Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Valt me nu trouwens een (redelijk onbelangrijk) detail op tussen mijn oude M3 en de nieuwe MY. Het SOS knopje in het dak is verdwenen. Uiteraard nooit gebruik van gemaakt, maar zag nu net dat er dus nog een knopje was wegbezuinigd. Weer een stap dichter naar een knoploze auto ;)
 
Valt me nu trouwens een (redelijk onbelangrijk) detail op tussen mijn oude M3 en de nieuwe MY. Het SOS knopje in het dak is verdwenen. Uiteraard nooit gebruik van gemaakt, maar zag nu net dat er dus nog een knopje was wegbezuinigd. Weer een stap dichter naar een knoploze auto ;)
Ik vind dit wel een zorgelijke ontwikkeling hoor. Ik heb het SOS knopje ook niet en in geval van nood kan het zo maar zijn dat het scherm niet meer werkt en dan heb je er dus helemaal niets aan. Tenzij de auto zelf gaat bellen.
 
I was reading about the delivery dates of cars recently ordered, so wanted to pitch in my update.

I was looking for an EV in early March. I did like the Ioniq 5 a tad more than the Model Y (USS, better autosteer and some impressive blind spot detection I experienced first hand at the end of the test drive) but their delivery times were around mid November. Not waiting that long, so the Model Y fit the bill.

There were many cars in inventory so I picked one that fit my bill. White interior RWD. Ordered March 24, picked up on March 31 in Tilburg.

Delivery was botched up for me and four other people, spent 5 hours waiting for the car to be ready, but happy with the delivered vehicle.

There was a 2950 Euro discount on the price (just missed another similar car with 4900 discount because I did not make my mind up early enough, never ever spend this much money on a car). And got 5K km free supercharging.

BTW, checkout the color difference in the se two cars. On left is a Berlin made MY LR and on right is my Shanghai made MY RWD. Both should have the same color but I do not see them as being the same.
 

Attachments

  • IMG_4464.jpg
    IMG_4464.jpg
    529.6 KB · Views: 108
Mijn levering staat - na 15 aanpassingen - sinds gisteren ook gepland op de 30ste. In Brugge. De wagen staat nu nog in het depot in Sint Niklaas volgens de Teslamedewerker.
Nog 2 weken in spanning afwachten.. :)
Grappig. Mijn wagen staat ook in dat depot. Voroge week maandag SMS ontvangen om in Brugge op te halen vanaf de 22ste, waarop ik toegezegd heb. Heb er alleen een hard hoofd in, want afgelopen vrijdag was de lease nog niet op de hoogte en administratief papierwerk nog niet in gang gezet. Verder ook geen bevestiging gekregen van Tesla uit. Had jij een bevestiging op sms/mail gekregen na je OK voor mogelijke levering?
 
I was reading about the delivery dates of cars recently ordered, so wanted to pitch in my update.

I was looking for an EV in early March. I did like the Ioniq 5 a tad more than the Model Y (USS, better autosteer and some impressive blind spot detection I experienced first hand at the end of the test drive) but their delivery times were around mid November. Not waiting that long, so the Model Y fit the bill.

There were many cars in inventory so I picked one that fit my bill. White interior RWD. Ordered March 24, picked up on March 31 in Tilburg.

Delivery was botched up for me and four other people, spent 5 hours waiting for the car to be ready, but happy with the delivered vehicle.

There was a 2950 Euro discount on the price (just missed another similar car with 4900 discount because I did not make my mind up early enough, never ever spend this much money on a car). And got 5K km free supercharging.

BTW, checkout the color difference in the se two cars. On left is a Berlin made MY LR and on right is my Shanghai made MY RWD. Both should have the same color but I do not see them as being the same.
Het kan ook zijn dat die linker wagen niet schoon is.
 
Grappig. Mijn wagen staat ook in dat depot. Voroge week maandag SMS ontvangen om in Brugge op te halen vanaf de 22ste, waarop ik toegezegd heb. Heb er alleen een hard hoofd in, want afgelopen vrijdag was de lease nog niet op de hoogte en administratief papierwerk nog niet in gang gezet. Verder ook geen bevestiging gekregen van Tesla uit. Had jij een bevestiging op sms/mail gekregen na je OK voor mogelijke levering?
Ik heb geen SMS ontvangen, ik werd rechtstreeks opgebeld door iemand van Aartselaar.. Een uurtje daarna was de datum in de app aangepast en een dag later stond ik in CC van een mail van hen naar mijn verzekering met de papieren..
 
Ik merk dat de leverings-perikelen bij Tesla nog steeds doorgaan. Rij nu nog met Model 3 AWD, nieuwe Model Y LR Black staat in bestelling sinds 3 maart. Dus na de prijsverlaging. Het had ook al wat voeten in aarde omdat ik de Homelink mee op de factuur wou hebben voor de leasing, dat kon volgens Tesla telefonisch wel, doch bij bestelling dan weer niet. De levering stond dan nog op 'eind maart' maar dat wist ik wel dat het niet ging worden. Momenteel, na de gebruikelijke telefoontjes en mails staat de levering op mei - juni.

Toch bizar dat ze nog niks geleerd hebben in die laatste 4 jaar.
 
Het loopt hier stilaan echt de spuigaten uit. Ik en de bestelde leasewagen lijken wel de speelbal te zijn tussen de verschillende SeC's en de leasing. Er is gewoon geen communicatie. Af en toe een boute SMS van Tesla uit, waardoor ik zelf maar weer aan de slag mag om na te gaan hoe het zit met mijn wagen. De lease weet van niets, de Tesla SeC's zijn telefonisch gewoon niet bereikbaar en via mail is het ook weer niet goed. Ik had een dag verlof genomen om de wagen te gaan halen in Brugge de 22ste, omdat de SMS aangaf dat ik vanaf de 22ste de wagen kan ophalen als ik bevestig (niet bij de deur, eigenlijk was ophaling in Aartselaar). Ik heb dat meteen bevestigd voor de 22ste, maar voor zover het er naar uit ziet zal het niet doorgaan. Geen antwoord van Tesla, lease weet van niets, etc... Papierwerk zal niet in orde zijn, expertise van huidige wagen en regeling achterlaten wagen in Brugge heb ik ook nog niet kunnen regelen, simpelweg omdat ik nergens zekerheid heb en nergens die zekerheid kan verkrijgen.
Ik zal de verlofdag alvast maar annuleren, want met deze korte werkweek zal er zeker niets in huis van komen.
 
  • Like
Reactions: Rla
Het loopt hier stilaan echt de spuigaten uit. Ik en de bestelde leasewagen lijken wel de speelbal te zijn tussen de verschillende SeC's en de leasing. Er is gewoon geen communicatie. Af en toe een boute SMS van Tesla uit, waardoor ik zelf maar weer aan de slag mag om na te gaan hoe het zit met mijn wagen. De lease weet van niets, de Tesla SeC's zijn telefonisch gewoon niet bereikbaar en via mail is het ook weer niet goed. Ik had een dag verlof genomen om de wagen te gaan halen in Brugge de 22ste, omdat de SMS aangaf dat ik vanaf de 22ste de wagen kan ophalen als ik bevestig (niet bij de deur, eigenlijk was ophaling in Aartselaar). Ik heb dat meteen bevestigd voor de 22ste, maar voor zover het er naar uit ziet zal het niet doorgaan. Geen antwoord van Tesla, lease weet van niets, etc... Papierwerk zal niet in orde zijn, expertise van huidige wagen en regeling achterlaten wagen in Brugge heb ik ook nog niet kunnen regelen, simpelweg omdat ik nergens zekerheid heb en nergens die zekerheid kan verkrijgen.
Ik zal de verlofdag alvast maar annuleren, want met deze korte werkweek zal er zeker niets in huis van komen.
Neem jij verlof om een leasewagen op te halen?

Welke LM heb je?
In elk geval, bij mij ging het net zo, en de meeste fouten werden door de LM gemaakt.
Hun laatste fout was dat ze de nummerplaat naar het verkeerde adres van Tesla verstuurd hadden. Ga dus pas als je zeker bent dat de nummerplaat en je auto klaar staan.
Bellen naar Sales lukt inderdaad niet, ze zijn zo overbelast dat ze de telefoon gewoon niet opnemen.
Ik heb ze uiteindelijk kunnen bereiken door naar de Service te bellen, en dan te vragen of ze hun mannen van Sales konden aanspreken...
 
De wagen ophalen is qua rijtijd alleen al 3.30u heen en terug, zonder files die er absoluut wel zullen zijn. Da's lastig om tijdens een werkdag meer dan een halve dag afwezig te zijn om een wagen op te halen, net omdat de levering eigenlijk in Aartselaar had moeten zijn en dan op 1 uurtje alles rond zou zijn. Als werkgever ga je dan natuurlijk protesteren.

LM is Athlon trouwens.

Na een mailtje te versturen naar de LM en Tesla ben ik zelf opgebeld geworden door Tesla Brugge. Ze hadden zopas contact met LM gehad, maar die had 4 werkdagen nodig om alles rond te krijgen en 22 Mei bleek niet haalbaar. Dan hebben we in samenspraak levering verzet naar 30 Mei. Fingers crossed dat tegen dan alles in orde is.
 
De wagen ophalen is qua rijtijd alleen al 3.30u heen en terug, zonder files die er absoluut wel zullen zijn. Da's lastig om tijdens een werkdag meer dan een halve dag afwezig te zijn om een wagen op te halen, net omdat de levering eigenlijk in Aartselaar had moeten zijn en dan op 1 uurtje alles rond zou zijn. Als werkgever ga je dan natuurlijk protesteren.

LM is Athlon trouwens.

Na een mailtje te versturen naar de LM en Tesla ben ik zelf opgebeld geworden door Tesla Brugge. Ze hadden zopas contact met LM gehad, maar die had 4 werkdagen nodig om alles rond te krijgen en 22 Mei bleek niet haalbaar. Dan hebben we in samenspraak levering verzet naar 30 Mei. Fingers crossed dat tegen dan alles in orde is.
De leaseauto is toch niet iets privé, maar van de werkgever? Of is dat bij jou anders?
Bij mij komt de leasemaatschappij de auto op lokatie afleveren. Nu ik daar over nadenk zal mijn werkgever daar vast voor betalen.
 
  • Like
Reactions: Blackbelt
Ik 26 mei ophalen. moet zeggen dat ik aangenaam verrast was in communicatie met Tilburg. Na afwijzen afleverdatum 25 mei heb ik gebeld en binnen 1 minuut een aardige meneer aan de telefoon die direct een nieuwe afspraak maakte voor aflevering. En nog geen gekkigheid met de LM opgemerkt.
 
Valt me nu trouwens een (redelijk onbelangrijk) detail op tussen mijn oude M3 en de nieuwe MY. Het SOS knopje in het dak is verdwenen. Uiteraard nooit gebruik van gemaakt, maar zag nu net dat er dus nog een knopje was wegbezuinigd. Weer een stap dichter naar een knoploze auto ;)
Ik vind het prima, in mijn 3 nog een keer per ongeluk de SOS ingedrukt ipv de alarmlichten. Hadden ze gelukkig begrip voor. Prima dat hij nu verdwenen is (wat mij betreft).