Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Voila, staat eronder.
Veeeeeeel betere positionering dan bij de model X en model 3.
Enkel het beschermdeksel weghalen is moeilijk en is een ‘tool’ voor nodig maar zit er niet bij. (Schroevendraaier, pennetje, ???)
Heb hulp gevraagd bij SEC en zelf voor de monteur was het niet eenvoudig.

B41B4258-8367-424C-9A8F-51E765172C63.jpeg
B41B4258-8367-424C-9A8F-51E765172C63.jpeg
62BA3BC0-7A38-4967-93BB-9CC64ECFB9FB.jpeg
B41B4258-8367-424C-9A8F-51E765172C63.jpeg
 
Afhankelijk van welke versie je kiest, komt deze uit China (de long range) of Duitsland (Performance, verwacht vanaf maart). Van wat ik gezien heb, hebben de modellen uit China al deze features die je aanhaalde.

Dank u wel. Is de verwachting dat de long range ook uit Duitsland gaat komen, en is de verwachting dat daar nog iets in zit wat de moeite is om op te wachten? De 4680 cellen?
 
Uiteindelijk zal de Long Range ook uit Duitsland komen, de vraag is echter alleen wanneer. Tesla begint altijd eerst met het verkopen van de wagens met de grootste winstmarge. de 4680 batterijen zullen vanaf het begin nog niet meegeleverd worden. Het lijkt mij niet de moeite om hier op te wachten. De klant zal in het begin weinig voordeel halen uit deze batterijen, het is enkel Tesla die hier een grote kostenbesparing mee kan doorvoeren.

Je kan altijd blijven wachten op een of andere nieuwe feature die om de hoek komt piepen. Als je een Tesla wil, gewoon bestellen en enjoy the ride. :)
(Dan is ie ook sneller afgeschreven na x aantal jaren en kan je nieuwe bestellen met echt een hoop verbeteringen. 😉)
 
Voila, staat eronder.
Veeeeeeel betere positionering dan bij de model X en model 3.
Enkel het beschermdeksel weghalen is moeilijk en is een ‘tool’ voor nodig maar zit er niet bij. (Schroevendraaier, pennetje, ???)
Heb hulp gevraagd bij SEC en zelf voor de monteur was het niet eenvoudig.
Is de trekhaak zelf gemakkelijk te bevestigen en verwijderen? Ik had gehoord dat het bij de M3 nog niet zo eenvoudig is.
 
Dit moet de eerste keer zijn in 5,5 jaar als forumlid dat ik op een vraag geen antwoord krijg in dit forum. Zeker teleurstellend omdat ik vermoed dat idereen met een MY het antwoord weet.
Zouden de MY eigenaars minder antwoordbereid zijn dan de anciens hier?
Ik had nog laten weten dat ik een update ging geven bij m'n volgende tankbeurt tot 100%.
Dit was vanochtend het geval :)
Exact 500km was 100%. Vertrokken vanuit de garage en dan zo'n 5600km op de teller (nu 6166km).
 
  • Like
Reactions: telsa013 and Phil V
Met originele afdekplaat is alles weer zoals zonder trekhaak
Thx Pebe!
Maar is me niet echt duidelijk aangezien die achteraf gemonteerd is of die ook verstopt kan worden? Wellicht niet?
Wat ik bedoel is, ik heb op één van de wagens een trekhaak en die zit verstopt onder de wagen en komt eruit met een toets in de auto.
Hier is die eerder "IN"gebouwd ipv eronder en hangt die dan altijd zo uit?
 
Dank u wel. Is de verwachting dat de long range ook uit Duitsland gaat komen, en is de verwachting dat daar nog iets in zit wat de moeite is om op te wachten? De 4680 cellen?
Daar zit ik ook op te wachten maar ik verwacht die pas ten vroegste in 2023. Benieuwd.
Mij lijkt dat ze eerste de "oude" voorraad batterijen etc. zullen verpatsen vooraleer definitief over te schakelen.
 
Thx Pebe!
Maar is me niet echt duidelijk aangezien die achteraf gemonteerd is of die ook verstopt kan worden? Wellicht niet?
Wat ik bedoel is, ik heb op één van de wagens een trekhaak en die zit verstopt onder de wagen en komt eruit met een toets in de auto.
Hier is die eerder "IN"gebouwd ipv eronder en hangt die dan altijd zo uit?

Het zichtbare gat in de bumper is gewoon een kapje die je weer terug kunt plaatsen zodra je de kogel loskoppelt van de auto. Het is een handmatig afneembare trekhaak bij een Model Y.
 
  • Like
Reactions: Voodoo077
Enkel het beschermdeksel weghalen is moeilijk en is een ‘tool’ voor nodig maar zit er niet bij. (Schroevendraaier, pennetje, ???)
Heb hulp gevraagd bij SEC en zelf voor de monteur was het niet eenvoudig.
Bij mij is de trekhaak ook gemonteerd. Ik heb zelf een tool gemaakt om de afdekplaat te verwijderen.
Een smal plamuurmes heb ik in de bankschroef gezet en er aan het eind een hoek in gebogen.
Hiermee kan je gemakkelijk de afdekplaat lostrekken.
 
Bij mij is de trekhaak ook gemonteerd. Ik heb zelf een tool gemaakt om de afdekplaat te verwijderen.
Een smal plamuurmes heb ik in de bankschroef gezet en er aan het eind een hoek in gebogen.
Hiermee kan je gemakkelijk de afdekplaat lostrekken.
Mijn MacGyver oplossing om de afdekplaat te verwijderen. Werkt uitstekend.
 

Attachments

  • D447F453-7C3A-42B1-8381-3398DC0D1382.jpeg
    D447F453-7C3A-42B1-8381-3398DC0D1382.jpeg
    236 KB · Views: 108