Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ze ook altijd op 3,3 staan ofzo. Wel hard, maar op ‘s-Heerenwegen in Holland is dat goed te doen. En rolweerstand is lager.

Ik heb ze koud rond de 3,1 staan voor zowel 19" zomerbanden alsmede 18" winterbanden. (lees: iets hoger dan advies)
En ik zie géén overmatige slijtage in het midden van het loopvlak. (daar was ik "bang" voor -> blijkt dus mee te vallen)
In het verbruik en comfort kan ik het idd wel iets merken (blijft wel lastig om dat objectief te bepalen)
 
Vandaag "mijn" model Y opgehaald. Helaas heeft de leasemaatschappij de 20" niet besteld. Er stond dus een Y klaar met de 19" voor mij.

Nochtans zijn de 20" op alle mails en documenten van de leasemaatschappij vermeld. Volgens Tesla staan deze echter helemaal niet in de bestelling. Volgens de verkoper was ik vandaag al de tweede... Zelfde lease. Is gewoon de ene fout na de andere, totaal geen vertrouwen meer in dat bedrijf.

Hopelijk kan het opgelost worden maar ervaring leert dat ze daar ook wel zullen in falen.

Toch wel een serieuze domper op iets waar ik echt heb naar uitgekeken.

Banden zijn precies wel heel hard opgeblazen. Staan op 3,5 bar terwijl dat 2,9 bar moet zijn denk ik. Klopt dit?
Auto niet aanvaarden :)
Ze moeten het maar oplossen.

Ja, tesla zet hun banden op max omdat ze via trein aankomen en als ze landdurig zouden staan kan de band eventueel doorzakken (denken ze).
Terwijl mensen thuis hun auto soms ook 1 week niet gebruiken. Verlagen, 2.5 voor beter comfort zou ik zeggen :)
 
Auto niet aanvaarden :)
Ze moeten het maar oplossen.

Ja, tesla zet hun banden op max omdat ze via trein aankomen en als ze landdurig zouden staan kan de band eventueel doorzakken (denken ze).
Terwijl mensen thuis hun auto soms ook 1 week niet gebruiken. Verlagen, 2.5 voor beter comfort zou ik zeggen :)
2.5 een s denk ik veel te laag en gaan de sensoren melden dat de druk te laag is. Ik krijg al een melding bij 2.7\2.8
 
  • Like
Reactions: job-lek
Als je 20” hebt besteld dan is het toch een probleem dat de leasemaatschappij moet oplossen…….
Heb je er ook voor betaald, ik neem aan dat het leasebedrag hoger is voor de 20”.
Klopt dat het hun probleem is maar ik mag er (weeral) achterna. Elk klein probleempje is bellen, herinneren, weer bellen, pushen, escaleren,... om een kans te hebben op oplossing. Ik hoop dat het in orde komt maar in ieder geval zal dat niet zonder moeite zijn.

Auto niet aanvaarden :)
Ze moeten het maar oplossen.
Is gemakkelijk gezegd maar ik ging daar dan maar staan zonder wagen op 100km van mijn woonplaats.
Ik rij nu ook al maanden met een Peugeot 208, wachtende op de Tesla na (economisch) total loss van mijn vorige wagen. In het beste geval zou dat dus opnieuw bestellen worden en was het weer wachten tot minsten mei.


Ivm. de bandenspanning, label vermeld 42 PSI dus ik heb de banden op 2,9 bar gezet. Toch wel een groot verschil qua comfort want de wagen is sowieso al relatief hard afgeveerd. Ik overweeg om nog een beetje te verlagen.

Iemand een idee of volgende set zou passen op de 19" die onder wieldoppen zitten? https://www.amazon.nl/Gebildet-20-d...d_wg=NlVf4&ref_=pd_gw_ci_mcx_mr_hp_atf_m&th=1
Ik vind de precieze maat van de naafdoppen niet terug en lees gemengde reacties of de model 3 doppen passen.
De bedoeling is om het beste ervan te maken in afwachting van een deftige oplossing.

