Bestelling Model Y Midnight Cherry red, zwart interieur, gemini velgen, trekhaak.
Op 25 januari besteld >> verwachte levering juni-juli
Op 5 maart >> levering aangepast naar juli - augustus (
Op 17 april >> levering aangepast naar juli - september
Op 18 april >> levering aangepast naar 31 mei - 14 augustus
Op 15 april >> Levering aangepast naar juli - september
Op 26 april >> Midnight Cherry red in het echt gezien
Op 26 april >> Bestelling (na veel twijfelen over de kleur cherry red, toch aangepast naar Quick silver en bestelling laten uitstellen tot begin juli (hopen op een korting eind Q2 welke ook eind Q1 waren), mocht de korting eerder op de site van Tesla te zien zijn mocht ik dat doorgeven en dan paste ze de prijs aan.
Op 16 mei >> Exact delfde auto als besteld op de Tesla site gezien met 3500,- korting. Dit doorgegeven en de prijs werd netjes aangepast. Maar dan zou ik deze wel direct geleverd krijgen. Akkoord gegaan.
Op 16 mei >> Verwachte levering 16 mei - 23 mei
Op 17 mei >> Verwachte levering 17 mei - 24 mei
Op 18 mei >> Verwachte levering 18 mei - 25 mei
Op 19 mei >> Verwachte levering 19 mei - 26 mei
Op 20 mei >> Verwachte levering 20 mei - 27 mei
Op 21 mei >> Verwachte levering 21 mei - 28 mei
Op 22 mei >> Belletje richting tesla waarom het bleef verschuiven. Ik had mijn eigen auto al verkocht via een veiling. Men zou er geen invloed op hebben.
Op 23 mei >> sms van Tesla om een datum te prikken voor levering (gekozen voor 31 mei (kon vanaf 30 mei tot ongeveer 2 weken later kiezen))
Op 25 mei >> Kenteken SMS
Op 31 mei naar Tilburg om de auto te halen.
Ervaring van de auto ophalen.
Mooi gebouw, 2 man aan de balie die het erg druk hadden en de systemen werkte niet echt mee. Na enige tijd wachten bleek dat "Findio" waar we de Financiering bij hadden de korting verkeerd hadden verrekend en deze van de lening hadden afgehaald terwijl dit van de aanbetaling af moest (wat tesla wel netjes had gedaan). Medewerker van Tesla goed zijn best gedaan om Findio te contacten om het uit te lopen. Na ongeveer 1 uur kwam de medewerker terug en hij had ze niet te pakken gekregen. Zou gisteren ook al een telefoon storing zijn geweest bij Findio. Hij wilde het blijven proberen. Ik zag het al aankomen. Nog een uur proberen dan nog een uur contract wel goed krijgen dan nog een uur acceptatie .... enz. Voorgesteld of ik het dan direct kon betalen. Natuurlijk met de bank app een limiet die pas na 4 uur omhoog kon vanwege veiligheid. Gelukkig gewoon via de browser het wel kunnen overmaken. De tesla medewerker vertelede als ik een screenshot van de overboeking kon mailen dan zou hij het in orde maken. Even later melde hij dat het rijbewijs nummer niet klopte op het contract van Findio. Hun vonden dat geen probleem maar bij Findio zou dat wel kunnen uitmaken. Dat het een ander rijbewijs was klopte idd, deze verliep in dat half jaar wachten op de auto. Dus nieuwe aangevraagd. Maar niet dat ze gewoon de naam en geb datum eventueel bsn checken. Of dit een paar maanden terug hadden gemeld. Medewerker van Tesla ging hier weer voor me achteraan en ging wederom Findio bellen. Met veel geluk werd het toch goedgekeurd.
Auto gecontroleerd in de tussentijd, zag hem staan tussen bijna een hal vol met model Y's. Ook 2 cherry reds. Batterij 23%.... niet aan de lader en ik zou ruim 100KM moeten rijden. Dus deze zelf daar binnen aan de lader gehangen (de andere hingen er ook aan). Dit naderhand wel gemeld en hij gaf me groot gelijk. Op 1 punt na geen gekke dingen gezien. De frunk was niet mooi uitgelijnd. Links 8 mm en richts 1 a 2 mm. Hiervan is een melding gemaakt en ik zou via de app een afspraak kunnen inplannen.
Verder was het wel zo van sleutels liggen erin, even tekenen dat alles naar wens is en daar is de uitgang.
Kortom ervaring van de Tesla medewerker was erg goed qua meedenken en helpen. De aflevering... efficiënt