Gisteren m’n Model Y LR afgehaald in Gent. De parking en showroom stonden afgelaten vol, dus ik vermoed dat er de komende week heel wat leveringen gepland zijn.
VIN 218xxx heef ryzen zoals bevestigd. De nieuwe batterij stond reeds op het inschrijvingsformulier (Y5LD).
De aflevering verliep vlot en service center was heel behulpzaam.
Qua panel gaps enz leek de auto prima afgewerkt, vandaag ga ik dit wat grondiger bekijken.
De auto’s waren gewassen, maar voor mij toch onvoldoende voor de ophaling van een splinternieuwe wagen van 65K. Veel waterdruppels, en toch zo nét niet top opgepoetst. Ik vergelijk dit met de aflevering van een nieuwe bmw een aantal jaar geleden.
Ik heb een zwarte MY en ik zag wat strepen op de bumper en boven de wielkast, leken op resten van het polieren, of het slecht uitpolieren. Toen ik vroeg om dit op te lossen was dit geen probleem. Echter was de oplossing erger dan voordien: een doffe plek en een nieuwe kras. Dan hebben ze de wagen volledig gewassen, hoe het er nu uitziet moet ik nog bekijken want sindsdien heel de tijd regen. Bovendien hadden ze het interieur nog wat extra gepoetst, maar ook opnieuw, slechter dan ervoor. Op de achterzetel is nu een duidelijk vlek merkbaar en ook spetter van het product die er niet uitgaan met een vochtige doek.
De bumper wordt vervangen en gaat naar carrosserie om de wagen ook volledig te checken.
Al bij al: de auto is op zich prima, service center is behulpzaam, maar de “detailler” die er werkt kan maar beter een andere job zoeken.
View attachment 771628View attachment 771629View attachment 771630View attachment 771631