F
Faiz71
Guest
Hoi,
Even kort voorstellen. Faiz, getrouwd, midden van het land, freelancer, auto liefhebber (momenteel een Mini Cooper uit 1999 in de restauratie), dieselt 30000km/jaar, koffie zwart etc.
Welnu. na wat jaren en redelijk wat kilometers in een sjoemeldiesel te rijden knaagt mijn geweten. Tesla vind ik een mooi merk,maakt mooie wagens, mooie concepten en daarom een vaste stek in mijn aandelenportefeuille. Nu heb ik even zitten rekenen en ben tot de conclusie gekomen dat ik mijn pijlen kan richten op een Model S 100D, van zo'n multi coat witte word ik echt heel blij . Waarom de 100D, om de simpele reden dat onze verste vrienden 200km ver weg wonen, en het mij wel zo prettig lijkt om op een enkele lading heen en terug te rijden. Daarnaast gaan wij redelijk veel met de auto op vakantie, vaak Frankrijk, dus wat extra bereik lijkt me dan best welkom aangezien je niet bij elke stop na 2 uur een uur wilt wachten voordat je weer verder kunt. Volgens NEDC zou je met zo'n uitvoering 632km moeten halen, waarvan men zegt dat dat in de praktijk zo rond de 500km zou moeten zijn. Zijn er al meer ervaringscijfers voor wat betreft de actieradius van een 100D? Dagelijks rijd ik zo'n 180km, 95% snelweg (rustige rijder, 100-120km/u op de snelweg) meestal met een mogelijkheid tot laden bij de klus waar ik zit, in theorie zou ik niet elke rit de stekker eraan hoeven te hangen. Wat is jullie ervaring?
Verder, zie ik in de optielijst de Subzero optie, waarbij zo'n beetje alles verwarmd wordt. Is dat een optie die je gaat missen als je hem niet aanvinkt? Je kunt immers toch de auto ook laten voorverwarmen als die aan de stekker hangt? En al rijdend lijkt me dat weer een extra belasting op het energieverbruik, lees korter bereik.
Wat is jullie ervaring met de standaard geluidsinstallatie in vergelijk met de premium optie? Gaan die electrische gitaren en drumsolo's met de standaard config net zoveel kippenvel opleveren als met de duurdere upgrade?
Moet alleen nog even mijn teerbeminde nog zover zien te krijgen dat ze meegaat naar een Tesla center...... dat is nog wel een dingetje (suggesties zijn ook welkom).
Alle reacties zijn welkom!
Thanks!
Even kort voorstellen. Faiz, getrouwd, midden van het land, freelancer, auto liefhebber (momenteel een Mini Cooper uit 1999 in de restauratie), dieselt 30000km/jaar, koffie zwart etc.
Welnu. na wat jaren en redelijk wat kilometers in een sjoemeldiesel te rijden knaagt mijn geweten. Tesla vind ik een mooi merk,maakt mooie wagens, mooie concepten en daarom een vaste stek in mijn aandelenportefeuille. Nu heb ik even zitten rekenen en ben tot de conclusie gekomen dat ik mijn pijlen kan richten op een Model S 100D, van zo'n multi coat witte word ik echt heel blij . Waarom de 100D, om de simpele reden dat onze verste vrienden 200km ver weg wonen, en het mij wel zo prettig lijkt om op een enkele lading heen en terug te rijden. Daarnaast gaan wij redelijk veel met de auto op vakantie, vaak Frankrijk, dus wat extra bereik lijkt me dan best welkom aangezien je niet bij elke stop na 2 uur een uur wilt wachten voordat je weer verder kunt. Volgens NEDC zou je met zo'n uitvoering 632km moeten halen, waarvan men zegt dat dat in de praktijk zo rond de 500km zou moeten zijn. Zijn er al meer ervaringscijfers voor wat betreft de actieradius van een 100D? Dagelijks rijd ik zo'n 180km, 95% snelweg (rustige rijder, 100-120km/u op de snelweg) meestal met een mogelijkheid tot laden bij de klus waar ik zit, in theorie zou ik niet elke rit de stekker eraan hoeven te hangen. Wat is jullie ervaring?
Verder, zie ik in de optielijst de Subzero optie, waarbij zo'n beetje alles verwarmd wordt. Is dat een optie die je gaat missen als je hem niet aanvinkt? Je kunt immers toch de auto ook laten voorverwarmen als die aan de stekker hangt? En al rijdend lijkt me dat weer een extra belasting op het energieverbruik, lees korter bereik.
Wat is jullie ervaring met de standaard geluidsinstallatie in vergelijk met de premium optie? Gaan die electrische gitaren en drumsolo's met de standaard config net zoveel kippenvel opleveren als met de duurdere upgrade?
Moet alleen nog even mijn teerbeminde nog zover zien te krijgen dat ze meegaat naar een Tesla center...... dat is nog wel een dingetje (suggesties zijn ook welkom).
Alle reacties zijn welkom!
Thanks!