job-lek
Active Member
Of je haalt de Sim er uit. Wel wat werk om scherm eerst te verwijderenVolgens mij moet je je account gegevens invullen wil je dit kunnen uitschakelen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Of je haalt de Sim er uit. Wel wat werk om scherm eerst te verwijderenVolgens mij moet je je account gegevens invullen wil je dit kunnen uitschakelen.
Alleen Supercharger gebruiken is niet heel bevorderlijk maar voor je batterij, maar verhalen en meningen hierover lopen uiteen. Zeker omdat de batterijen steeds beter zijn geworden en verhalen en meningen en metingen veelal zijn gebaseerd op oudere versies.vraagje voor wellicht de kenners. Vrijdag mijn MY mogen verwelkomen in de familie. Voor mij een eerste echte tesla en EV.
Nu heb ik (nog) niet de mogelijkheid om thuis te laden (gemeente is nog bezig met de aanvraag voor een publieke laadpaal op mijn parking). Tot die tijd ben ik dus afhankelijk van een supercharger of andere publieke laadpalen.
Nu heb ik gezien dat de kosten bij een supercharger goedkoper zijn dan een publieke laadpaal (0,25ct tov 0,35ct). Eigenlijk ben ik tevreden als ik telkens mijn MY kan laden aan een supercharger (tot 90%) alleen klopt het dat dit niet goed is voor de batterij om telkens ALLEEN te hangen aan een supercharger? moet je hierin afwisselen of kan het geen kwaad?
hoor het graag.
bedankt voor je reactie! Er is wel een optie inderdaad paar 100 meter verderop, dan zal ik dat doen. Echter ben ik verplicht om hem van de lader af te halen als hij volgeladen is? ik wil hem in de nacht laden maar dan zal hij midden in de nacht klaar zijn vermoed ik. Ik heb het dan puur over de lader erin laten hangen en niet zozeer dat ik de parkeerplek in beslag neem.Alleen Supercharger gebruiken is niet heel bevorderlijk maar voor je batterij, maar verhalen en meningen hierover lopen uiteen. Zeker omdat de batterijen steeds beter zijn geworden en verhalen en meningen en metingen veelal zijn gebaseerd op oudere versies.
Hoe dan ook, AC laden op 11kW lijkt beter.
Is er niets bij jou in de buurt waarop je 's nachts kunt laden in plaats van steeds weer moeten wachten bij een Supercharger? Of een 220V aansluiting bij je huis?
Tilburg is toch rijkelijk bedeeld:
Hoe dan ook, veel plezier met je aanwinst!
Stoute tip: via de app en in de auto kan je het maximum vermogen aanpassen waarmee je auto aan AC laadpalen kan laden. Dus je zou bijvoorbeeld het vermogen zo kunnen beperken dat de auto pas vol is wanneer je 's ochtends terug moet vertrekkenbedankt voor je reactie! Er is wel een optie inderdaad paar 100 meter verderop, dan zal ik dat doen. Echter ben ik verplicht om hem van de lader af te halen als hij volgeladen is? ik wil hem in de nacht laden maar dan zal hij midden in de nacht klaar zijn vermoed ik. Ik heb het dan puur over de lader erin laten hangen en niet zozeer dat ik de parkeerplek in beslag neem.
Gebruik gewoon "common sense". Er is geen wettelijke of financiële verplichting om in de nacht naar je auto te lopen om de stekker er uit te halen. Maar het wordt ook niet gewaardeerd als je overdag of zelfs het hele weekend een oplaadpunt bezet houdt.bedankt voor je reactie! Er is wel een optie inderdaad paar 100 meter verderop, dan zal ik dat doen. Echter ben ik verplicht om hem van de lader af te halen als hij volgeladen is? ik wil hem in de nacht laden maar dan zal hij midden in de nacht klaar zijn vermoed ik. Ik heb het dan puur over de lader erin laten hangen en niet zozeer dat ik de parkeerplek in beslag neem.
Kan je op je werk laden? Indien ja, zou ik thuis op de 220 aansluiten, indien nodig, en dan op het werk weer verder laden.bedankt voor je reactie! Er is wel een optie inderdaad paar 100 meter verderop, dan zal ik dat doen. Echter ben ik verplicht om hem van de lader af te halen als hij volgeladen is? ik wil hem in de nacht laden maar dan zal hij midden in de nacht klaar zijn vermoed ik. Ik heb het dan puur over de lader erin laten hangen en niet zozeer dat ik de parkeerplek in beslag neem.
