Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
De type 2 kabel wordt tegenwoordig al een hele tijd standaard meegeleverd met een nieuwe auto. Maar idd tweedehands kun je natuurlijk altijd kiezen hem er niet bij te doen. Zelfde geldt eigenlijk voor de UMC. Je bent nooit verplicht om hem erbij te geven.

Ik zie overigens dat op de Nederlandse support site nog steeds de UMC ook als standaard meegeleverd nog staat vermeld.

 
  • Like
Reactions: Phil V
Je bent nooit verplicht om hem erbij te geven.
Ik vind dat altijd zo vreemd... Je koopt je auto en de kabels worden erbij geleverd, en dan ga je de auto verkopen en is het plots normaal om de kabels niet mee te leveren?

OK, dat kan, maar wie van jullie is dan ook zo eerlijk tegen de koper om te zeggen dat de kabels in de aankoopprijs van de wagen zaten, en je de auto nu verkoopt zonder de kabels en de auto daarom ietsje goedkoper is?
 
Kun je er toch gewoon bij onderhandelen, ik snap echt het punt niet. Misschien wil de nieuwe eigenaar gewoon nieuwe kabels, vanwege minder slijtage. Ik had ook al een reactie van jou verwacht 😁
Kijk, als je erover onderhandelt heb ik er geen probleem mee.

Als je de wagen aflevert zonder kabels en er nooit met de nieuwe koper over hebt, ja dan vind ik dat minder.

Zeker bij de Model S en X vind ik dat minder, want die werden geleverd met de TMC v1 die 3 fase laden ondersteunt, en zo een €700 kost nieuw, en niet meer beschikbaar is in de shop. Het enige wat je nog kan kopen is de v2 die 1 fase op het stopcontact of blauwe stekker ondersteunt, of een nieuwe TMC die enkel past op een rood stopcontact. De flexibiliteit van de v1 met adapters voor enkelfase Schuko, blauwe stekker, en 3 fasen rode stekker, en knop om de laadpoort te ontgrendelen is niet meer beschikbaar.
 
  • Like
Reactions: adjego
Lees in de andere topics dat orders vanuit de UK gematched worden met bijbehorende VIN. Benieuwd of en zo ja wanneer hier in NLD/BE de eerste berichten komen.
Is er trouwens een Google doc oid waarin orders etc bijgehouden worden? Ik kwam er eentje tegen maar die was voor 95% met Amerikaanse orders gevuld. Ben natuurlijk vooral nieuwsgierig naar NLD orders en info daarover.
Zelf op 15-3 de model Y besteld in het grijs met zwart interieur en 20” velgen. Al aardig wat geschuif in de app qua leverdatum gehad. Startend met mei 2022, vervolgens eind juni, daarna augustus/september om weer op mei 2022 uit te komen.
Mei gaat ‘m natuurlijk niet worden gezien de verwachtte binnenkomst van de schepen.
 
Zonet volgende mail van KBC Autolease ontvangen:

KBC Autolease biedt voorlopig geen Tesla’s meer aan in leasing


Beste klant,

Tesla past haar prijs- en bestelbeleid aan
Bestel je een Tesla en ligt de (gewenste) leverdatum 6 maanden of verder in de toekomst? Dan kan Tesla je na 6 maanden een prijswijziging doorgeven op basis van de op dat moment geldende prijzen. Ga je daar niet mee akkoord en wil je de bestelling kosteloos annuleren? Dan moet je dat verplicht doen binnen de 5 dagen na aankondiging van de prijswijziging.

Deze beslissing heeft een impact op je leasecontract
Door deze aanpassing van Tesla is je ondertekende leaseprijs niet meer gegarandeerd. Ook voor je medewerker heeft dat gevolgen. De wagen kan buiten budget vallen en je medewerker heeft op het ogenblik van bestelling geen correct zicht op zijn Voordeel Alle Aard (VAA). Het is mogelijk om kosteloos te annuleren, maar toch verliest je medewerker mogelijk maanden aan kostbare tijd als hij niet akkoord gaat met deze prijswijziging.

KBC Autolease biedt voorlopig geen Tesla’s meer aan
Tesla laat ons weten dat ze geen bestellingen meer aanvaarden zolang we hun prijs- en bestelbeleid niet ondertekenen. KBC Autolease gaat echter niet akkoord met deze éénzijdige aanpassing. We vinden het belangrijk om jou en je medewerkers een uitstekende service te bieden. En dat is niet meer mogelijk onder Tesla’s gewijzigde prijs- en bestelbeleid. Daarom beslist KBC Autolease om voorlopig geen Tesla’s meer aan te bieden.

We hebben Tesla op de hoogte gebracht van ons standpunt en praten uiteraard constructief verder om samen tot een oplossing te komen. Als dat het geval is, laten we je dat onmiddellijk weten.

Heb je lopende bestellingen?
Dan contacteren we je om te kijken welke impact die beslissing hierop heeft. Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op, je contactpersoon helpt je graag verder.

Met vriendelijke groeten,

je KBC Autolease-team
Hopelijk niet al te grote gevolgen voor mijn MYP die begin juni geleverd zou worden...
 
fotootje
 

Attachments

  • B20C56E9-40D3-4277-89D6-26AE3E5818BD_1_201_a.jpeg
    B20C56E9-40D3-4277-89D6-26AE3E5818BD_1_201_a.jpeg
    372.7 KB · Views: 84
Vandaag mijn MYP opgehaald in Tilburg, wat een heerlijke auto!! Ziet er prachtig uit, heb geen panel gaps of rare dingen kunnen ontdekken. Echt een wereld van verschil met mijn vorige model S (2015)
@Phil V er zat een mobile connector bij (stopcontact) en een type 2 kabel
Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd welke range in km hij aangeeft bij aflevering. Ik weet dat het over de werkelijke range niks zegt maar vindt het wel een aardig feitje om te weten.
 
Geniet ervan!! Mooie config :)

Vraagje, is bij jou ook de sproeier van de linker ruitenwisser zichtbaar in je gezichtsveld?
De ruitenwissers hebben twee standen. Een soort van 'actieve-in paraat' stand nadat er geveegd is. Hierbij zie je duidelijk bij de bestuurderskant de wisser/sproeier. Ook de passagierskant zie je duidelijk. Als de ruitenwissers niet na 30-40 sec weer opnieuw vegen, dan gaan ze in 'rust' en zakken ze 1-2cm naar beneden. Moet zeggen dat ik hierbij ook het topje van de sproeier zie. Ben zelf ook wat langer en zit misschien wat hoog. Dus je kan ook je stoel laten zakken :p
 
De ruitenwissers hebben twee standen. Een soort van 'actieve-in paraat' stand nadat er geveegd is. Hierbij zie je duidelijk bij de bestuurderskant de wisser/sproeier. Ook de passagierskant zie je duidelijk. Als de ruitenwissers niet na 30-40 sec weer opnieuw vegen, dan gaan ze in 'rust' en zakken ze 1-2cm naar beneden. Moet zeggen dat ik hierbij ook het topje van de sproeier zie. Ben zelf ook wat langer en zit misschien wat hoog. Dus je kan ook je stoel laten zakken :p
Thx voor de uitleg, was me nog niet opgevallen. @RobPet @Hurkie zie hieronder wat ik nu zie, bij jullie ook?

CD10A33C-9D3B-4D81-B763-DE8535C88477.jpeg