Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Geen parking sensors. Achter geen probleem met camera maar vooraan ziet hij veel niet. Vermits ik in mijn garage altijd vooraan inparkeer met allerlei verschillende obstakels is dat niet ideaal.
Bij geen enkele wagen zijn de sensoren nauwkeurig genoeg daarvoor denk ik. Ze nemen allemaal 30cm marge. Ik heb daarvoor een breedbeeldspiegel opgehangen in mijn garage (30€).
- Middelste zitplaats achter is te hard voor de rug en de hoofdsteun trilt eens uitgeschoven. Dat trillen horen alleen de passagiers op de achterbank.
Ook hier zijn er weinig wagens waar je in het midden achteraan comfortabel zit. Ook in de MS niet trouwens. In de MY is de beenruimte ruimer (groeit jouw dochter nog?). Dat trillen kan inderdaad niet, maar lijkt mij een N=1 gevalletje dat moet en kan opgelost worden.

Maar goed, ieder zijn redenen om een beslissing te nemen. Zolang je elektrisch blijft,…
 
Een mooie jonge S met weinig kilometers is niks mis mee, argumenten kan je over twisten, maar de S is absoluut de fijnere auto.
Absoluut. Maar de nadelen van de MY voor 40k€ minder neem ik voor lief.
Er zijn ook voordelen. Hier al veelvuldig benoemd. Vooral de nieuwere design van veel onderdelen die wat ziektes van de pre-refresh MS corrigeert trok mij aan.
 
argumenten
Ik heb mijn gezin laten beslissen. Toen we de Y verleden jaar besteld hebben zijn we er gaan inzitten in de showroom en toen was alles OK achteraan. Bij het rijden, dus na al 15000km verwennerij in de S met zijn drie echte stoelen , waren ze niet meer overtuigd en was de keuze unaniem (ook mijn vrouw) voor de S. Geen slechte keuze. Maar als ik binnenkort een Cherry Red P zal zien rijden zal mijn hart toch een beetje bloeden. 😊
 
Interessant. Het orderboek voor de Y is onlangs geopend in Turkije en op de site staat de RWD in Cherry Red:




Dus ofwel start Berlijn dit jaar met produktie RWD ofwel krijgt Shanghai ook een nieuwe verfstraat.
Berlijn gaat binnenkort starten met de massaproductie van de RWD's inderdaad.

Er staat ook "Gigafactory Berlin'de geliştirilir. Sadece Avrupa ve Orta Doğu'da sunulur." --> wordt ontwikkelt in Berlijn. Alleen voor Europa en het Midden-Oosten.
 
Stuurgedrag was na uitlijnen nog steeds niet ok. Valt met name op als je boven de 100kmh rijdt en bij 150 kmh+ (wintersport) staat die gewoon zowat vast. Stuur centreert niet in de bocht (wil niet terug naar 0 postitie).

Vandaag bij SEC Utrecht geweest. Ze hebben nogmaals de uitlijning gecontroleerd (loste het niet op), druksensor gereset (loste het ook niet op). Nieuwe afspraak. Ze hadden dit nog niet gehad, dus ze gaan onderzoeken waar het vandaan komt (ze denken stuurhuis, dus die is al besteld).
Ervaar het zelfde probleem. Zou je kunnen laten weten of een nieuw stuurhuis de oplossing is?:)
 
Ik heb vandaag een ervaring gehad waarbij de parkeersensoren een muur over het hoofd hebben gezien. Conform de auto nog 35 cm. In het echt maar 5!

Hoe kan dit? Nog nooit eerder meegemaakt. De muur was over de hele breedte van de auto en ter hoogte van de achterklep. Liep wel scheef af, maar dat zou niets mogen uitmaken.
 
942108ed4640031f5bee33943d19807e7fe3374f.jpeg


348d2864d58820121caee16a58de73e29032b039.jpeg
 
Super blij met de auto maar… ik krijg OCD van het tietje in m’n vooruit; of te wel de sprinkler denk ik. Hebben meer mensen dit?

Ik durf het niet lager te buigen. Het is zo strak, net of er een microfoon van de tweede kamer voor me staat.IMG_0030.jpeg
 

Attachments

  • IMG_0031.jpeg
    IMG_0031.jpeg
    363.6 KB · Views: 55
Last edited:
Nou, lekker dan dat de foto het niet doet. Ik laad hem nog een keertje up :) Het lijkt alsof ik bij Vandaag Inside zit en een mic. in m'n gezichtsveld heb staan.

Beste Nick, dat is voor het sproeien van ruitenwisservloeistof. Is als het goed is geïntroduceerd vanaf ergens augustus/september 2022. Zogenaamde Mergon system. Correct me if I'm wrong, ik heb hem ook en stoor mij er absoluut niet aan. Ik zit op de laagste stand.
 
Last edited by a moderator:
Nou, lekker dan dat de foto het niet doet. Ik laad hem nog een keertje up :) Het lijkt alsof ik bij Vandaag Inside zit en een mic. in m'n gezichtsveld heb staan.

Als je je daar al aan ergert, dan staat je met een Tesla nog wat te wachten.
Vroeger waren in alle wagens de ruitenwissers volledig zichtbaar.
 
  • Like
Reactions: nicktessela
Tesla schrijft voor de 20" velgen in de handleiding de KONIG XG-12 PRO SIZE 252 voor. Maar bij de Konig XG-12 Pro 247 staat dat die ook 255/40R20 aan kan.

Weet iemand of het uit maakt of je de 247 of 252 neemt bij de Model Y met 20"?
 
Last edited: