Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Cool! De mijne is via lease dus ik kan de verwachte levering niet opvolgen (jammer / gelukkig genoeg). Laat ons hopen want het wachten wordt wel lang.

Jij gaat de jouwe nog steeds omzetten? Ook een dag als vandaag (in BE met een lekker zonnetje) kan je niet overtuigen? :)

Ik denk dat hij erg mooi is als de zon er direct op staat. Maar er zitten ook zoveel kleuren in die ik echt te oudbollig en helemaal niet mooi vind. En om nou een mooie auto te rijden waarvan ik de kleur alleen in de volle zon mooi vind..... Misschien nog eens buiten in de volle zon zien maar we vonden hem beide erg tegenvallen. Dus het omzetten gaat door.
 
Vandaag is het 28 april.
Dag 1 van de 28 april - 14 mei periode.
Vorige keer was het 20 april - 6 mei
MY LR QS besteld 17 februari.

Gaat het dan deze twee weken echt gebeuren?
Haha, ik zit weer op dag 2, loop een dag voor op jou. Maar ik ben veel relaxter, ik weet al dat het niet snel gaat gebeuren voor mij omdat ik eerst een week op vakantie ben, dan een week op business trip en vervolgens is het al de laatste datum van de periode. :) En op de 13e ga ik geen auto ophalen natuurlijk. Dus ergens half mei gaat dat worden...

Maw: ik maak me er nu niet druk meer om, we zien wel over twee weken.
 
Model S 60 ingeruild voor multi-coat Red Model Y (vakantie auto)
Volgende week zal die naar detailer gebracht worden voor glass coating :)

In België/Nederland zal ik blijven rijden met mijn MS 85 tot het volledig uit elkaar valt 😅 of andere oorzaak...*knock on woods*🙈


Red kitty.jpg
Red kitten.jpg
 
Heb 21 februari besteld en my lr qs zonder trekhaak besteld , zit op zelfde verhaal 28 april - 14 mei.
We gaan het meemaken.
Heb 21 februari besteld en my lr qs zonder trekhaak besteld , zit op zelfde verhaal 28 april - 14 mei.
We gaan het meemaken.
Ik zie net een Vin nummer in de app, goedkeuren vision en ik kan gaan betalen…. 👍
 
Ik denk dat hij erg mooi is als de zon er direct op staat. Maar er zitten ook zoveel kleuren in die ik echt te oudbollig en helemaal niet mooi vind. En om nou een mooie auto te rijden waarvan ik de kleur alleen in de volle zon mooi vind..... Misschien nog eens buiten in de volle zon zien maar we vonden hem beide erg tegenvallen. Dus het omzetten gaat door.
Ja, ik heb hem nog niet gezien natuurlijk. De Salesman van Tesla (BE) vertelde me dat hij er ook nog geen had ontvangen noch gezien. Ook jouw data kon hij niet bevestigen of ontkennen; ik heb de indruk dat hij het eigenlijk ook niet weet.
 
Meh, weer een delivery update.

Ik heb een Y LR QuickSilver, zwart interieur, 19" velgen, zonder trekhaak (ofwel MYLRQS19ZWzTH ).

OD: 11-Feb-2023

EDD 1 (11-Feb): Feb-Mar
EDD 2 (24-Feb): 11 Mei - 25 Jul
EDD 3 (1-Mrt): Mar - Apr
EDD 4 (3-Mrt): 11 Apr - 5 Jun
EDD 5 (27-Mrt): 13 Apr - 20 Mei
EDD 6 (9-Apr): 18 Apr - 5 Mei
EDD 7 (20-Apr): 27 Apr - 13 Mei
EDD8 (28-Apr): 4 Mei - 20 Mei

We schuiven lekker verder. Van de week nog gebeld of er iets "mis" is met mijn order, want ik heb toch het gevoel dat mijn forum collega's al lang in de rondte rijden met dezelfde auto. Maar alles was OK. Het zal dus wel aan mijn ongeduld liggen haha.

Straks is het weer einde kwartaal, dan ga ik de order omzetten naar zo'n wagen met korting in een ander kleurtje.
 
Meh, weer een delivery update.

Ik heb een Y LR QuickSilver, zwart interieur, 19" velgen, zonder trekhaak (ofwel MYLRQS19ZWzTH ).

OD: 11-Feb-2023

EDD 1 (11-Feb): Feb-Mar
EDD 2 (24-Feb): 11 Mei - 25 Jul
EDD 3 (1-Mrt): Mar - Apr
EDD 4 (3-Mrt): 11 Apr - 5 Jun
EDD 5 (27-Mrt): 13 Apr - 20 Mei
EDD 6 (9-Apr): 18 Apr - 5 Mei
EDD 7 (20-Apr): 27 Apr - 13 Mei
EDD8 (28-Apr): 4 Mei - 20 Mei

We schuiven lekker verder. Van de week nog gebeld of er iets "mis" is met mijn order, want ik heb toch het gevoel dat mijn forum collega's al lang in de rondte rijden met dezelfde auto. Maar alles was OK. Het zal dus wel aan mijn ongeduld liggen haha.

