Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Nieuwe Autopilot heeft geen Auto Lane Change

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan me dat ook echt niet voorstellen inderdaad. Dan zou je bij iedere baanwissel eerst autopilot uit moeten zetten, baan wisselen, weer aanzetten.... dat kan toch nooit de bedoeling zijn...
Daar is over nagedacht. Ik heb nu EAP als pilot. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt 2k neer te leggen. Dan maar gewone CC. Daar heb je ook wat aan binnen de bebouwde kom.
 
Nee hoor, gebruikte op de S continu TaCC binnen bebouwde kom. Nooit mis gegaan bij mij. Wel af en toe van te voren bij bepaalde situaties uit zetten, maar hij remt netjes af op voorgangers enzo.
Bij mij de hele tijd phantom braking. Waarschijnlijk zijn bij ons de wegen wat smaller.:p Bij een fatsoenlijke tweebaansweg gaat het wel goed. Jammer dat je de TA niet kunt uitzetten.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
De inhoud van AP ineens hebben veranderd? Nee hoor, dat was op 1 maart meteen duidelijk, dat daar geen summon, automatisch parkeren en Navigate on Autopilot in zat. Wat niet meteen duidelijk was, en dat is het onderwerp van dit draadje, is dat het automatisch van baan veranderen op Autopilot met de richtingaanwijzer die we allemaal al jaren kennen, ook naar FSD is verplaatst. Ik hoop echt dat dat een foutje is, want het is echt onmisbaar bij Autopilot en kan bijna niet geloven dat ze dit echt menen...

Dat is precies wat ik bedoel.
 
Waar staat die info zwart op wit dat Europa de gratis FSD krijgt voor auto's die EAP hebben? Onze Model 3 is in december besteld en op 12 februari geleverd, dus volgens de flowchart zouden we FSD moeten krijgen, in de voertuig-info staat nog altijd "geavanceerde autopilot". Op de Tesla-blog zie ik enkel de Amerikaanse info ($2000, niets over euros). In elk geval goed nieuws als het waar is!!! (Echte FSD hoeft voor mij niet, maar die Hardware 3 zal de oude functies wel beter maken, hopelijk dan geen phantom braking meer en dergelijke).
 
Nu mijn M3 (besteld zonder EAP maar met de belofte dat ik gratis AP krijg) heeft nu geen AP en ook geen optie om betaald te upgraden. Met meer dan 200km op de teller zou de calibratie waar ik vaak over lees toch al rond moeten zijn, dus hoe krijg ik (al dan niet betaald) een upgrade optie?
 
Ik blijf het verwarrend vinden. Model S geleverd gekregen eind januari. Zonder enige vorm van AP. Vorige week de gratis update gekregen met AP. Bij mij zit daar ook auto park en Summon bij. En tijdens AP van baan wisselen? Gewoon richting aan en hij gaat heel soepel. Zal dus zeker niet klagen maar toch verwarrend wat je nu wel of niet krijgt.
 
Ik blijf het verwarrend vinden. Model S geleverd gekregen eind januari. Zonder enige vorm van AP. Vorige week de gratis update gekregen met AP. Bij mij zit daar ook auto park en Summon bij. En tijdens AP van baan wisselen? Gewoon richting aan en hij gaat heel soepel. Zal dus zeker niet klagen maar toch verwarrend wat je nu wel of niet krijgt.

Wat?? Je moet gewoon twee maanden wachten voor AP enabled wordt???
 
Ik blijf het verwarrend vinden. Model S geleverd gekregen eind januari. Zonder enige vorm van AP. Vorige week de gratis update gekregen met AP. Bij mij zit daar ook auto park en Summon bij. En tijdens AP van baan wisselen? Gewoon richting aan en hij gaat heel soepel. Zal dus zeker niet klagen maar toch verwarrend wat je nu wel of niet krijgt.
Auto park en summon valt toch niet onder AP? Klinkt alsof je de FSD hebt gekregen.