Niek_
Member
Hoop dat het allemaal een beetje losloopt. Vorige auto begin april verkocht met de verwachting dat het 2 maanden even 'gedoe' zou zijn, hopelijk blijft het daarbij.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Daar hebt u gelijk in. Maar een datum “beloven” en niet kunnen waar maken is eigenlijk het lastige. Ze hebben mijn leverdatum al 5(!) keer verzet.Op zich niet zo raar dat ze geen levertijden kunnen geven, zeker in deze tijd.
Wij hebben ook producten waarvan de fabrikant niet weet wanneer ze geleverd worden. Sommige levertijden kunnen oplopen tot bijna een jaar.
Dat is de nieuwe realiteit. We moeten er mee leven. Is in veel sectoren zo voor het ogenblik. Als je leverancier zijn beloftes niet kan houden, dan kan je dat zelf ook niet.Daar hebt u gelijk in. Maar een datum “beloven” en niet kunnen waar maken is eigenlijk het lastige. Ze hebben mijn leverdatum al 5(!) keer verzet.
Zeker moet je daar begrip voor hebben maar vijf zijn er zeker drie te veel.Dat is de nieuwe realiteit. We moeten er mee leven. Is in veel sectoren zo voor het ogenblik. Als je leverancier zijn beloftes niet kan houden, dan kan je dat zelf ook niet.
Mijn klanten zullen lachen dat ik dezelfde methode zou gebruiken, dan maak je geen belofte maar geef je een richtdatum.Dat is de nieuwe realiteit. We moeten er mee leven. Is in veel sectoren zo voor het ogenblik. Als je leverancier zijn beloftes niet kan houden, dan kan je dat zelf ook niet.
Helemaal waar, maar... ik heb als klant een relatie met jou en niet met jouw leveranciers...Dat is de nieuwe realiteit. We moeten er mee leven. Is in veel sectoren zo voor het ogenblik. Als je leverancier zijn beloftes niet kan houden, dan kan je dat zelf ook niet.
Ik werk momenteel bij een grote speler in de high-tech industry (B2B). Zelfde daar. Orderboek is nog nooit zo groot geweest. Beloftes kunnen pas gemaakt worden als de componentenleveringen bevestigd zijn. Waar deze normaal bij bestelling van de component ontvangen wordt van de leverancier, kolt die bevestiging maar na verzending door die leverancier (hij wil tot op het laatste moment de mogelijkheid open houden om toch nog aan een andere te leveren).Helemaal waar, maar... ik heb als klant een relatie met jou en niet met jouw leveranciers...
Voor de duidelijkheid: ik ben het er mee eens.Ik werk momenteel bij een grote speler in de high-tech industry (B2B). Zelfde daar. Orderboek is nog nooit zo groot geweest. Beloftes kunnen pas gemaakt worden als de componentenleveringen bevestigd zijn. Waar deze normaal bij bestelling van de component ontvangen wordt van de leverancier, kolt die bevestiging maar na verzending door die leverancier (hij wil tot op het laatste moment de mogelijkheid open houden om toch nog aan een andere te leveren).
Enige wat je Tesla zou kunnen verwijten is dat ze niet zeggen dat ze het zelf niet weten en dat we het moeten ontdekken door op de site te ontdekken dat de levertermijn weg is.
Vroeger was de klant koning, nu is dat de leverancier aan het worden. We gaan naar toestanden zoals in Rusland in de jaren 80-90, waar door de schaarste de leverancier ‘vertroeteld’ wordt en niet de klant.
Kan me voorstellen dat het hartje sneller gaat kloppen van een mail van Tesla. .... Totdat je de inhoud ziet.Ik kreeg net een mailtje binnen ...
View attachment 801172
Op mijn account was er echter geen datum te zien. Was blijkbaar gewoon een mailtje om te zeggen dat ze een week geleden de geschatte levertijd van april 2022 verwijderd hebben Ik had bijna het perfecte begin van mijn weekend! Misschien was het ook omdat ik woensdag een mailtje gestuurd had en ze waarschijnlijk niet echt veel tijd/zin hebben om te antwoorden.
Wat had jij besteld _Mattie_? Ik een Model Y, grijs/zwart met 20” aangezien die (op de performance na) het snelst leverbaar zou zijn..Kan me voorstellen dat het hartje sneller gaat kloppen van een mail van Tesla. .... Totdat je de inhoud ziet.
Hopen dat je snel een leverdatum krijgt die dan ook gehaald wordt.
De reactie van Niek deed mij schrikken; bij mij staat de levering ook op mei 2022. Dat staat er nu nog steeds.
Model YLR, wit, witte bekleding, 20".Wat had jij besteld _Mattie_? Ik een Model Y, grijs/zwart met 20” aangezien die (op de performance na) het snelst leverbaar zou zijn..
Tering dat zou mijn situatie wel verklaren ja...ik ga bellen.Even een kleine update langs mijn kant.
Hetgene ik vreesde is waarheid. Ik heb nog nooit een leveringsdatum (of periode) toegewezen gekregen. De reden hiervoor is dat ik mijn bestelling geplaatst heb wanneer het nog mogelijk was om je trekhaak mee te bestellen vanuit de fabriek. Dit is nu niet meer mogelijk. Hierdoor zou ik dus nooit een VIN toegewezen kunnen krijgen.
Dus voor degenen die ook in deze situatie zouden zitten, bel naar jullie Service Center en vraag om de bestelling aan te passen.
Ja, ik heb gisteren naar het Service Center in Hasselt gebeld en ze hebben het effectief nagevraagd en gaan mijn bestelling aanpassen.Tering dat zou mijn situatie wel verklaren ja...ik ga bellen.
Heb jij tesla hierover gesproken? Benieuwd wat zij hierover zeggen