Wij laden ook uitsluitend aan de publieke laadpaal en volgens mij is het de gewoonte dat je 's avonds het laden start en 's morgen de auto ophaalt maar zeker niet 's nachts.bedankt voor je reactie! Er is wel een optie inderdaad paar 100 meter verderop, dan zal ik dat doen. Echter ben ik verplicht om hem van de lader af te halen als hij volgeladen is? ik wil hem in de nacht laden maar dan zal hij midden in de nacht klaar zijn vermoed ik. Ik heb het dan puur over de lader erin laten hangen en niet zozeer dat ik de parkeerplek in beslag neem.
Ik gebruik de shell recharge. Is dat ook per kWh?Wij laden ook uitsluitend aan de publieke laadpaal en volgens mij is het de gewoonte dat je 's avonds het laden start en 's morgen de auto ophaalt maar zeker niet 's nachts.
Er zijn laders die per kWh afrekenen en per minute maar ik ben ze buiten Parijs nog niet tegengekomen, (ze zijn er wel)
Bij Tesla super chargers is het wel zaak om niet te lang te blijven staan na het laden omdat daar "boetes" worden uitgedeeld die flink kunnen oplopen. (0,80 euro/minute)
Wij gebruiken ook Shell recharge en dat gaat meestal per kWh maar in Parijs (en andere plaatsen/) soms niet al was dat nog steeds niet overdreven duur het was zelfs nog goedkoper dan eerst volladen en daarna betalen voor het parkeren maar dat komt omdat in Parijs parkeren behoorlijk duur is.Ik gebruik de shell recharge. Is dat ook per kWh?
nee, dat is niet het geval voor publieke laad palen.Ik heb nog nooit publiekelijk geladen maar ik dacht dat je extra kosten kreeg vanuit de app als je de lader eraan laat hangen ondanks dat je bent “volgeladen”. Maar als ik het goed begrijp is dat niet het geval.
Ik heb nog nooit publiekelijk geladen maar ik dacht dat je extra kosten kreeg vanuit de app als je de lader eraan laat hangen ondanks dat je bent “volgeladen”. Maar als ik het goed begrijp is dat niet het geval.
In Duitsland en Oostenrijk vaak wel. Opletten daar.nee, dat is niet het geval voor publieke laad palen.
Als je in Brabant woont kan je kijken om bij Vattenfall te laden. Zij hebben zoals ik begreep een deal met de provincies Brabant en Limburg voor lagere laadtarieven. Bij mij zitten er twee op nog geen 500 meter in totaal, ook eentje naast de sportschool. De tarieven waren ooit €0,23 per kWh, weet niet of dat nu nog zo is.bedankt voor je reactie! Er is wel een optie inderdaad paar 100 meter verderop, dan zal ik dat doen. Echter ben ik verplicht om hem van de lader af te halen als hij volgeladen is? ik wil hem in de nacht laden maar dan zal hij midden in de nacht klaar zijn vermoed ik. Ik heb het dan puur over de lader erin laten hangen en niet zozeer dat ik de parkeerplek in beslag neem.
Zoals ik het lees gaat het om bandenmaat 255/40R20, voor en achter dezelfde mate.Ik heb de 20 inch velgen onder mijn Model Y die de 28e geleverd wordt. Nu wil ik daar zsm winterbanden onder hebben. Kwikfit vroeg welke bandenmaat dat moet zijn. Maar verder dan 20 inch kom ik niet.
Weet iemand de winterbandenmaat de standaard 20 inch velgen?
En weet iemand of het een ‘breedset’ betreft? Achterwielen breder dan voorwielen betekent dat geloof ik?
Google is your friend.Ik heb de 20 inch velgen onder mijn Model Y die de 28e geleverd wordt. Nu wil ik daar zsm winterbanden onder hebben. Kwikfit vroeg welke bandenmaat dat moet zijn. Maar verder dan 20 inch kom ik niet.
Weet iemand de winterbandenmaat de standaard 20 inch velgen?
En weet iemand of het een ‘breedset’ betreft? Achterwielen breder dan voorwielen betekent dat geloof ik?