Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

New hier, denk na over kopen van een model S, nieuw of gebruikt

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet nu trouwens denken aan een verhaal van een loterijwinnaar aan wie gevraagd werd hoe hij aan de getallen was gekomen.
Hij antwoorde dat hij 's nachts 3 keer 3 schapen had zien springen en 3 x 3 is 8 dus had hij dat als laatste cijfer ingevuld en voila... Miljonair... waarom geantwoord werd dat 3x3 toch negen is? Zijn antwoord: wees maar blij dat jij goed kunt rekenen ;)
Moraal (en daarmee iets meer on topic)... ben je het eens met 7200 Euro netto voordeel / 40% belastingdruk in het algemeen, dan valt de beslissing wat makkelijker om een Tesla te kopen... ben je van de 20% gedachte dan.... is het nog steeds een goed idee:cool::D
 
Om precies te zijn: voor de eerste 2 ton winst geldt 20% VPB. Voor het meerdere 25% VPB. Dus je voordeel ligt tussen de € 3600 en de € 4500,
Dit is de reden waarom de zakelijke aanschaf voor een IB-ondernemer (ZZP-er met zelfstandigenaftrek) nog aantrekkelijker kan zijn. Dan is de winst belast met 42 of 52%, als er niet al te veel (andere) aftrekposten zijn.
 
Tip, mocht je er eentje vinden met < 6000 km geldt de MIA nog. Misschien heb je dan wel én én.
Ook hier heb ik nog een kleine toevoeging.

image.jpeg
 
Zit er ook over na te denken een 2e hands Tesla te kopen. Heb geen bedrijf dus geen aftrek etc.
Zijn er nog dingen waar je op moet letten bij een 2e hands? Het wordt in ieder geval een classic uit 2013/2014.
Dit als overbrugging voor de Model 3 die hopelijk ergens in 2018 geleverd gaat worden :)
 
Zit er ook over na te denken een 2e hands Tesla te kopen. Heb geen bedrijf dus geen aftrek etc.
Zijn er nog dingen waar je op moet letten bij een 2e hands? Het wordt in ieder geval een classic uit 2013/2014.
Dit als overbrugging voor de Model 3 die hopelijk ergens in 2018 geleverd gaat worden :)
Kijk dan voor een 2014 model. Want de 2013 modellen betaal je een "premium" omdat deze voor de zakelijke rijder 0% bijtelling hebben. Daaraan heb je niets als particulier.
Bij Tesla's is het zo dat ze continue verbeteren; in een interview is wel eens gezegd tot 20 verbeteringen per week. Hoe nieuwer je auto is, hoe beter de afwerking e.d.
Let erop dat de autopilot pas sinds eind 2014 op de auto's zit. Als je dat belangrijk vindt.
 
  • Informative
Reactions: Maarten
Autopilot is leuk, maar is denk ik net boven mijn budget.
Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten met accu of drive units of....???
Over de accu en de drive unit hoef je jezelf het minst druk te maken, die hebben 8 jaar garantie zonder kilometerbeperking.

Als je een auto met volledige fabrieksgarantie wil moet je een auto hebben met minder dan 80.000 km op de teller. Of natuurlijk een gebruikte auto bij Tesla kopen, dan krijg je - als ik het goed heb begrepen - weer de volle 80.000 km / 4 jaar garantie vanaf aankoop.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Nou mensen ondertussen 2,5 jaar verder en afgelopen juni heb ik de stap genomen!
Een nieuwe Model S 100D, zwart met donkergrijze 21" velgen. Mijn V60 PHEV is ondertussen verkocht (heeft even geduurd).

Tesla-effect.jpg


Ben super tevreden over de Model S en ik geniet er elke dag van. De auto is genoemd naar een van de ontdekkingen van Nicola: Het Telsa Effect ;)

Vakantie naar Italië was ook helemaal probleemloos. Heel tevreden over het verbruik. Gemiddeld 21.6kW/100km voor de hele roadtrip naar en door noord Italië. Jammer genoeg al een stoeprandje geraakt maar dat wordt binnenkort hersteld. De auto heeft vorige week nog een lakbehandeling gehad Winterbanden zijn ook besteld bij Telsa.

Tot nu toe geen tekortkomingen opgemerkt behalve dan dat ik de chromen lijst onder het raam van het linker achterportier moet laten nakijken. Die sluit niet netjes aan en die lijkt in het midden van de lijst los te zitten. Volgende week een service afspraak daarvoor. Eens zien welke ervaring dat gaat opleveren ;)
 

Attachments

  • Tesla-effect.jpg
    Tesla-effect.jpg
    493 KB · Views: 24