Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.

Attachments

  • IMG_6427.jpeg
    IMG_6427.jpeg
    439 KB · Views: 30
Deze test toont eigenlijk aan dat zijn 1000 km challenges niet heel erg accuraat zijn, terwijl hij ze wel zo rangschikt in zijn spreadsheet. Als je dus niet steeds dezelfde route rijdt en dus ook andere max snelheidslimieten hebt dan ben je gewoon appels met peren aan het vergelijken.

De BYD blade battery is 25 min langzamer dan de CATL, terwijl ie veel sneller laadt, dus in theorie wint de blade.

 
Deze test toont eigenlijk aan dat zijn 1000 km challenges niet heel erg accuraat zijn, terwijl hij ze wel zo rangschikt in zijn spreadsheet. Als je dus niet steeds dezelfde route rijdt en dus ook andere max snelheidslimieten hebt dan ben je gewoon appels met peren aan het vergelijken.
Eigenlijk zou je enkele tientallen ritten moeten maken onder verschillende omstandigheden en van al die ritten het gemiddelde moeten nemen… maar ja, dat is in de praktijk weer lastig te realiseren.

Aan de andere kant geeft de 1000km test een aardig beeld hoeveel tijd je er met een bepaald model over doet en wat maakt het uiteindelijk uit of je er een half uur langer of korter over doet op een rit van 1000km. Ik vind het altijd wel bijzonder dat mensen zich zo blind staren op een beetje tijdswinst of verlies.
 
Je bent je foto vergeten?

Overigens kun je dit makkelijk zien aan het knipperlicht kadertje van de side repeater. Loopt die volledig door is het HW3, anders is het HW4, ook goed zichtbaar bij de foto's van de blauwe Tesla die in de tweet gedeeld staat.
Het is moeilijk te zien. Is er ook ergens een foto van de repeater van hw3
 

Attachments

  • IMG_6430.jpeg
    IMG_6430.jpeg
    367.6 KB · Views: 27
Een medewerker van Tesla Den Haag vertelde mij gisteren, en heeft dat vandaag nog een keer per mail bevestigd, dat alle Model Y uit Berlijn die nu worden uitgeleverd HW4 hebben. Ik heb vandaag een model Y besteld, dus ik hoop dat het inderdaad klopt.
Dat hoop ik ook. Ik heb gisteren een VIN toegewezen gekregen, het is volgens de VIN decoder een 2024 model. Als we dan hw4 mee kunnen pakken zou dat mooi zijn!
 
Ik heb een vraagje voor de Performance rijders: Ervaren jullie bij de stuurbekrachtiging veel verschil tussen 'Comfort' en 'Sport'? Bij mij is er nauwelijks verschil te merken bij stilstand en al helemaal niet tijdens het rijden. Bij een vriend die met een LR rijdt is er duidelijk een verschil en bij mijn dochter die met een SR rijdt is het verschil nog groter. Heeft het met de banden te maken misschien? Bij Tesla Aartselaar zeggen ze dat het normaal is dat er nauwelijks verschil is tijdens stilstand of traag rijden, het verschil wordt duidelijker bij harder rijden. Ik heb dat nooit zo ervaren bij mijn vorige Model S'en. Alvast bedankt!
 
Ik merk zeker verschil tijdens het rijden op normale snelheid met de Model 3 LR. Tijdens stilstand eigenlijk niet geprobeerd, lijkt me ook niet goed voor de banden. Hij staat sinds het begin al op sport, voor mijn gevoel is hij daardoor minder zenuwachtig.
 
Ik heb een vraagje voor de Performance rijders: Ervaren jullie bij de stuurbekrachtiging veel verschil tussen 'Comfort' en 'Sport'? Bij mij is er nauwelijks verschil te merken bij stilstand en al helemaal niet tijdens het rijden. Bij een vriend die met een LR rijdt is er duidelijk een verschil en bij mijn dochter die met een SR rijdt is het verschil nog groter. Heeft het met de banden te maken misschien? Bij Tesla Aartselaar zeggen ze dat het normaal is dat er nauwelijks verschil is tijdens stilstand of traag rijden, het verschil wordt duidelijker bij harder rijden. Ik heb dat nooit zo ervaren bij mijn vorige Model S'en. Alvast bedankt!
Ja dit was mij ook al opgevallen. Bij mijn M3P is dat verschil heel duidelijk voelbaar.
 
Vraagje: Ik merk dat de auto na parkeren nog aan het nablazen is. (Denk verwarming/airco oid). Komt vanuit de voorzijde. Na korte rit (8 min) en dan na parkeren en weglopen (auto gaat dan op slot) merk ik als ik na zeg 1 uur terugkom de auto nog steeds aan het "blazen" is. Als ik dan de deur open en weer dicht doe dan stop hij er gelijk mee. Net of deze nog denkt dat de climate control nog aan moet blijven of zo..?

Iemand enig idee wat dit kan zijn en of dit normaal is?