Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Al zo lang? Is de jouwe ook voor andere zaken binnen? Ik heb een afspraak in Tilburg (normaal ga ik in Aartselaar maar daar hadden ze de mogelijkheid niet om het issue te behandelen)
Geen noemenswaardige andere dingen (Kraakje in de hoofd steun achter). Hij staat in Utrecht. Ze gaven destijds al aan de spullen niet op voorraad te hebben, maar wilden me niet in de kou laten rondrijden, wel netjes.
 
Update ivm de service: voor niets naar Tilburg afgezakt, ze begonnen aan de wagen en kwamen toen tot de constatering dat ze niet alle onderdelen voorradig hadden. Afspraak is nu met een week verzet in de hoop dat ze het volgende week wel kunnen oplossen.

Vandaag was dus een total waste of time...
 
@TheBlackMYP maar moet er nu dus wel iets vervangen worden? Had jouw wagen storingen? Het lijkt mij eerder dat het preventief wordt vervangen, misschien is het niet eens nodig...
Er wordt wel degelijk iets vervangen, naar mijn gevoel bijna het volledige systeem. Ik hoorde vandaag ook via een kennis dat het om een bekend probleem gaat, wat er uiteindelijk voor kan zorgen dat er niets van climate control nog functioneert. Mijn wagen had (nog) geen storingen, maar ik had inderdaad al opgemerkt dat de verwarming niet altijd deed wat hij moest doen (soms pas warme lucht bij instellen op 27°). Gezien heel het climate control systeem nagenoeg met elkaar verbonden is, kijken ze alles na en vervangen ze wat vervangen moet worden, zij het nodig, zij het preventief... To be continued...
 
Er wordt wel degelijk iets vervangen, naar mijn gevoel bijna het volledige systeem. Ik hoorde vandaag ook via een kennis dat het om een bekend probleem gaat, wat er uiteindelijk voor kan zorgen dat er niets van climate control nog functioneert. Mijn wagen had (nog) geen storingen, maar ik had inderdaad al opgemerkt dat de verwarming niet altijd deed wat hij moest doen (soms pas warme lucht bij instellen op 27°). Gezien heel het climate control systeem nagenoeg met elkaar verbonden is, kijken ze alles na en vervangen ze wat vervangen moet worden, zij het nodig, zij het preventief... To be continued...
Ben benieuwd.. was te verwachten trouwens m.b.t. onderdelen. Op het TFF forum zie je ook dat er eerst een diagnose wordt gesteld en vervolgens onderdelen worden besteld. Daar kan soms meerdere weken tussen zitten.

Mijn auto verwarmt voor alsnog prima. Soms wordt het wat kouder inderdaad, maar zodra ik de temperatuur dan 1 a 2 graad hoger zet is het weer prima. En daarna snel weer omlaag..
 
Als er bij jullie preventief onderdelen worden vervangen, lijkt het me wel goed te komen, maar jullie wagens dateren van een veel verdere productiedatum, wat wil zeggen dat heel wat meer wagens getroffen zijn… “contamination” als beschrijving bij de herstelling lijkt me allemaal het issue met de ijzerdeeltjes te zijn.
Geen noemenswaardige andere dingen (Kraakje in de hoofd steun achter). Hij staat in Utrecht. Ze gaven destijds al aan de spullen niet op voorraad te hebben, maar wilden me niet in de kou laten rondrijden, wel netjes.
Ik zou precies toch eens navraag doen. Ik heb het issue gemeld op 25/01 en de onderdelen konden er zijn op 03/02 of 06/02. Lijkt me sterk dat het voor jou dan zoveel langer zou zijn.
 
Afgelopen donderdag mijn MY LR naar Tesla gebracht. Probleem: om rechtuit te rijden zijn doorlopend heel kleine stuurcorrecties noodzakelijk. Auto gister opgehaald. Ipv het probleem op te lossen, heb ik er nu eentje bij: het stuur trilt nu ook. Gevalletje van de regen in de drup…
Nieuwe afspraak maar weer ingeschoten. Kon het me niet veroorloven om de auto direct weer terug te brengen omdat ik’m nodig heb voor de wintersport.
Wat een gepruts…
 
Afgelopen donderdag mijn MY LR naar Tesla gebracht. Probleem: om rechtuit te rijden zijn doorlopend heel kleine stuurcorrecties noodzakelijk. Auto gister opgehaald. Ipv het probleem op te lossen, heb ik er nu eentje bij: het stuur trilt nu ook. Gevalletje van de regen in de drup…
Nieuwe afspraak maar weer ingeschoten. Kon het me niet veroorloven om de auto direct weer terug te brengen omdat ik’m nodig heb voor de wintersport.
Wat een gepruts…

 
  • Like
Reactions: Richard-W
Dankjewel!!
Erg interessant, bijzonder dat dit in Duitsland zo veelvuldig voorkomt terwijl je er bij ons op het forum bijna niets over leest.
Vandaag ook weer een software-update gedraaid. Als ik de Duitse commentaren mag geloven kan een deel van mijn probleem daaruit voortkomen. Zou ook logisch zijn dat daaruit het trillen voortkomt, omdat er niets anders aan de auto is gegaan dat dat zou kunnen verklaren.
 
Dankjewel!!
Erg interessant, bijzonder dat dit in Duitsland zo veelvuldig voorkomt terwijl je er bij ons op het forum bijna niets over leest.
Vandaag ook weer een software-update gedraaid. Als ik de Duitse commentaren mag geloven kan een deel van mijn probleem daaruit voortkomen. Zou ook logisch zijn dat daaruit het trillen voortkomt, omdat er niets anders aan de auto is gegaan dat dat zou kunnen verklaren.
Mijn auto heeft er ook last van hoor. Maar het lijkt wel alsof bij elke sw update het probleem minder aanwezig is. Ps: ik heb er alleen bij koude temperaturen “last” van. Recent boven de 10 graden geen problemen.
 
  • Like
Reactions: Richard-W
Afgelopen donderdag mijn MY LR naar Tesla gebracht. Probleem: om rechtuit te rijden zijn doorlopend heel kleine stuurcorrecties noodzakelijk. Auto gister opgehaald. Ipv het probleem op te lossen, heb ik er nu eentje bij: het stuur trilt nu ook. Gevalletje van de regen in de drup…
Nieuwe afspraak maar weer ingeschoten. Kon het me niet veroorloven om de auto direct weer terug te brengen omdat ik’m nodig heb voor de wintersport.
Wat een gepruts…
Die van ons opnieuw laten uitlijnen (door Tesla), dat loste het "bijna" op. Stuurt nu goed, maar de "bijna" is omdat de 3 het beter doet. Kijk het nog even aan, wellicht software update en wat meer "ervaring" met dit issue. Als je niet weet dat het beter kan, is het goed..... maar kan beter.
 
  • Like
Reactions: Richard-W