Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mogen ze geld aftroggelen bij Super charger voor parkeren?

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag 10 april 2023 aan de Super Charger geweest in Liubljana (Slovenie) op het het terrein van het Sharaton Hotel.
Wij mochten het terrein alleen verlaten na het betalen van €2,- parkeer kosten!
Dit hebben wij nog niet eerder meegemaakt en ik vraag mij af of dit van Tesla wel mag.
Heeft iemand dit ook al eens ergens meegemaakt?
 
Vandaag 10 april 2023 aan de Super Charger geweest in Liubljana (Slovenie) op het het terrein van het Sharaton Hotel.
Wij mochten het terrein alleen verlaten na het betalen van €2,- parkeer kosten!
Dit hebben wij nog niet eerder meegemaakt en ik vraag mij af of dit van Tesla wel mag.
Heeft iemand dit ook al eens ergens meegemaakt?
Heb net even de reviews op Google bekeken. Het lijkt er inderdaad op dat je na 15 minuten moet betalen. Liever dus bij Bled opladen, dat was een super locatie met een heerlijk restaurant. Zelfs nog destination chargers waardoor ik de laatste procenten er op die manier in heb laten druppelen (het eten duurde langer dan gepland)
 
Als de charger op het parkeerterrein van het hotel staat en de andere gebruikers ook moeten betalen, lijkt mij dat uiteindelijk ook niet verkeerd. Ok, je bent aan het laden maar je zit misschien naast die betalende ICEer te lunchen. Ik weet natuurlijk niet wat de afspraak met Tesla is.
 
Als de charger op het parkeerterrein van het hotel staat en de andere gebruikers ook moeten betalen, lijkt mij dat uiteindelijk ook niet verkeerd. Ok, je bent aan het laden maar je zit misschien naast die betalende ICEer te lunchen. Ik weet natuurlijk niet wat de afspraak met Tesla is.
Doorgaans is het eerste uur gratis. Bij SuC Egerkingen in elk geval en bij de nieuwe SuC in Luzern ook. Lijkt me ook alleszins redelijk. Je komt er om te laden.
Edit: SuC van der Valk Eindhoven idem
 
Last edited:
Vandaag 10 april 2023 aan de Super Charger geweest in Liubljana (Slovenie) op het het terrein van het Sharaton Hotel.
Wij mochten het terrein alleen verlaten na het betalen van €2,- parkeer kosten!
Dit hebben wij nog niet eerder meegemaakt en ik vraag mij af of dit van Tesla wel mag.
Heeft iemand dit ook al eens ergens meegemaakt?
Een telefoontje of email naar Tesla, dan weet je misschien zo wat daar de afspraken zijn.
Als het wel zo is, zou het netjes van Tesla zijn om dat te vermelden op het scherm. Soortgelijk ze ook kunnen met bv code voor toegangshek.
 
Doorgaans is het eerste uur gratis. Bij SuC Egerkingen in elk geval en bij de nieuwe SuC in Luzern ook. Lijkt me ook alleszins redelijk. Je komt er om te laden.
Edit: SuC van der Valk Eindhoven idem
Hier dus niet, na circa 35 minuten wilden wij verder rijden.
ik las in een andere reactie dat je na 15 minuten moet gaan betalen, tsja dan hebben we SuC v 8 nodig die met 600 kWh kan gaan lasen ;-)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: JanG007 and Enzo63
Heb net even de reviews op Google bekeken. Het lijkt er inderdaad op dat je na 15 minuten moet betalen. Liever dus bij Bled opladen, dat was een super locatie met een heerlijk restaurant. Zelfs nog destination chargers waardoor ik de laatste procenten er op die manier in heb laten druppelen (het eten duurde langer dan gepland)
Bedankt voor de "Bled" tip! Een hapje eten is altijd een goed idee maar met die iddle charges wordt het wel moeilijk gemaakt even rustig wat te eten ;-)
 
Als de charger op het parkeerterrein van het hotel staat en de andere gebruikers ook moeten betalen, lijkt mij dat uiteindelijk ook niet verkeerd. Ok, je bent aan het laden maar je zit misschien naast die betalende ICEer te lunchen. Ik weet natuurlijk niet wat de afspraak met Tesla is.
Naar aanleiding van het bericht van Nielsjah95 die even ge Googled had heb ik dat ook gedaan en het blijkt als je er wat gaat drinken of eten dat je dan gratis mag parkeren.
 

