Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben weer onderweg. Beetje meetings verschuiven of vanuit de trein. Werd netjes gebeld en alle opties stonden open incl wat na sluitingstijd enzo. Happy times en goede oefening in verandering en wachten haha.
Alles ging prima in Utrecht! Auto met 20% meegenomen, maar in Breukelen even bijgetankt. Happy times!

Ik was zeker niet alleen in Utrecht en er stonden er best nog een paar. Weinig lege plekken daar als je een rondje loopt.

Voor het archief: MYLRQS zwart int, 19”. ODD 11-feb. Delivered: 31-mei.
 
Alles ging prima in Utrecht! Auto met 20% meegenomen, maar in Breukelen even bijgetankt. Happy times!

Ik was zeker niet alleen in Utrecht en er stonden er best nog een paar. Weinig lege plekken daar als je een rondje loopt.

Voor het archief: MYLRQS zwart int, 19”. ODD 11-feb. Delivered: 31-mei.
Nice. I have a delivery scheduled for next week. MYLR as well. Was wondering did your car come with HW4 ? the way to check that is if the surrounding cameras have a red tint to it.
 
Bestelling Model Y Midnight Cherry red, zwart interieur, gemini velgen, trekhaak.

Op 25 januari besteld >> verwachte levering juni-juli
Op 5 maart >> levering aangepast naar juli - augustus (
Op 17 april >> levering aangepast naar juli - september
Op 18 april >> levering aangepast naar 31 mei - 14 augustus
Op 15 april >> Levering aangepast naar juli - september
Op 26 april >> Midnight Cherry red in het echt gezien
Op 26 april >> Bestelling (na veel twijfelen over de kleur cherry red, toch aangepast naar Quick silver en bestelling laten uitstellen tot begin juli (hopen op een korting eind Q2 welke ook eind Q1 waren), mocht de korting eerder op de site van Tesla te zien zijn mocht ik dat doorgeven en dan paste ze de prijs aan.

Op 16 mei >> Exact delfde auto als besteld op de Tesla site gezien met 3500,- korting. Dit doorgegeven en de prijs werd netjes aangepast. Maar dan zou ik deze wel direct geleverd krijgen. Akkoord gegaan.
Op 16 mei >> Verwachte levering 16 mei - 23 mei
Op 17 mei >> Verwachte levering 17 mei - 24 mei
Op 18 mei >> Verwachte levering 18 mei - 25 mei
Op 19 mei >> Verwachte levering 19 mei - 26 mei
Op 20 mei >> Verwachte levering 20 mei - 27 mei
Op 21 mei >> Verwachte levering 21 mei - 28 mei

Op 22 mei >> Belletje richting tesla waarom het bleef verschuiven. Ik had mijn eigen auto al verkocht via een veiling. Men zou er geen invloed op hebben.

Op 23 mei >> sms van Tesla om een datum te prikken voor levering (gekozen voor 31 mei (kon vanaf 30 mei tot ongeveer 2 weken later kiezen))
Op 25 mei >> Kenteken SMS
Op 31 mei naar Tilburg om de auto te halen.

Ervaring van de auto ophalen.

Mooi gebouw, 2 man aan de balie die het erg druk hadden en de systemen werkte niet echt mee. Na enige tijd wachten bleek dat "Findio" waar we de Financiering bij hadden de korting verkeerd hadden verrekend en deze van de lening hadden afgehaald terwijl dit van de aanbetaling af moest (wat tesla wel netjes had gedaan). Medewerker van Tesla goed zijn best gedaan om Findio te contacten om het uit te lopen. Na ongeveer 1 uur kwam de medewerker terug en hij had ze niet te pakken gekregen. Zou gisteren ook al een telefoon storing zijn geweest bij Findio. Hij wilde het blijven proberen. Ik zag het al aankomen. Nog een uur proberen dan nog een uur contract wel goed krijgen dan nog een uur acceptatie .... enz. Voorgesteld of ik het dan direct kon betalen. Natuurlijk met de bank app een limiet die pas na 4 uur omhoog kon vanwege veiligheid. Gelukkig gewoon via de browser het wel kunnen overmaken. De tesla medewerker vertelede als ik een screenshot van de overboeking kon mailen dan zou hij het in orde maken. Even later melde hij dat het rijbewijs nummer niet klopte op het contract van Findio. Hun vonden dat geen probleem maar bij Findio zou dat wel kunnen uitmaken. Dat het een ander rijbewijs was klopte idd, deze verliep in dat half jaar wachten op de auto. Dus nieuwe aangevraagd. Maar niet dat ze gewoon de naam en geb datum eventueel bsn checken. Of dit een paar maanden terug hadden gemeld. Medewerker van Tesla ging hier weer voor me achteraan en ging wederom Findio bellen. Met veel geluk werd het toch goedgekeurd.

