Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

New Bluetooth hack voor Model 3 en Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Een korting geven als het aanstaat....verplichten? Iets minder denk ik
De verzekeringsmaatschappij heeft geen enkele manier om te controleren of je effectief PIN-to-drive gebruikt, en eens de auto gestolen is kan jij het ook niet meer onafhankelijk aantonen. Het is niet een instelling die je via de app van je smartphone kan activeren of uitlezen.
 
Dat het moeilijk te controleren is weet ik niet, want ik heb geen idee of de verzekeringsmaatschappij na een diefstal bijvoorbeeld informatie bij Tesla kan opvragen, ik denk dat niemand dat hier weet.
Dat neemt nog steeds niet weg dat er in de praktijk maatschappijen zijn die pin-to-drive daadwerkelijk verplichten, net als het inbouwen van een lojack dat door meerdere maatschappijen verplicht wordt.
De verzekeringsmaatschappij is in deze bepalend in de voorwaarden die ze stellen en niet wat wij er als berijder van vinden.
Of je het gebruikt is weer een ander punt;)
 
Klopt helemaal. Mijn punt is dat als de wagen gestolen wordt, en je had PIN-to-drive geactiveerd, het voor de verzekeringsmaatschappij makkelijk is om te beweren dat je het niet had geactiveerd want de wagen is gestolen. En voor jou onmogelijk om te bewijzen dat PIN-to-drive wel geactiveerd was.
 
Dat het moeilijk te controleren is weet ik niet, want ik heb geen idee of de verzekeringsmaatschappij na een diefstal bijvoorbeeld informatie bij Tesla kan opvragen, ik denk dat niemand dat hier weet.
Tesla geeft de gegevens niet graag vrij, maar als het om de kost van de wagen gaat kan decpolitie dat wellicht afdwingen, zeker als de diefstallen pandemisch zouden worden.
Tesla heeft er zelf ook baat bij om bij de diefstal aan te tonen dat pin2drive niet op stond. Nu krijgen ze i de pers het verwijt dat ze er niets aan doen. Met de logs zouden ze kunnen bewijzen dat ze met pin2drive wel een afdoende oplossing geboden hebben.
Vragen om de logs vrij te geven als pin2drive wel op stond zullen ze niet krijgen, want die auto’s worden niet gestolen.
 
Maar nu gaan we er vanuit dat de boefjes nu ineens massaal de Tesla Model 3/Y gaat stelen omdat er een hack is geweest door een beveiligingsbedrijf. Ik moet het nog zien wil dit nu ineens een diefstalgolf gaan veroorzaken.
 
Maar nu gaan we er vanuit dat de boefjes nu ineens massaal de Tesla Model 3/Y gaat stelen omdat er een hack is geweest door een beveiligingsbedrijf. Ik moet het nog zien wil dit nu ineens een diefstalgolf gaan veroorzaken.
Het is niet fair tegenover andere verzekeringsnemers om pin2drive niet op te zetten. Zij betalen mee voor alle wagens die gestolen worden.
Het ‘goede huisvader’ principe (en dat stond meestal wel in de polissen - maar het woord is nu afgeschaft wegens te sexistisch)
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Ff kijken wat deze hack gaat veranderen maar Tesla is niet een populaire auto om te stelen, 9 stuks gestolen vorig jaar allemaal teruggevonden(bron liv.nl). Het al niet helpen dat je de auto best goed kunt traceren, dat zonder netwerk de functionaliteit terugloopt en dat meerdere essentiële onderdelen gelocked zijn aan de auto, en dus door een service center vrijgegeven moeten worden. Superchargen met een gestolen auto, interessant lijkt me.

Eigenlijk is een Tesla niet eens echt van jouw :)

Ik denk dat claimen dat tot nu toe geen pin2drive aanhebben unfair is wel wat boud is.



Schermafdruk_2022-05-23-07-44-33-523.jpeg
 
  • Informative
Reactions: joesgarage
Ff kijken wat deze hack gaat veranderen maar Tesla is niet een populaire auto om te stelen, 9 stuks gestolen vorig jaar allemaal teruggevonden(bron liv.nl). Het al niet helpen dat je de auto best goed kunt traceren, dat zonder netwerk de functionaliteit terugloopt en dat meerdere essentiële onderdelen gelocked zijn aan de auto, en dus door een service center vrijgegeven moeten worden. Superchargen met een gestolen auto, interessant lijkt me.

Eigenlijk is een Tesla niet eens echt van jouw :)

Ik denk dat claimen dat tot nu toe geen pin2drive aanhebben unfair is wel wat boud is.



View attachment 807749
Als hij gestolen wordt, zal het eerder voor de onderdelen zijn. SIM verwijderen zodat hij niet traceerbaar is en dan snel naar een garage voor demontering.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ff kijken wat deze hack gaat veranderen maar Tesla is niet een populaire auto om te stelen, 9 stuks gestolen vorig jaar allemaal teruggevonden(bron liv.nl). Het al niet helpen dat je de auto best goed kunt traceren, dat zonder netwerk de functionaliteit terugloopt en dat meerdere essentiële onderdelen gelocked zijn aan de auto, en dus door een service center vrijgegeven moeten worden. Superchargen met een gestolen auto, interessant lijkt me.

Eigenlijk is een Tesla niet eens echt van jouw :)

Ik denk dat claimen dat tot nu toe geen pin2drive aanhebben unfair is wel wat boud is.



View attachment 807749
Voor dat de pin2drive er via een ota-update kwam, was het stelen van een Tesla wel een plaag. Opgelet, Model S gestolen
Pin2drive bewijst sedertdien zijn nut.