En verder, ter info, hoe het verlopen is voor mij:
04/12: bestelling geplaatst door leasemaatschappij
18/02: gebeld door accountmanager met nieuws dat de wagen 08/02 in België zou aankomen
03/03: mailtje gestuurd naar de accountmanager of er al een update was, die stelde voor om uit te leveren 10/03
zelfde dag nog SMS gekregen die dit bevestigde
04/03: nummerplaat doorgekregen van leasemaatschappij
09/03: auto te zien in portal van lease
10/03; ophaling
 
Zoals ik zelf wel kan appreciëren, ook een paar foto's van de eerste momenten met de Y:

y1.jpg

y2.jpg



En de bovenstaande set van Amazon werkt perfect om, na het verwijderen van de wieldoppen, het gat bij de naaf op te vullen:
y3.jpg


Benieuwd hoe het issue met de 20" zal aangepakt worden...
 
Hier is-ie binnen, zowaar nog een weekje vervroegd op het laatst.
Heel erg tevreden tot dusver, zag er goed uit. Dit weekend doe ik nog even een extra grondige check op alles, ik vond het binnen in de hal best lastig bekijken door het kunstlicht.
Banden stonden ook op 3.5 bar, daar ga ik nog wel wat aan doen denk ik.
 
  • Like
Reactions: NielsV
benieuwd wanneer mijn blauwe performance komt. ik zat nog heel even te twijfelen om toch zwart te pakken, maar daar zou ik spijt van krijgen. Inruil op huidige Model S van 2013 was nog meer dan prima.

alle aflevergegevens zijn ingevuld, dus nu is het wachten.

Zijn er trouwens nog berichten over de hoedenplank? Had daar eens wat van gezien uit China, maar sindsdien niks meer. Iedereen die nu een LR afneemt, heeft geen hoedenplank toch?
 
Sinds gisteren heb ik ook mijn Model Y LR mogen ontvangen. 3 maart besteld, 18 maart geleverd. Alles vlekkeloos verlopen en ben enorm onder de indruk van de wagen! Hij rijd fantastisch, en naar mijn gevoel absoluut niet te hard met de 20", voor mij is het perfect zo. Ook qua afwerking heb ik er niets op aan te merken, op en top. Vandaag ook al is gebruik gemaak van de Fastned charger hier in België en dat gaat zeer vlot met de app, een aanrader voor wie een alternatief zoekt voor SC. Ik zal nog in de loop van de week enkele foto's plaatsen.
 
Sinds gisteren heb ik ook mijn Model Y LR mogen ontvangen. 3 maart besteld, 18 maart geleverd. Alles vlekkeloos verlopen en ben enorm onder de indruk van de wagen! Hij rijd fantastisch, en naar mijn gevoel absoluut niet te hard met de 20", voor mij is het perfect zo. Ook qua afwerking heb ik er niets op aan te merken, op en top. Vandaag ook al is gebruik gemaak van de Fastned charger hier in België en dat gaat zeer vlot met de app, een aanrader voor wie een alternatief zoekt voor SC. Ik zal nog in de loop van de week enkele foto's plaatsen.
 
Sinds gisteren heb ik ook mijn Model Y LR mogen ontvangen. 3 maart besteld, 18 maart geleverd. Alles vlekkeloos verlopen en ben enorm onder de indruk van de wagen! Hij rijd fantastisch, en naar mijn gevoel absoluut niet te hard met de 20", voor mij is het perfect zo. Ook qua afwerking heb ik er niets op aan te merken, op en top. Vandaag ook al is gebruik gemaak van de Fastned charger hier in België en dat gaat zeer vlot met de app, een aanrader voor wie een alternatief zoekt voor SC. Ik zal nog in de loop van de week enkele foto's plaatsen.
Welke kleur?