Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik erg handig vind is dat ik een verwacht normverbruik van 250wh/km in kan geven. Adh daarvan berekend hij dan de benodigde km's rekeninghoudend met de hoogte verschillen. Wat volgens de Tesla navigatie hopeloos lijkt als je met ca. 135km/h vertrekt bij bijvoorbeeld Vienne-Nimes, is volgens de site van Merijn prima te doen omdat t laatste stuk meer bergafwaarts is. Site Merijn klopt:smile:

Wat ook handig is, als je geen zin heb om langer te wachten kun je zien welk verbruik je mag hebben om de volgende bestemming te halen.
 
Wat ik vandaag meemaak was ook geen pret, geladen in Northampton,

Tesla voorspelde 20.20 thuis met 4 min laden en 40 min in Maidstone, ik besloot iets langer te blijven staan, plm 10 minuten en dan naar Maidstone te te rijden,

ik heb redelijk doorgereden en mijn reverse naar Maidstone bleef op 7 procent en opeens herberekend het systeem en wordt mij verzocht in Dartford te laden en wordt de aankomsttijd een uur later!

Dat begrijp ik dan niet, heb vervolgens Dartford verwijderd en ben toch naar Maidstone gereden, nergens onderweg of op de laadplaatsen een Tesla gezien!
Heb veel bekijks!

Maidstone: stond er alleen!
Snel geladen, was eigelijk supersnel omdat er niemand extra kwam laden, wat me verbaast op zo'n hoofdroute.
e88f51a4953b7a8392784e99b3e3a538.jpg


Calais:
Toch maar gaan eten, sta er weer alleen!
ab3992051658a253bb9b114f4a514b29.jpg

En een deal voor bij de koffie daar;
c7177ac3614e1bfc8785feaa2d3d13d2.jpg

Heb goed gegeten, € 15,80 voor voorgerecht en hoofdgerecht.
Restaurant gaat op Franse tijden open, dus heb daar even op gewacht.
Slimme rekenaars weten dus nu dat plannen niet meevalt want het wordt wel 22.00 uur voor ik thuis ben!

Tesla kan toch niets weten van de wachttijden noch kan Google voor Tesla dit weten dus waarom ze mij een voorspelling kunnen geven begrijp ik niet.
 
Wat ik erg handig vind is dat ik een verwacht normverbruik van 250wh/km in kan geven. Adh daarvan berekend hij dan de benodigde km's rekeninghoudend met de hoogte verschillen. Wat volgens de Tesla navigatie hopeloos lijkt als je met ca. 135km/h vertrekt bij bijvoorbeeld Vienne-Nimes, is volgens de site van Merijn prima te doen omdat t laatste stuk meer bergafwaarts is. Site Merijn klopt:smile:

Wat ook handig is, als je geen zin heb om langer te wachten kun je zien welk verbruik je mag hebben om de volgende bestemming te halen.

Ik gebruik de site ook graag vanwege dezelfde reden. Wel iets onhandig dat er geen rekening gehouden wordt met tunnels in de alpen. Wel even checken dat ze niet toevallig gesloten zijn natuurlijk anders zie je hoeveel extra verbruik je wel niet nodig hebt.
 
Wat ik erg handig vind is dat ik een verwacht normverbruik van 250wh/km in kan geven. Adh daarvan berekend hij dan de benodigde km's rekeninghoudend met de hoogte verschillen. Wat volgens de Tesla navigatie hopeloos lijkt als je met ca. 135km/h vertrekt bij bijvoorbeeld Vienne-Nimes, is volgens de site van Merijn prima te doen omdat t laatste stuk meer bergafwaarts is. Site Merijn klopt:smile:

Wat ook handig is, als je geen zin heb om langer te wachten kun je zien welk verbruik je mag hebben om de volgende bestemming te halen.

Wist ik niet, dat is idd handig, dank!
 
