Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn datum staat niet erg vast de laatste week van levering.

Op 16 mei >> Verwachte levering 16 mei - 23 mei
Op 17 mei >> Verwachte levering 17 mei - 24 mei
Op 18 mei >> Verwachte levering 18 mei - 25 mei
Op 19 mei >> Verwachte levering 19 mei - 26 mei
Op 20 mei >> Verwachte levering 20 mei - 27 mei

Meestal laat in de middag gaat hij weer een dagje verder... Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
 
Ik heb natuurlijk alle verhalen gelezen maar de communicatie is erg slecht. In de basis is de opzet goed: afleverdatum in de app/website te zien en je krijgt een SMS voor een afspraak. Maar als die datum dan elke dag doorschuift heb je er niets meer aan.

Ze kunnen toch wel inschatten wanneer ze mijn auto kunnen uitleveren? Zet die week dan in de app, dan weet ik waar ik aan toe ben.
 
Mijn datum staat niet erg vast de laatste week van levering.

Op 16 mei >> Verwachte levering 16 mei - 23 mei
Op 17 mei >> Verwachte levering 17 mei - 24 mei
Op 18 mei >> Verwachte levering 18 mei - 25 mei
Op 19 mei >> Verwachte levering 19 mei - 26 mei
Op 20 mei >> Verwachte levering 20 mei - 27 mei

Meestal laat in de middag gaat hij weer een dagje verder... Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Duurde bij mjj ongeveer een week dacht ik. Toen ben ik gaan mailen en heb ik om mijn kenteken gevraagd voor verzekering en een wat exacter plan ipv dat doorschuiven. Toen ging het goed dacht ik.
 
Mijn datum staat niet erg vast de laatste week van levering.

Op 16 mei >> Verwachte levering 16 mei - 23 mei
Op 17 mei >> Verwachte levering 17 mei - 24 mei
Op 18 mei >> Verwachte levering 18 mei - 25 mei
Op 19 mei >> Verwachte levering 19 mei - 26 mei
Op 20 mei >> Verwachte levering 20 mei - 27 mei

Meestal laat in de middag gaat hij weer een dagje verder... Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Bij mij was het ook zoiets op het laatst. Da's toch het teken dat er iets aan het bewegen is. En achteraf bekeken was dat minder erg dan die twee weken wachten op die afspraak die je uiteindelijk krijgt. Want voordien kon ik nog (héél) regelmatig checken of er iets in de app was aangepast, maar nu ik die leverdatum heb hoeft dat niet meer.. Er valt een leegte! 😆
 
Bij mij was het ook zoiets op het laatst. Da's toch het teken dat er iets aan het bewegen is. En achteraf bekeken was dat minder erg dan die twee weken wachten op die afspraak die je uiteindelijk krijgt. Want voordien kon ik nog (héél) regelmatig checken of er iets in de app was aangepast, maar nu ik die leverdatum heb hoeft dat niet meer.. Er valt een leegte! 😆

Hahaha ja herkenbaar. Bedacht me laatst ook dat ik veel minder in de forums kijk en de Tesla app eens in de zoveel dagen check. Haha. Een hobby minder nu alles geregeld is. :)
 
  • Funny
Reactions: QSilverbullet
Mijn datum staat niet erg vast de laatste week van levering.

Op 16 mei >> Verwachte levering 16 mei - 23 mei
Op 17 mei >> Verwachte levering 17 mei - 24 mei
Op 18 mei >> Verwachte levering 18 mei - 25 mei
Op 19 mei >> Verwachte levering 19 mei - 26 mei
Op 20 mei >> Verwachte levering 20 mei - 27 mei

Meestal laat in de middag gaat hij weer een dagje verder... Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.
Dit is wel raar, wellicht even bellen met een Tesla Service center en vragen wat er adh is.
 
Belletje naar Tesla Service Center: je moet Delivery E-mailen.
Mail naar Delivery: u ontvangt binnen 1 a 2 weken een SMS met een leveringsdatum.

Wetende dat de leveringsdatum ook 1 a 2 weken na de SMS ligt kom ik uit op 19 - 23 juni. Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken omdat 30 juni het kwartaal sluit. Kortom, ik ben nog niets wijzer.

Je zou toch denken: elke auto uitgeleverd in mei hoeft niet meer in de top-drukke maand juni te worden uitgeleverd. Ze trekken duidelijke geen lering uit het verleden.
 
Last edited:
Nou, klagen helpt kennelijk! Ik krijg zojuist de SMS. Heb meteen "JA" terug gestuurd natuurlijk.

Is dit de eerst bekende levering van de Midnight Cherry Red / LRMCR ? Of hebben jullie ze al zien rijden?

- 13-01 Besteld als Performance variant, verwachte levering juni-juli
- 27-01 Ivm de prijsveranderingen aangepast naar LR
- 24-02 Levering aangepast naar Juni 13 - September 11
- 16-04 Levering staat nu op Mei 05 - Juni 29
- 01-05 Verwachte levertijd: Mei 06 - Mei 22
- 12-05 VIN ontvangen, Tesla Vision geaccepteerd, factuur voldaan
- 22-05 SMS ontvangen voor levering 26-05
 
Nou, klagen helpt kennelijk! Ik krijg zojuist de SMS. Heb meteen "JA" terug gestuurd natuurlijk.

Is dit de eerst bekende levering van de Midnight Cherry Red / LRMCR ? Of hebben jullie ze al zien rijden?

- 13-01 Besteld als Performance variant, verwachte levering juni-juli
- 27-01 Ivm de prijsveranderingen aangepast naar LR
- 24-02 Levering aangepast naar Juni 13 - September 11
- 16-04 Levering staat nu op Mei 05 - Juni 29
- 01-05 Verwachte levertijd: Mei 06 - Mei 22
- 12-05 VIN ontvangen, Tesla Vision geaccepteerd, factuur voldaan
- 22-05 SMS ontvangen voor levering 26-05
Mijn collega mag ook vrijdag.
Mijn performance (besteld in maart 2022) in MCR en witte bekleding is nog onbekend :-(

Heb ze nog niet zien rijden maar de LR versie is volop aanwezig in Tilburg.
 
Na verschillende keren te bellen toch eens binnen geraakt en heb nu een pick-up date gekregen: 23 Mei, in Brugge ipv Drogenbos.

Nu nog zien of die datum door gaat gaan, maar ik hoop van wel.
Even een update hier: wagen was nog niet ingeschreven door Lease maatschappij dus leverdatum is aangepast naar Vrijdag 26/05. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het tegen dan in orde zal zijn aangezien ik net een mail heb gekregen van de leasemaatschappij dat het rond 3 juni zou zijn.
nog een weekje geduldig zijn dan maar.
 
Deze morgen van de LM gehoord dat mijn MY RWD ingeschreven is en dat de kentekenplaten verzonden werden naar Tesla. (Dit zou 1-2 werkdagen duren).
Echter wel nog geen SMS gehad van Tesla om afhaling in te plannen.

Is dit normaal? Ik lees dat de meesten een leveringsdatum voorgesteld krijgen van 2 weken in de toekomst, zouden de platen dan 2 weken blijven liggen daar?
 
Deze morgen van de LM gehoord dat mijn MY RWD ingeschreven is en dat de kentekenplaten verzonden werden naar Tesla. (Dit zou 1-2 werkdagen duren).
Echter wel nog geen SMS gehad van Tesla om afhaling in te plannen.

Is dit normaal? Ik lees dat de meesten een leveringsdatum voorgesteld krijgen van 2 weken in de toekomst, zouden de platen dan 2 weken blijven liggen daar?

Ik heb een levering volgende week woensdag (vandaag een sms gekregen om een datum online in te vullen). Maar ik heb nog geen idee wat mijn kenteken gaat zijn. Zou wel makkelijk zijn voor de verzekering die ik dan nog moet regelen. Dus nog ff afwachten. Denk dat ik 1 a 2 dagen vooraf even ga bellen als ik die dan nog niet heb. Het afsluiten is zo gebeurt.
 
  • Like
Reactions: JannesD
Na hele lange tijd weer een keer een update van mij. Ben al sinds 2013 aan het meelezen en heb in het begin weleens wat gepost. Ik heb dus weinig bijgedragen, maar heel veel gelezen. Het is inmiddels tijd voor mijn 3e Tesla. Ik heb op 18-11-22 en MYPMCR besteld. Na de prijsverlaging heb ik deze omgezet van een Performance naar een LR. Vandaag de leverdatum in kunnen plannen op woensdag 31 mei. Nog een weekje wachten......