Straks is het weer einde kwartaal, dan ga ik de order omzetten naar zo'n wagen met korting in een ander kleurtje.
Vreemd. Ik heb dezelfde auto maar dan met 20 inch velgen en met trekhaak 2 weken later besteld en vandaag opgehaald.
De hal in Tilburg staat helemaal vol, maar cherry red is nog niet gearriveerd. Ook leveren ze geen auto’s van 1-8 mei.
 
We schuiven lekker verder. Van de week nog gebeld of er iets "mis" is met mijn order, want ik heb toch het gevoel dat mijn forum collega's al lang in de rondte rijden met dezelfde auto. Maar alles was OK. Het zal dus wel aan mijn ongeduld liggen haha.
Ik herken dat gevoel. Qua besteldatum loop ik 6 dagen op je voor. Afgelopen dinsdag werd m'n estimated delivery opeens vervroegd en kreeg ik m'n VIN. Met een beetje geluk krijg jij begin deze week je VIN.

Overigens ben je er dan nog niet. Ik heb de clausule m.b.t. Tesla Vision bevestigd en afgelopen woensdag direct betaald nadat de betaalgegevens beschikbaar waren in mijn account. Ik heb daarop per mail aan Tesla Delivery gevraagd wanneer ze verwachten het kenteken te hebben en te kunnen leveren. Krijg ik als antwoord 1e of 2e week van mei. Geduld wordt i.d.d. wel op de proef gesteld.
 
Voor diegene die via Leaseplan Nederland een y geleverd hebben gekregen.

Ik rij zelf nu een 3 van Leaseplan, maar kan nergens achterhalen (op web of in mijn telefoon app) dat er een auto is besteld (uiteraard is dit wel het geval). Hoe krijg je de bestelling updates door? Net als voorheen alleen via mail, of ook via je webaccount of telefoon app?
 
Mijn LR Cherry Red, zwart interieur, trekhaak, gemini velgen:

- 13-01 Besteld als Performance variant, verwachte levering juni-juli
- 27-01 Ivm de prijsveranderingen aangepast naar LR
- 24-02 Levering aangepast naar Juni 13 - September 11
- 16-04 Levering staat nu op Mei 05 - Juni 29

Ik ga nu toch maar snel even wat accessoires bestellen.. 😅
Mijn Cherry Red bestelling is vandaag aangepast:

Verwachte levertijd: Mei 06 - Mei 22
🥳🎉🍾
 
  • Like
Reactions: jsopreis
Meh, weer een delivery update.

Ik heb een Y LR QuickSilver, zwart interieur, 19" velgen, zonder trekhaak (ofwel MYLRQS19ZWzTH ).

OD: 11-Feb-2023

EDD 1 (11-Feb): Feb-Mar
EDD 2 (24-Feb): 11 Mei - 25 Jul
EDD 3 (1-Mrt): Mar - Apr
EDD 4 (3-Mrt): 11 Apr - 5 Jun
EDD 5 (27-Mrt): 13 Apr - 20 Mei
EDD 6 (9-Apr): 18 Apr - 5 Mei
EDD 7 (20-Apr): 27 Apr - 13 Mei
EDD8 (28-Apr): 4 Mei - 20 Mei

We schuiven lekker verder. Van de week nog gebeld of er iets "mis" is met mijn order, want ik heb toch het gevoel dat mijn forum collega's al lang in de rondte rijden met dezelfde auto. Maar alles was OK. Het zal dus wel aan mijn ongeduld liggen haha.

Straks is het weer einde kwartaal, dan ga ik de order omzetten naar zo'n wagen met korting in een ander kleurtje.

Lekker zeg. Ik heb exact dezelfde uitvoering. Besteld op 19 Januari. Nog niet geleverd.. Dus je bent zeker niet de enige in deze spiraal ;)
 
Lekker zeg. Ik heb exact dezelfde uitvoering. Besteld op 19 Januari. Nog niet geleverd.. Dus je bent zeker niet de enige in deze spiraal ;)
Op een of andere manier is dat fijn om te horen, terwijl het voor jou net zo vervelend is als voor mij haha. Maar er is iig niets speciaals “mis” met onze auto’s.

Ik ga lekker op vakantie, zie het wel halverwege mei ofzo.
 
Ow, laat maar zitten, krijg net een sms dat mijn auto aanstaande donderdag geleverd wordt. Heerlijk herkenbaar die onnavolgbare Tesla delivery, zelfde was het geval met de Model3 een paar jaar geleden. Geen informatie en opeens is hij er :D

Voor diegene die via Leaseplan Nederland een y geleverd hebben gekregen.

Ik rij zelf nu een 3 van Leaseplan, maar kan nergens achterhalen (op web of in mijn telefoon app) dat er een auto is besteld (uiteraard is dit wel het geval). Hoe krijg je de bestelling updates door? Net als voorheen alleen via mail, of ook via je webaccount of telefoon app?