gaat en de leasingsmaatschappij zijn quota moet halen?
Is idd vanwege de bijtelling. Anders had ik nog een paar maanden gewacht op een Duitser.
 
  • Like
Reactions: telsa013
Ik zit erover na te denken om mijn witte MY van glascoating te voorzien. Iemand enig ervaring, tips, advies?





Is hier een draadje al over overigens? Ik zie dat nergens.
Ja er zijn meerdere draadjes over, onder andere deze:

Zoeken op het forum kan redelijk goed. Eerst zoekterm invullen en laten zoeken, dan advanced search, search in threads, dan forums pull down Belgium/Netherlands aanvinken (en all forums bovenaan uitvinken) en dan gaan. Wrap, ppf coating of zoiets als zoekterm gebruiken.
 
  • Like
Reactions: telsa013
Dank voor het uitzoeken. Hier ook bij dezelfde Kwikfit een afspraak gemaakt 😀. De dame vroeg nog had u net ook niet gebeld 😀
Haha wat goed dat je ook op het forum zit. Ik belde gisteren terug en toen zei de dame ook: Nouuuuu ik had twee minuten later iemand aan de telefoon met precies hetzelfde. Ik heb haar gewaarschuwd dat er nu een armada aan Ys aankomt.

Ik kan wel pas 12 januari terecht. Dat vond ik wel jammer. Wilde mss na nieuwjaar nog een paar dagen naar Oostenrijk rijden. Maar goed dat plan wordt door Ome Kron vanzelf geannuleerd:)
 
Is idd vanwege de bijtelling. Anders had ik nog een paar maanden gewacht op een Duitser.
Ik vermoed dat de meeste mensen inmiddels wel het verschil zien tussen maand 12 jaar x n en maan d 1 jaar x+1. Spelenveel meer factoren mee: is er een significante update geweest, fiscale aspecten ect
Ok duidelijk maar bijtelling kennen we hier niet in België.

Nou daar ben ik niet zeker van, ik zie gemakkelijk meer dan 10% verschil tussen twee wagens met een maand verschil maar wel een ander jaartal van inschrijving nog altijd.
 
Ok duidelijk maar bijtelling kennen we hier niet in België.

Nou daar ben ik niet zeker van, ik zie gemakkelijk meer dan 10% verschil tussen twee wagens met een maand verschil maar wel een ander jaartal van inschrijving nog altijd.
In Nederland is een oudere auto zelfs voordeliger als zakelijke rijder, en behoud dus zijn waarde beter. Per jaar gaat de belasting namelijk omhoog.

En weer verder on-topic:

Goed nieuws voor de mensen die de auto thuis nog moeten verkopen. Is gewoon super veilig zo’n Tesla! 😉
 
Wij hebben een model 3 (2020 ) en model S (2015 ) . Persoonlijk rijd ik veel liever met mijn model S , mijn vrouw en kinderen met de model 3. We hebben een testrit gedaan met model Y en iedereen is wel fan . In mijn geval kan ik de betere afwerking en hoge zitpositie wel smaken . Alleen ik heb het gevoel als ik terug in mijn model S stap, dat deze toch "anders" is , veel ruimer, breder, .. .
Zijn er forumleden die voorheen een model S hadden en nu met een model Y rijden ? Hebben jullie hier spijt van ?
Missen jullie de model S ?
Het liefst bestel ik de nieuwe S , maar levertijd totaal onbekend en bij Tesla kan dat soms "gerekt" worden ...:-(
 
Wij hebben een model 3 (2020 ) en model S (2015 ) . Persoonlijk rijd ik veel liever met mijn model S , mijn vrouw en kinderen met de model 3. We hebben een testrit gedaan met model Y en iedereen is wel fan . In mijn geval kan ik de betere afwerking en hoge zitpositie wel smaken . Alleen ik heb het gevoel als ik terug in mijn model S stap, dat deze toch "anders" is , veel ruimer, breder, .. .
Zijn er forumleden die voorheen een model S hadden en nu met een model Y rijden ? Hebben jullie hier spijt van ?
Missen jullie de model S ?
Het liefst bestel ik de nieuwe S , maar levertijd totaal onbekend en bij Tesla kan dat soms "gerekt" worden ...:-(
Vergelijk je wel correct? Heb je al met de laatste S gereden/vergeleken? Uiteraard zijn dit 2 verschillende wagens en ditto prijs. Persoonlijk zie ik eerder de X in de klasse van de S en de Y in de klasse van de 3.
De nieuwe S zal ook weer een pak beter zijn afgewerkt etc..
Het zou mij verwonderen dat wanneer je voor een S wil gaan, je ook “tevreden” bent met een Y.
Ik zie ook maar weinig mensen twijfelen tussen bv. een Audi A4/Q4 of een A7/Q7.
 
  • Like
Reactions: Maurice1