Gebruik het zelf ook alleen als ik op het randje wil rijden, omdat de Tesla prediction soms wat te voorzichtig is.
Was misschien nog niet iedereen opgevallen, maar met het ikoontje rechtsonder kun je switchen van grafiek weergave naar tabel weergave. Dan zie je voor verschillende verbruikscijfers de benodigde range. Je kunt dan makkelijk zien hoe (on)zuinig je kunt rijden om je bestemming nog te halen.
Ik zal binnenkort de pagina weer eens updaten, want de laatste nieuwe SuCs staan er nog niet in.
 
Ja die tabel is ook geweldig. Maakte ik vroeger altijd zelf mbv jouw site. Was wel ff werk.

morgen ga ik vanaf ons vakantiehuis in Cros, Frankrijk naar Een camping vlakbij Issoire. Is maar 285km maar volgens jouw site heb ik bij een verbruik van 220wh/km 373km range nodig. Dat is precies wat er max nog in mijn accu past. Een verbruik van 220 heb ik nog niet eerder gehaald dus wordt een spannende rit voor mij morgen. De Tesla Nav speelt op safe en stuurt me over Orange en Vienne, 585km
 
Gisteren heb ik die functionaliteit ook gebruikt. Het is alleen jammer dat je niet direct alle supercharger keuzes kunt maken in het gedeelde scherm. Je moet eerst naar de volledige view, voordat je bijvoorbeeld Nuits-Saint-Georges uit het lijstje kunt kiezen.
Het werkt verder wel super, Merijn. Echt functionaliteit waar we wat aan hebben, bedankt daarvoor.

En wat betreft de Tesla Nav, over het algemeen werkt die voor mij prima. Maar gisteren wilde die mij een vervolgreis aanpraten van 788 km via diverse SuC's, terwijl ik van af de zojuist verlaten SuC nog maar 270 km tot aan mijn bestemming hoefde te reizen! Wel vermakelijk, hebben we weer wat te lachen in de auto :)
 
Vandaag had ik hem weer. A50 van noord naar zuid brug bij Ewijk. Geen file:
1ef719d9e4d40d95c5b3fc8cb199a794.jpg

Voor diegene die er niet bekend zijn: je kunt daar alleen met de fiets van de parallelbaan afslaan.

Komt door de werkzaamheden aan de 'oude' brug, welke eigenlijk bedoeld is voor de banen richting het noorden.
Deze banen worden nu 'tijdelijk' gebruikt op de nieuwe brug en dat vindt de navigatie waarschijnlijk niet kunnen.
Daardoor denkt deze dat je op het fietspad rijdt en stuurt je daardoor binnen door naar de snelweg.
Ik denk dat hier meerdere navigatie systemen de fout in gaan, mits ze een beetje precies zijn betreffende de GPS positie!
 
nav-fout3.jpg


Ik had dit weekend een mooie, ik kwam van bergambacht. Buiten dat hij mij heel de tijd over de veerpond wilde laten gaan die niet meer vaarde (andere route laten kiezen nee kom nou dat is iets voor andere merken). Nu wilde die vaag door een dorp heen wat 25 minuten meer kosten waarom geen idee. Sowieso mogen de kaarten ook wel eens geupdate worden. De A4 staat er na 10 maanden open zijn nog steeds niet in net als de verkeerswijzigingen rondom Rotterdam.
 
toen ik zaterdag bij Leeuwarden aan kwam (vanaf harlingen), verbaasde het me dat het Google nog niet is opgevallen dat het hele wegennet daar veranderd is
volgens de navigatie rijd je door weilanden, en als je niet op let ga je vrolijk door naar Groningen.

aan de omgeving te zien is die nieuwe situatie al zeker een paar maanden zo

Ik had een beetje verwacht dat doordat je de kaart steeds download van Google het meer up-to-date zou zijn
en dat een klein weggetje niet vermeld is ok, maar we hebben het hier over een aangepaste ringweg rond Leeuwarden, dat moet Google toch wel in de gaten hebben
(lijkt me in dit geval geen Tesla nav probleem)