Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Nieuwe Autopilot heeft geen Auto Lane Change

This site may earn commission on affiliate links.
Ik blijf het verwarrend vinden. Model S geleverd gekregen eind januari. Zonder enige vorm van AP. Vorige week de gratis update gekregen met AP. Bij mij zit daar ook auto park en Summon bij. En tijdens AP van baan wisselen? Gewoon richting aan en hij gaat heel soepel. Zal dus zeker niet klagen maar toch verwarrend wat je nu wel of niet krijgt.
Zou het kunnen zijn dat je een maand gratis EAP op proef hebt?
 
zit op de standaard AP (nu geen optie meer) ook nog autosteer? of is het enkel een Cruisecontrol die je voorliggers volgt? want ik heb ook geen FSD besteld maar zou wel graag hebben dat ie mij op mn baanvak houdt op de autosnelweg. Lane change manueel vind ik nog geen dealbreaker
 
Auto lane change: heel graag als optie aub (bv. 1K).

Ga geen FSD full prijs betalen om auto lane change te krijgen (auto park en summon heb ik niks aan) Autonoom rijden...... als ik achterin mag gaan zitten koop ik het......eerder niet, zie het nut ervan nog steeds niet).
Ze moeten FSD gewoon opsplitsen.
 
zit op de standaard AP (nu geen optie meer) ook nog autosteer? of is het enkel een Cruisecontrol die je voorliggers volgt? want ik heb ook geen FSD besteld maar zou wel graag hebben dat ie mij op mn baanvak houdt op de autosnelweg. Lane change manueel vind ik nog geen dealbreaker
Autosteer zit er bij standaard AP dus wel op. Is samen met adaptive cruise control zeer bruikbaar op 2 baans (n-)wegen en rustige snelwegen. Combinatie drukke snelweg en haast; zelf stroom geven en sturen, computer is veel te traag/behoudend. FSD/auto-lane change; max 1500 euro voor over.
 
  • Like
Reactions: Gaetandp
Waar staat die info zwart op wit dat Europa de gratis FSD krijgt voor auto's die EAP hebben? Onze Model 3 is in december besteld en op 12 februari geleverd, dus volgens de flowchart zouden we FSD moeten krijgen, in de voertuig-info staat nog altijd "geavanceerde autopilot". Op de Tesla-blog zie ik enkel de Amerikaanse info ($2000, niets over euros). In elk geval goed nieuws als het waar is!!! (Echte FSD hoeft voor mij niet, maar die Hardware 3 zal de oude functies wel beter maken, hopelijk dan geen phantom braking meer en dergelijke).
Om je gerust stellen als dat nodig is, ik heb die wijziging van EAP naar FSD of liever gezegd "Volledig zelfrijdende besturing" sinds een paar weken op mijn account gekregen. Toen Elon Musk over duurder worden van FSD begon heb ik nog paar keer gezeurd dat ik aan mondelinge toezeggingen weinig waarde hecht. Dat heeft uiteindelijk geholpen.
Kijk eventueel ook deze video:
IMG_5623.jpg