Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Omdat ik niet wil dat die kleine van 5 jaar met zijn speelse gedrag per ongeluk op het knopje drukt op een parkeerplek naast een drukke weg. Hij weet dat het niet mag maar jha 1x proberen kan toch wel grote gevolgen hebben. Echter als ik thuis op de oprit sta dan weet hij al zijn gordel netjes los te maken en is hij vaak al aan het wachten tot hij eruit kan. Ik ben dan nog mijn telefoon portemonnee (bekers bananen ed aan het verzamelen) Dus ik kan dan voorin bepalen of de situatie geschikt is voor hem om de deur te openen omdat ik weet dat het dan veilig is.

Dus voor mij een handige leuke optie, wat softwarematig ook zo in te bouwen is en met een update door te voeren.
Hier hetzelfde maar wij doen het gewoon via het scherm, 1x drukken op de menuknop en daarna 2x op kinderslot. Zodra hij de deur open heeft meteen kinderslot weer activeren zodat je het niet vergeet met de volgende rit.
 
Omdat ik niet wil dat die kleine van 5 jaar met zijn speelse gedrag per ongeluk op het knopje drukt op een parkeerplek naast een drukke weg. Hij weet dat het niet mag maar jha 1x proberen kan toch wel grote gevolgen hebben. Echter als ik thuis op de oprit sta dan weet hij al zijn gordel netjes los te maken en is hij vaak al aan het wachten tot hij eruit kan. Ik ben dan nog mijn telefoon portemonnee (bekers bananen ed aan het verzamelen) Dus ik kan dan voorin bepalen of de situatie geschikt is voor hem om de deur te openen omdat ik weet dat het dan veilig is.

Dus voor mij een handige leuke optie, wat softwarematig ook zo in te bouwen is en met een update door te voeren.
Check, ik snap het! 👍🏻

Nóg handiger zou zijn dat je dat per locatie kunt instellen. Net zoals het inklappen van de spiegels of je laad-instellingen.
 
Bedankt allen voor de suggesties. Ik zal eerst kijken naar de oplooprem. Trailer achter de auto gaat inderdaad heel soepel.
Ik voel de "klonk" ook, wat ik niet had bij de XC90
Toevallig gaat de trailer volgende week weg voor een beurt
Het bleek inderdaad de oploop rem te zijn.
De vorige trailer hadden we 10 jaar en dit fenomeen niet meegemaakt.
Deze trailer had al een defect binnen 2 jaar. Omdat het € 58 kost, heb ik daar maar geen punt van gemaakt.
De monteur wist me te vertellen dat bij alle merken de kwaliteit de laatste jaren behoorlijk achteruitgaat en dat een claim bij de fabriek leidt tot het antwoord:"het is een slijtdeel"
 
Hey allen, 2 dingetjes die ik me al een tijdje afvraag:

1. Bij stilstand/achteruit rijden is de auto gewoon stil (behalve het toontje dat speelt in R), vanaf ik in D ga komt er een soort “geruis”. Het viel me op omdat ik een tijd geleden in een M3 reed en die bleef gewoon muisstil in D, dus geen “geruis” oid. Ervaren andere MY(P) rijders dit ook?

2. Sinds een tijdje merk ik bij trager rijden/stilstand dat er telkens een soort metaalachtig klikje te horen is wanneer ik de draai maak. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Heb beide situaties opgenomen, waar te horen is dat wanneer de handrem uitgeschakeld wordt dat dan ook het geruis begint. Daarna bij het rijden zijn de metalen klikjes duidelijk te horen. Kan hier alleen geen video uploaden...
 
Hey allen, 2 dingetjes die ik me al een tijdje afvraag:

1. Bij stilstand/achteruit rijden is de auto gewoon stil (behalve het toontje dat speelt in R), vanaf ik in D ga komt er een soort “geruis”. Het viel me op omdat ik een tijd geleden in een M3 reed en die bleef gewoon muisstil in D, dus geen “geruis” oid. Ervaren andere MY(P) rijders dit ook?

2. Sinds een tijdje merk ik bij trager rijden/stilstand dat er telkens een soort metaalachtig klikje te horen is wanneer ik de draai maak. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Heb beide situaties opgenomen, waar te horen is dat wanneer de handrem uitgeschakeld wordt dat dan ook het geruis begint. Daarna bij het rijden zijn de metalen klikjes duidelijk te horen. Kan hier alleen geen video uploaden...
1. MY heeft voetgangerwaarschuwing. In achteruit is dat een ufogeluid. In D is het iets subtiels wat je inderdaad met ruis kan verwarren.
 
Hey allen, 2 dingetjes die ik me al een tijdje afvraag:

1. Bij stilstand/achteruit rijden is de auto gewoon stil (behalve het toontje dat speelt in R), vanaf ik in D ga komt er een soort “geruis”. Het viel me op omdat ik een tijd geleden in een M3 reed en die bleef gewoon muisstil in D, dus geen “geruis” oid. Ervaren andere MY(P) rijders dit ook?

2. Sinds een tijdje merk ik bij trager rijden/stilstand dat er telkens een soort metaalachtig klikje te horen is wanneer ik de draai maak. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Heb beide situaties opgenomen, waar te horen is dat wanneer de handrem uitgeschakeld wordt dat dan ook het geruis begint. Daarna bij het rijden zijn de metalen klikjes duidelijk te horen. Kan hier alleen geen video uploaden...
1. Heb ik geen ervaring mee.
2. Verwacht dat ik ook een soort vergelijkbare geluid hebt gehad, in mijn geval zat er een steentje tussen de remschijf en trommel (LV). Heb het steentje een dun houten stokje verwijderd
 
  • Like
Reactions: TheBlackMYP
1. Heb ik geen ervaring mee.
2. Verwacht dat ik ook een soort vergelijkbare geluid hebt gehad, in mijn geval zat er een steentje tussen de remschijf en trommel (LV). Heb het steentje een dun houten stokje verwijderd
Een steentje gaat het niet zijn bij mij, het is aan beide kanten en vaak bij volledig doordraaien dat er vanaf telkens hetzelfde punt een klik te horen is.