Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hoe is het batterijverbruik van de long range Model Y als hij geparkeerd staat? Verlies je veel procent per dag van de batterij?

Zelfde vraag voor sentry mode een nachtje aan en als je met dit weer (rond vriespunt) het interieur laat voorverwarmen?

Ik heb geen eigen oprit, wel een vaste parkeerplaats voor de deur. (Ben het laatste huis in een doodlopend hofje en een soort van ongeschreven straatregels) Via mijn werkgever kan ik een laadpaal laten plaatsen, maar kijken op de site van de gemeente gaan die geen officiele ontheffing verlenen voor een kabel 1.5meter over de stoep, netjes afgedekt of niet.

Probeer me nu een beetje een beeld te vormen hoeveel ik ongeveer zal moeten laden om af te wegen of het risico op gedoe met een eigen laadpaal opweegt tegen het 'ongemak' van publiek laden.
 
Hoe is het batterijverbruik van de long range Model Y als hij geparkeerd staat? Verlies je veel procent per dag van de batterij?

Zelfde vraag voor sentry mode een nachtje aan en als je met dit weer (rond vriespunt) het interieur laat voorverwarmen?

Ik heb geen eigen oprit, wel een vaste parkeerplaats voor de deur. (Ben het laatste huis in een doodlopend hofje en een soort van ongeschreven straatregels) Via mijn werkgever kan ik een laadpaal laten plaatsen, maar kijken op de site van de gemeente gaan die geen officiele ontheffing verlenen voor een kabel 1.5meter over de stoep, netjes afgedekt of niet.

Probeer me nu een beetje een beeld te vormen hoeveel ik ongeveer zal moeten laden om af te wegen of het risico op gedoe met een eigen laadpaal opweegt tegen het 'ongemak' van publiek laden.
Verlies is verwaarloosbaar zonder sentry zo’n 1 à 2 km. Met sentry had ik ooit 30km verlies op 16,5u.
 
  • Like
Reactions: Flummox
Ik heb geen eigen oprit, wel een vaste parkeerplaats voor de deur. (Ben het laatste huis in een doodlopend hofje en een soort van ongeschreven straatregels) Via mijn werkgever kan ik een laadpaal laten plaatsen, maar kijken op de site van de gemeente gaan die geen officiele ontheffing verlenen voor een kabel 1.5meter over de stoep, netjes afgedekt of niet.


Ik heb exact dezelfde situatie en ik laad al vijf jaar op deze wijze. Nooit een ontheffing aangevraagd, ik neem gewoon het risico. Tot nu toe is er nog niemand over gevallen, zowel letterlijk als figuurlijk 😁

Netjes een mat over de kabel, goed verlichte situatie door een buitenlamp en de laaduren voornamelijk ‘s nachts uiteraard en tot een minimum beperken.

Maar goed, er kan natuurlijk een zeikerd in de straat gaan wonen die er een probleem van gaat maken maar tot nu toe afkloppen 😉
 
Ik heb geen eigen oprit, wel een vaste parkeerplaats voor de deur. (Ben het laatste huis in een doodlopend hofje en een soort van ongeschreven straatregels) Via mijn werkgever kan ik een laadpaal laten plaatsen, maar kijken op de site van de gemeente gaan die geen officiele ontheffing verlenen voor een kabel 1.5meter over de stoep, netjes afgedekt of niet.
En zoiets? Daar kan men toch niets op tegen hebben?
 

Attachments

  • 50A70F62-726D-4210-9E47-5D6F5D24402B.png
    50A70F62-726D-4210-9E47-5D6F5D24402B.png
    560.2 KB · Views: 100
  • Like
Reactions: Michel_AH
En zoiets? Daar kan men toch niets op tegen hebben?
Is een hele mooie oplossing, maar let op dat je normaal zelf niet aan de openbare weg (tegels) mag sleutelen. Kan verschillen per gemeente.
Je kan het vragen, maar bij misschien een 'nee' kunnen ze je polsen of je het toch gedaan hebt:)
 
Is een hele mooie oplossing, maar let op dat je normaal zelf niet aan de openbare weg (tegels) mag sleutelen. Kan verschillen per gemeente.
Je kan het vragen, maar bij misschien een 'nee' kunnen ze je polsen of je het toch gedaan hebt:)
Mag inderdaad (terecht) niet. Maar met wat lobbywerk en dreigen dat het anders zal overkomen alsof de gemeente de transitie tegenwerkt, moet dit wel lukken om dit desnoods door gemeentepersoneel te laten doen.
Doe er nog wat foto’s bij van andere plaatsen waar het minstens even gevaarlijk is door verwaarlozing van de gemeente.
Ze zullen de vraag meer en meer krijgen. Ooit moeten ze een oplossing aanvaarden en deze lijkt mij de beste.
 
@Dikkie Dik Ik acht de kans ook heel groot dat er geen haan naar kraait hier. Tot ik de papieren voor mijn werkgever ging invullen had ik geen idee dat het niet is toegestaan.

IMG-20230117-WA0007.jpg

Snip uit het beleidsdocument. Er wordt op geen enkele manier ruimte geboden, op de site zijn er veel opties maar geen enkele om een verlengde aansluiting bespreekbaar te maken.

Die tegel is inderdaad een mooie oplossing. Er zijn gemeenten die hem zelf komen aanleggen op verzoek. Helaas hier geen optie.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Zelfde ervaring hier. Zelfs na twee weken aan de luchthaven had ik maar 1% minder batterij. Verwaarloosbaar dus.
Belangrijkste is niet steeds de app openen, gezien dat de wagen uit de slaapstand haalt. Maar zelfs tijdens die twee weken heb ik elke paar dagen wel eens gekeken.
 
Hier en interessante draad op het US forum met iemand die, denk ik, bij Tesla werkt aangezien hij altijd de laatste nieuwe specs enz kent.

in dit geval gaat het over de eerste nieuwe hairpin wined motor voor de Y die buiten de US werd opgemerkt.

 
  • Like
Reactions: djerro1234
Wauw wat een mooie kleur!

Na de prijsverlaging heb ik stiekem toch een beetje spijt dat ik een witte heb gekozen. (meer zat er niet in) Maarja over die meevaller ga ik natuurlijk niet
klagen! 🤣
Kan je de kleur niet meer veranderen in je account? Het prijsverschil is toch groter dan de optie, dus nog steeds goedkoper af?
Wauw, en ik was vastbesloten om mijn MS 100D te behouden. Maar nu weer helemaal in twijfel, wat een kleur, daar alleen koop je de auto voor. 😍
 
Kan je de kleur niet meer veranderen in je account?
Nee, ik heb hem in de lease. Dan moet ik weer opnieuw het hele proces in. Ik kom nu nog in aanmerking voor het eerder inleveren van mijn huidige auto, maar ook maar net aan. Leasen heeft een boel voordelen, maar het proces via mijn werkgever kent nogal veel tussenstappen waar ik geen invloed op heb. 🫣

De witte Y zie je wel veel rijden, ik was vanmiddag in Alkmaar en zag er 2 onderweg en 3 in de parkeergarage. Blijft een mooie auto om te zien!

Maar ik zou iedereen aanmoedigen om de midnight cherry red te kiezen! Stukje exclusiever en geeft de auto net het beetje extra!
 
Last edited: