Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Trekhaak

This site may earn commission on affiliate links.
Na plaatsen van de trekhaak verscheen de optie niet.

Uiteindelijk heeft een tesla ranger vanmiddag in de sofware de optie alsnog aangezet via zijn laptop / mcu

Hij gaf aan dat ze dit simpelweg vergeten zijn bij SuC Eindhoven. Tot tweemaal toe nu een mindere ervaring daar qua service.
 
Stoute schoenen aangetrokken en zoals in dit filmpje maar liefst 11 van de 15 clips verwijderd en je krijgt hem er een stuk makkelijker uit en met 4 zit ie ook nog steeds prima vast.
Lukt prima met 15 en een plastic fietsbandaftrekker. Met 4 lijkt het in het filmpje niet veel eenvoudiger. Of je nu hard of zacht moet trekken, maakt voor mij niet veel meer uit. Je hebt nog steeds iets nodig om er tussen te prullen.
Ik overweeg wel om een 2e deksel te kopen en aan te passen zodat dit er op kan als de trekhaak er op zit. Misschien laat ik de trekhaak er dan wel op als ik hem niet nodig heb ook.
 
Lukt prima met 15 en een plastic fietsbandaftrekker. Met 4 lijkt het in het filmpje niet veel eenvoudiger. Of je nu hard of zacht moet trekken, maakt voor mij niet veel meer uit. Je hebt nog steeds iets nodig om er tussen te prullen.
Ik overweeg wel om een 2e deksel te kopen en aan te passen zodat dit er op kan als de trekhaak er op zit. Misschien laat ik de trekhaak er dan wel op als ik hem niet nodig heb ook.
Vooropgesteld, met 4 haal je hem er echt makkelijker uit, het lukt me dan zelfs met mijn vingers.

Daarnaast heb ik ook een extra besteld om eens te gaan experimenteren met 2 delen, dan kan tijdens het rijden het rechterdeel altijd blijven zitten als je de trekhaak altijd laat zitten. De linker haal je er alleen af als er een stekker in moet.

Als laatste kun je ook gaan voor de 'open look'. Valt me ook reuze mee trouwens, niet de mooiste look, maar valt mee te leven.
 
Wat ik heb begrepen van SeC is dat ze de software ook extra installeren tijdens de trekhaak montage, dat lijkt me dan wellicht lastig met aftermarket installatie. Zou trouwens zelf dit niet zo snel buiten Tesla om doen, het was al genoeg gedoe om het via Tesla goed te krijgen nu de accu een afwijkend voltage heeft, betwijfel of dit voldoende bekend is bij alternatieve montage punten.
 
Wat ik heb begrepen van SeC is dat ze de software ook extra installeren tijdens de trekhaak montage, dat lijkt me dan wellicht lastig met aftermarket installatie. Zou trouwens zelf dit niet zo snel buiten Tesla om doen, het was al genoeg gedoe om het via Tesla goed te krijgen nu de accu een afwijkend voltage heeft, betwijfel of dit voldoende bekend is bij alternatieve montage punten.
Tesla doet ook niets met het afwijkend voltage, want het stopcontact levert 16V.
De trekhaak modus is ook geen punt. Eerste wat ik doe is het uitzetten zodat de AP kan aangezet worden.
 
Untitled Notebook P1.png

Zouden deze uitsparingen niet aan de andere kant horen? Best knudde, ik krijg mijn adapter niet vastgedraaid doordat het klepje niet ver genoeg open kan. Ik zie geen reden waarom die ruimte rechts wel groter is gemaakt. Productiefout?
 
View attachment 926600
Zouden deze uitsparingen niet aan de andere kant horen? Best knudde, ik krijg mijn adapter niet vastgedraaid doordat het klepje niet ver genoeg open kan. Ik zie geen reden waarom die ruimte rechts wel groter is gemaakt. Productiefout?
Je kan het stopcontact wat verschuiven door er wat kracht op te zetten. De beugel waar hij aan hangt geeft dan wat mee.
 
Last edited:
Zouden deze uitsparingen niet aan de andere kant horen? Best knudde, ik krijg mijn adapter niet vastgedraaid doordat het klepje niet ver genoeg open kan. Ik zie geen reden waarom die ruimte rechts wel groter is gemaakt. Productiefout?
Bij mij het zelfde, je zou aan de linkerzijde ook een klein stukje weg kunnen halen van het randje, zodat het klepje net iets verder naar beneden kan.
Natuurlijk niet zoals het hoort, maar soms moet je wat schipperen.
Je kan niet alles verwachten voor een auto van 50K:D
 
Bedankt voor de suggesties. Ergens de komende weken moet ik een trailer ophalen en ik weet nog niet of dat goed gaat komen. De adapters en caravan die ik even geprobeerd heb kunnen er in ieder geval niet in.
@Phil V Verschuiven omhoog? Of het geheel naar je toetrekken zodat de stekker iets meer in een hoek komt?
@mennohvandijk Is dat het rubber dat tussen de doos en het ijzeren plaatje zit?
@Twan123 Daar zat ik ook aan te denken, het wegsnijden van dat randje. Weet nog niet of dat genoeg is, klepje steekt ver genoeg uit om vervolgens tegen die lip van de bumper aan te komen. Maar vroeg me in eerste instantie even af of dat bij iedereen zo is. Logischer zou zijn als juist die zijde die inkeping had.

Al met al, best wel vreemd gemaakt. Je zou toch zeggen dat je hier al tegenaan loopt bij de eerste praktijktest...
 
Ik heb de trekhaak vanmiddag ook voor het eerst gemonteerd. Ik heb plastic Schwalbe bandenlichters gebruikt, dat ging vrij eenvoudig en zonder clips te beschadigen.

Ik kreeg echter de sleutel niet meer uit het slot na demontage. Bergen jullie hem ook op met de sleutel er nog in, of gaat er iets niet goed? Als ik de trekhaak opnieuw monteer schiet alles op zijn plek en kan ik de sleutel verwijderen maar niet als ik de trekhaak los in mijn hand heb. Het 'wieltje' aan de zijkant blijft opzij gesprongen en de sleutel vergrendeld.
 
@Flummox Dat had ik eerst ook. De 'truuk' is om bij het losdraaien niet helemaal door te draaien. Dus sleutel erin, sleutel draaien, knop 'uittrekken' en draaien maar niet helemaal doordraaien. Je moet stoppen op het moment dat de trekhaak los komt. Daarna kun je de knop weer terugdraaien en de sleutel er uit krijgen. Lastig om te beschrijven, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
 
  • Helpful
Reactions: Flummox and Maarten
Ik heb de trekhaak vanmiddag ook voor het eerst gemonteerd. Ik heb plastic Schwalbe bandenlichters gebruikt, dat ging vrij eenvoudig en zonder clips te beschadigen.

Ik kreeg echter de sleutel niet meer uit het slot na demontage. Bergen jullie hem ook op met de sleutel er nog in, of gaat er iets niet goed? Als ik de trekhaak opnieuw monteer schiet alles op zijn plek en kan ik de sleutel verwijderen maar niet als ik de trekhaak los in mijn hand heb. Het 'wieltje' aan de zijkant blijft opzij gesprongen en de sleutel vergrendeld.
Waarom zou de sleuteler uit moeten? Zo kan je hem niet verliezen.
 
Ik laat de sleutel er ook gewoon in zitten bij het opbergen, kan je hem zeker niet kwijt raken.

ps; vandaag mijn caravan opgehaald, had eigenlijk van te voren de trekhaak kop met een schuurpad (zeer fijn) de verf eraf moeten halen.
Nu was het veel gekraak tijdens het rijden, van de kop is nu de helft de verf eraf en de verfresten zitten in de haak van de caravan.
Morge toch maar ff verder blank maken.