12V batterij ? Had zelf ook dergelijke problemen met S6O uit 2013 en opgelost na vervangen 12V batterij.Het lijkt me niet dat Tesla opzettelijk bij individuele gebruikers updates tegenhoudt..
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
12V batterij ? Had zelf ook dergelijke problemen met S6O uit 2013 en opgelost na vervangen 12V batterij.Het lijkt me niet dat Tesla opzettelijk bij individuele gebruikers updates tegenhoudt..
Dan na ruim 2 weken wachten: 'na montage 12V-accu blijkt ook uw MCU1 defect'. Kosten € 2.400 incl. Dan graag doen en de defecte MCU1 meegeven. Nee, die prijs geldt alleen als u de defecte MCU1 bij ons achterlaat, anders € 1.100 extra 'statiegeld'. Tja, wat zeg je dan? Voor € 2.400 een LTE-upgrade is veel... En fin, met de rug tegen de muur, dus Tess rijdt weer.
Eerste wat in mij opkomt is dat de elektronica een klap heeft gekregen van het overstarten. Bij mij is op die manier al eens het instrument cluster kapot gegaan. Maar vind het wel opmerkelijk dat je de auto/Mcu werkend bij Tesla aflevert en enkele weken later blijkt dat de Mcu defect zou zijn?Zaterdag 8 februari. De Model S P85 2013 staat in de garage. Bij naderen met de sleutel bieden de handvatten zich als altijd aan. Stap in. Hé, alle schermen zwart. Geen leven in te blazen. Wegenwacht komt na 1 3/4 uur. Die verwijdert de front cone en geeft met twee kabels de 12V stroom. Beide schermen gaan aan. Hordes foutmeldingen. We halen de P-rem eraf en de auto wordt afgesleept naar SeC Amsterdam.
Maandag 10 februari volgt de diagnose: defecte 12V-accu (?: zomer 2019 reeds vervangen) en defecte HV-accuverwarming ('valt niet onder accu-garantie, meneer'). Kosten € 1.100 incl. Ja, maakt u maar. Tesla: 'helaas geen 12V-accu op voorraad'. Dan na ruim 2 weken wachten: 'na montage 12V-accu blijkt ook uw MCU1 defect'. Kosten € 2.400 incl. Dan graag doen en de defecte MCU1 meegeven. Nee, die prijs geldt alleen als u de defecte MCU1 bij ons achterlaat, anders € 1.100 extra 'statiegeld'. Tja, wat zeg je dan? Voor € 2.400 een LTE-upgrade is veel... En fin, met de rug tegen de muur, dus Tess rijdt weer.
Wat heeft dit met dit draadje van doen?
Afgelopen december heeft Luke de eMMC vervangen (waarvoor nogmaals dank). En dan toch dit.
Al met al een raar verhaal. Any thoughts van jullie (ervarings)deskundigen?
PS Tesla heeft nu de oude MCU1 met Luke's upgrade....
Dat lijkt op een probleem met het interne geheugen (RAM), memory leak. Sommige 2019 firmwares (rond .16/.24/.32) hadden daar veel last van maar dat zou opgelost moeten zijn vanaf 2019.40 of hoger. Welke firmware versie zit je precies op?De MCU zal ook wel op andere manieren stuk kunnen. Ik heb ook een nieuwe chip er in. Maar hij loopt tegenwoordig regelmatig vast, of reageert v r e s e l i j k traag.. Dat deed hij eerst nooit, ik heb de chip puur preventief laten vervangen, hij was klachtenvrij.. Moet hem nu om de paar dagen wel een keer resetten.. Hoop dat hij er niet mee op gaat houden.
Vanmorgen liep hij vast en gaf hij dit beeld na op een knop gedrukt te hebben, ook alleen door reset weer weg te krijgen:
Dat lijkt op een probleem met het interne geheugen (RAM), memory leak. Sommige 2019 firmwares (rond .16/.24/.32) hadden daar veel last van maar dat zou opgelost moeten zijn vanaf 2019.40 of hoger. Welke firmware versie zit je precies op?
Eerste wat in mij opkomt is dat de elektronica een klap heeft gekregen van het overstarten. ...
...
Anyway: als je wil dat ik de Mcu voor je nakijk dan laat het even weten dan bouw ik die (kosteloos) voor je uit en zet ik hem hier op de testbank. Mocht het alsnog Emmc gerelateerd zijn dan valt dat uiteraard onder garantie.
Eens Luke, dat is de meest logische verklaring tot nu toe: de Wegenwacht heeft met z'n 13,8V boost de schade veroorzaakt. En dat in telefonisch overleg tussen Wegenwachter met hun technische dienst. Of de auto met een werkende MCU1 is afgeleverd, betwijfel ik. Hij kwam eerst wel tot leven. Toen de P-rem eraf. Toen foutmeldingen en daarna ook weer zwart... Ondertussen voerde de Wegenwachter de spanning op. Sorry als dat niet duidelijk was in m'n eerste verslag.
Een waarschuwing over die 13,8V boost is op dit forum dan ook op z'n plaats, want dit is het huidige beleid van de Wegenwacht.
(bezijden dit issue zij opgemerkt dat de Wegenwacht sowieso slechte service verleent. Vijf werkdagen vervangend vervoer blijkt in de kleine lettertjes voor woonplaatsservice slechts 1 werkdag en zelfs dat maken ze niet waar: voor 17.00 uur inleveren want dan gaat onze garage dicht. Inleveren? Oh, u wilt ophaalservice, dat kan, dan halen we hem om 16.30 uur op. Je hebt dus maar een paar uur een vervangende auto. Centraal Beheer doet dat beter.)
