Ik denk dat je vooral naar de tijdspanne moet kijken. Ik vond vooral issues in 2022 op dit forum, enkel een thread op een Duits forum rond dezelfde tijd in 2023, die vermoedelijk wel allemaal over deze case gaan.
Ik denk niet dat je zelf kan weten of je getroffen bent, eventueel navraag doen bij het SEC? Mijn wagen is geleverd bij Tesla Hasselt begin december, dus als de jouwe in Berlijn van de band is gerold eind november/begin december is de kans behoorlijk aanwezig. Assumptie dat elke wagen in die periode getroffen is, ik ga er echter vanuit van wel.
In een ideaal scenario zou Tesla weten welke wagens het zijn en krijg je een melding, bestellen ze de onderdelen en wordt alles preventief vervangen en schoongemaakt vóór alles stuk gaat. Het lijkt me immers een kwestie van tijd tot iedereen uit deze reeks last ondervindt. Dat bespaart frustraties, uitdelen van loaners (herstelling zelf is 1d, tov. voor meerdere weken een loaner geven omdat HVAC stuk is en wachten op onderdelen) en kan beter gepland worden want er is minder haast bij dan wanneer klanten met hun defecte wagen plots langskomen.
Ik heb sinds gisteren mijn wagen terug. Na langs te zijn gegaan in het SEC kon de herstelling toch op vrijdag worden ingepland. De herstelling neemt een volledige dag in beslag, aangezien de airco voldoende moet circuleren om zeker te zijn dat alle ijzerdeeltjes eruit zijn. Het is dus wat meer werk dan hardware in-uit.
Klopt, ik had exact dezelfde melding en dat wijst inderdaad op het probleem dat ik eerder omschreef. (Meer juiste uitleg kan je bekomen bij Tesla zelf
)