Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Eindelijk dan een leverdatum van mijn Y performance. Stond tot woensdag niks in mijn account, plots een sms dat ik hem volgende week op kan halen. :)
Bij mij is de initiële leverdatum van juli ook al een tijdje verdwenen (MY LR). Ik hoop dat ze mij langer dan een week op voorhand iets laten weten. Ik heb wat werk als de leverdatum er aankomt.
Edit: net nog eens gecheckt. Leverdatum staat nu op 14-30 juni.
 
Last edited:
Ook ik heb een zwarte MYP besteld en ondertussen staat er ook een verwachte leverdatum op mijn account.
Besteld op 7/03 via KBC Lease
Verwachte leverdatum staat momenteel op 'June 23 - June 30'
Hier nog geen nieuws -- MYP black/black besteld in juni 2021, geplande levering juni 2022.
Waar zie jij die bestelstatus? Ik heb ook besteld via KBC autolease maar geen idee hoe ik mijn bestelstatus kan opvragen. Vraag je dit op met jouw persoonlijk email adres of gebruik je een email adres van KBC? Indien zo, hetwelke?
 
Hier nog geen nieuws -- MYP black/black besteld in juni 2021, geplande levering juni 2022.
Waar zie jij die bestelstatus? Ik heb ook besteld via KBC autolease maar geen idee hoe ik mijn bestelstatus kan opvragen. Vraag je dit op met jouw persoonlijk email adres of gebruik je een email adres van KBC? Indien zo, hetwelke?
Ik heb dit gevraagd aan mijn relatiebeheerder (Relatiebeheerder ondernemers) bij de KBC. Hij heeft me dan een screenshot bezorgd met de besteldatum erop.
 
  • Like
Reactions: Christophe B
Iemand een idee van waar die dan gaat komen(witte MYLR)?
Lijkt mij een Chinese leverperiode te zijn, productie rond deze week + verschepingstijd = levering net voor het einde van het kwartaal.
Als het goed is uit China. Voor zover mij bekend komt alleen performance vanuit Duitsland. Tesla rep die ik sprak gaf aan dat de grijze MY van ons uit China komt en dat je dit goed aan de nieuwe leverdatum kan zien (levering voor einde kwartaal).
 
  • Like
Reactions: Phil V
Hebben jullie ook spam gekregen om een testrit te boeken voor een MYP in België? Zou dat willen zeggen dat nu alle Tesla shops wagens gekregen hebben? Hopelijk zijn er dus ook al wat leveringen bezig.

Screenshot_20220516-205133_Gmail.jpg
 
Als je een zwarte Model Y Performance bestelt, is de kans groot dat ie uit Berlijn komt.

Ik heb in de showroom in Hasselt enkele weken terug al in een Berlijnse Model Y Performance gezeten.
Voor zover ik begrepen heb is de kans 100% dat Europese MYPs uit Berlijn komen. China levert enkel de long range versie. En goed nieuws dat er reeds een MYP beschikbaar is in de stores. Ze wisten mij te vertellen dat de eerste "batch" leveringen voor de stores was, en dat direct erna de leveringen voor het bredere publiek zouden starten. Spannende tijden !
 
Voor zover ik begrepen heb is de kans 100% dat Europese MYPs uit Berlijn komen. China levert enkel de long range versie. En goed nieuws dat er reeds een MYP beschikbaar is in de stores. Ze wisten mij te vertellen dat de eerste "batch" leveringen voor de stores was, en dat direct erna de leveringen voor het bredere publiek zouden starten. Spannende tijden !
Klopt, hetzelfde nieuws kwam van de dealership in Sint-Martens-Latem! Fingers crossed!