Attachments

  • D5E4D0F4-06FE-45C8-B31A-4FCCB894D48B.jpeg
    D5E4D0F4-06FE-45C8-B31A-4FCCB894D48B.jpeg
    175.6 KB · Views: 93
Het hotel bij de SUC bij Getafe (Madrid, ik kom er niet heel vaak 😅) hanteert ook de regel dat je iets moet consumeren om niet te hoeven betalen. Uiteraard was mij dat volledig ontgaan, en kon ik na een eerste keer proberen uit te rijden weer naar binnen. Overigens kwam een medewerker van de bar meteen aangelopen met een kopie van de bon van mijn kopje koffie om de gratis uitrijkaart te regelen. Of het dan nog een winnend businessmodel is, vraag ik mij af. Ik stelde het wel erg op prijs.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Met het sneller laden en grotere range van de nieuwe generatie is het vet van de soep voor de uitbaters die SuC ruimte ter beschikking stellen.
Ze zoeken compensatie of pushen richting consumeren.
Ik ben pas ingestapt in 2017 maar had toen al niet de tijd om iets bij een VdV te nuttigen dat meer dan een koffie was 😉
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik ben pas ingestapt in 2017 maar had toen al niet de tijd om iets bij een VdV te nuttigen dat meer dan een koffie was 😉
Ik zat met mijn MS voor een standaard (gratis) laadbeurt toch meestal aan 45-50’. MS90D, lange tijd gecapped op een laadvermogen van 93kW.
Maar als er te eten viel kon ik toch tot 1u10, 1u20 gaan door hem op 100% te zetten. Van der Valk Machelen, Aarlen, business hotel Lokeren. Ik mis ze.
 
Ik zat met mijn MS voor een standaard (gratis) laadbeurt toch meestal aan 45-50’. MS90D, lange tijd gecapped op een laadvermogen van 93kW.
Maar als er te eten viel kon ik toch tot 1u10, 1u20 gaan door hem op 100% te zetten. Van der Valk Machelen, Aarlen, business hotel Lokeren. Ik mis ze.
Hoewel. Aan de laadsnelheden die je bij VdV Machelen momenteel haalt kan je nog steeds uitgebreid dineren. Maar het laden is niet meer gratis. Ik rij dus door naar huis.
 
Ik heb dat ook gehad in Böblingen, Duitsland. Daar moest ik betalen om van het terrein af te komen, nogal een rare gewaarwording. Je kon er wel leuk allerlei supercars bewonderen bij MotorWorld.
Chargemap meldt het wel trouwens:
Tesla niet:
 
Ik heb dat ook gehad in Böblingen, Duitsland. Daar moest ik betalen om van het terrein af te komen, nogal een rare gewaarwording. Je kon er wel leuk allerlei supercars bewonderen bij MotorWorld.
Chargemap meldt het wel trouwens:
Tesla niet:
Bij ons kwam inderdaad een vriendelijke Duitse Model S berijder direct naar de auto toegelopen. Vanwege ons Nederlandse kenteken kwam hij ons erop attenderen dat het na 30 minuten betaald parkeren was. Netjes een timer voor 20 minuten aangezet en weer gratis weggereden!
 
  • Like
Reactions: Krisja
ik merk wel dat het op een "Me To" begint te lijken. Het kan toch niet zo zijn dat een hotel eigenaar, zomaar zonder overleg met Tesla een parkeertarief kan invoeren.
Ik twijfel of Tesla hier wel van op de hoogte is, ik zou het toch via een email aankaarten en ben benieuwd wat daar voor antwoorden opkomen. Als je niets meld, gaat er ook niets gebeuren en wordt de lijst hier alleen maar langer.
Koop een Tesla van 58K, rijd naar een laadstation en damm, moet je nog parkeergeld betalen. Heel onvriendelijk.....
 
Tuurlijk kan dat, je parkeert toch op zijn terrein?

Nochtans heb ik in het verleden als ik ging tanken bij BP, Shell, Totalfina, Q8 of waar dan ook nooit een vergoeding moeten betalen voor ik van hun terrein afkon.

Ik veronderstel dat Tesla een vergoeding betaalt aan de grondeigenaars voor het plaatsen en gebruiken van hun infrastructuur. Tesla rekent deze prijs door in de kWh prijs die we betalen aan de lader. Dus, zie ik geen enkele reden waarom de grondeigenaar twee maal langs de kassa zou moeten gaan...