Dankjewel voor je aanbod Luke. De oude MCU1 doormeten (is er echt wat en zo ja, wat?) gaat niet, want die ligt bij Tesla. En wat is het nut van de nieuwe doormeten? Ik neem aan dat de Tesla weer even met de nieuwe toe kan voordat ook deze naar jou komt... tenminste zit er nog dezelfde brakke eMMC in de nieuwe MCU1? Kortom, ik zie het nu als een dure LTE-upgrade
PS1 Wat betreft de update naar de MCU2: nee dat kon voorlopig in Nederland nog niet.
PS2 Men beweert dat er een nieuwe MCU1 in is gezet en geen herstelde. Dus (?) met neemt defecte MCU's in en levert enkel nieuwe uit?
...
Just my 2 cents.
Weet niet of het in dit draadje thuishoort maar vandaag heb ik het volgende probleem ervaren,
aangezien ik nog wel eens muziek van EWF (Earth Wind & Fire) opzoek deed ik dit normaliter door altijd deze 3 letters in te toetsen bij "search" dan was er vaak wel een resultaat....
Als ik dit nu doen dan loopt mijn middenscherm vast en start de hele boel opnieuw op. Voer ik " Earth" in en ga zoeken dan vind hij gewoon resultaten. Doe ik daarna "ewf" invullen en zoeken loopt de boel weer vast.
Is dit een MCU1 probleem wellicht?
probeer eens " ik wil fietsen" . Onze zoon wou die graag horen en daarop loopt hij dus ook vast. Andere termen niet. Ook een MCU1 ( met nieuwe EMMC)
Deze week gedaan. De Bluetooth verbindingen bleven bij mij wel bewaard. Misschien worden die gegevens apart in de Bluetooth module opgeslagen.Overigens heb ik nog nooit een harde (factory) reset gedaan, je raakt best veel kwijt als je dat doet (profielen, favorieten, homelink, bluetooth koppeingen, history etc), wel navigatie history al eens opgeschoond.
Ben je er achter wat hier het euvel is? Vandaag had ik deze storing in het beeld.De MCU zal ook wel op andere manieren stuk kunnen. Ik heb ook een nieuwe chip er in. Maar hij loopt tegenwoordig regelmatig vast, of reageert v r e s e l i j k traag.. Dat deed hij eerst nooit, ik heb de chip puur preventief laten vervangen, hij was klachtenvrij.. Moet hem nu om de paar dagen wel een keer resetten.. Hoop dat hij er niet mee op gaat houden.
Vanmorgen liep hij vast en gaf hij dit beeld na op een knop gedrukt te hebben, ook alleen door reset weer weg te krijgen:
View attachment 517171
Ben je er achter wat hier het euvel is? Vandaag had ik deze storing in het beeld.
[
Reproduceerbaarheid in het Service Center lijkt mij een uitdaging .Heb je een MCU1 of 2 en is die complete MCU unit van jou al eens onder garantie vervangen door Tesla?
Hoe oud is de auto? Want als je voldoende log heb van de MCU issues, kan je deze toch dringen te vervangen? Een Tesla waarbij het scherm niet reageert is een groot probleem. Het is de de communicatie met de auto.Reproduceerbaarheid is idd het probleem. Kreeg hem 2 c eerder terug met de melding 'not able to reproduce complaint', actie; geen. Moest maar bugreports gaan sturen (door 5 sec op autosymbooltje links onder in hoofdscherm te gaan drukken, gues what.. dat werkt dan ook niet 9 van de 10 keer als deze storingen zich voordoen dus ik maak maar af en toe een foto dan heb ik in ieder geval de datum en tijd). MCU is niet vervangen (want geen probleem geconstateerd..).
Zelf heb sterk het idee dat het te maken heeft met lekkage/te veel vocht in de auto waar elektronica niet zo van houdt. Elke ochtend beslagen ramen. Ik heb altijd aquarium geluiden in de achterklep (geborrel en geklots bij bochten) en een waterballet bij open van de klep. Eerder zijn kennelijk bepaalde afvoergangen ontstopt onder de tokkievleugel op de achterklep). Andere bron is lekkage via de falconwing deuren. Één sluit niet goed / is niet mooi uitgelijnd (linksachter) en dat is ook de deur waar veel tocht door naar binnenkomt. Is elke rotonde feest.
Ik was een van de eerste in Nederland die in 2013 op de oude locatie in Amsterdam die zijn Model S mocht ophalen welke klaar stond tussen de verhuisdozen. Tesla bord op de grond en werklui bezig met klussen (oude Ford showroom?). De P85+ was een top wagen en de service was toen ongekend. Maakte het bijna leuk om een probleem te hebben om dan door Tesla in de watten te worden gelegd. Die tijden zijn echt helaas voorbij. Nu ben je een nummer, is er meer vraag dan aanbod, zijn de sec medewerkers 'murf en afgestompt' door de vele klachten), en schikken nieuwe eigenaren niet af van de paar horror verhalen van eigenaren die een 'lemon' hebben gekocht. Alleen echte concurrentie en afnemende vraag zal Tesla nopen het afwerkingsnivo en de service te gaan verbeteren. Dat gaat echter nog wel 5-8 jaar duren ben ik bang.