Auto gecontroleerd in de tussentijd, zag hem staan tussen bijna een hal vol met model Y's. Ook 2 cherry reds. Batterij 23%.... niet aan de lader en ik zou ruim 100KM moeten rijden. Dus deze zelf daar binnen aan de lader gehangen (de andere hingen er ook aan). Dit naderhand wel gemeld en hij gaf me groot gelijk. Op 1 punt na geen gekke dingen gezien. De frunk was niet mooi uitgelijnd. Links 8 mm en richts 1 a 2 mm. Hiervan is een melding gemaakt en ik zou via de app een afspraak kunnen inplannen.

Verder was het wel zo van sleutels liggen erin, even tekenen dat alles naar wens is en daar is de uitgang.

Kortom ervaring van de Tesla medewerker was erg goed qua meedenken en helpen. De aflevering... efficiënt

20230531_1713311.jpg
 
Hebben jullie de veiligheidsset bij de auto gekregen? Zat ff in de shop te kijken (ga mudflaps bestellen) en zag deze set:

De laatste zin is: deze wordt standaard bij alle auto's afgeleverd, maar ik heb dit niet. Wel de blauwe en zwarte laadkabels maar voor de rest niks?

2 dagen geleden auto gehaald. Deze lag gewoon in de kofferbak (niet in het onderste gedeelte). Samen met een laadkabel (voor publieke laadpalen), met een 230V adapter/lader en met een trekhaak in een koffertje/bakje
 
Nog eens kijken dan, ik heb alleen in die onderste bak (dus de bodem optillen) die 2 laadkabels zien liggen maar niet de eerste hulp dinges. Zal vanavond even kijken en anders een support ding aanmaken. Kan hem misschien ergens heel ver weg afhalen, dan kan ik lekker met de auto rondrijden hahaha
 
Mijn situatie:
22 mei heeft de LM de MY ingeschreven.
Tesla liet vandaag weten dat de wagen nog niet is toegekomen en dat hij al 2 weken in een depot in Sint-Niklaas staat.
Ze hebben totaal geen idee wanneer de wagen naar hen zou komen.

Situatie collega:
02 juni heeft de LM de MY ingeschreven
Auto staat klaar bij Dealer en ze kan hem donderdag gaan halen.

Iemand ervaring/een idee hoelang de auto in Sint-Niklaas kan blijven staan?
Wel jammer dat Tesla helemaal geen indicatie kan geven, wanneer de wagen zou toekomen...
 
Nog eens kijken dan, ik heb alleen in die onderste bak (dus de bodem optillen) die 2 laadkabels zien liggen maar niet de eerste hulp dinges. Zal vanavond even kijken en anders een support ding aanmaken. Kan hem misschien ergens heel ver weg afhalen, dan kan ik lekker met de auto rondrijden hahaha

Duh. Gevonden. Er was NOG een soort opbergvak onder de dubbele bodem achterin. Een soor 2e vak verderop na die bak met kabels haha. My bad (tm).
 
  • Like
Reactions: NielsA and Flummox
Heb op 17 mei een Model Y LR MCR besteld met Enhanced Auto-pilot, RN1191XXXX - Estimated Delivery: June 19 - June 30 (Was in eerste instantie Augustus - September)

Ik heb al wel een MCR in het wild gespot vorige week (ergens in Limburg), dus de eerste MCR zijn wel uitgeleverd in NL.

Weet iemand of er ook al HW4 auto's in Berlijn van de band zijn gerold? Als ik een HW3 auto krijg toegewezen ga ik denk ik de levering uitstellen.
Kleine update: Estimated delivery staat nu weer op Aug - Sep 2023