Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe exclusieve club: SoC < 5 km

This site may earn commission on affiliate links.
Het was niet de bedoeling maar ik hoor nu ook bij het "<5 km draadje" :p

Tesla 4 km.jpg
 
Mijn dochter was zaterdag met 2 vriendinnen vanaf Montpellier Airport onderweg naar Caldes de Malavella. De 3 adviseerde een tussenstop maken om te laden maar ik zei dat dat onzin was, hij is veel te conservatief. Belde ze me dat ze op plaats van bestemming was maar de SuC niet kon vinden..... Bleek dat ze de SuC niet had aangevinkt maar de plaatsnaam ingevoerd.

1629126078290.jpeg


Uiteindelijk 7km moeten rijden onder 0🥵

Wel gehaald💪
 
Mijn dochter was zaterdag met 2 vriendinnen vanaf Montpellier Airport onderweg naar Caldes de Malavella. De 3 adviseerde een tussenstop maken om te laden maar ik zei dat dat onzin was, hij is veel te conservatief. Belde ze me dat ze op plaats van bestemming was maar de SuC niet kon vinden..... Bleek dat ze de SuC niet had aangevinkt maar de plaatsnaam ingevoerd.

View attachment 697164

Uiteindelijk 7km moeten rijden onder 0🥵

Wel gehaald💪
Ai. Dat zal zweten zijn geweest.
 
Mijn dochter was zaterdag met 2 vriendinnen vanaf Montpellier Airport onderweg naar Caldes de Malavella. De 3 adviseerde een tussenstop maken om te laden maar ik zei dat dat onzin was, hij is veel te conservatief. Belde ze me dat ze op plaats van bestemming was maar de SuC niet kon vinden..... Bleek dat ze de SuC niet had aangevinkt maar de plaatsnaam ingevoerd.

View attachment 697164

Uiteindelijk 7km moeten rijden onder 0🥵

Wel gehaald💪
Dat betekend dus dat we niet jou maar je dochter welkom heten tot de club 😂
 
20210731_132224.jpg
Het was niet het plan, maar tijdens onze eerste echte vakantie met onze M3 (met kar erachter) richting Italië toch clublid geworden toen we nog op de heenweg in Duitsland waren. Ik had met 8% bij de Supercharger aan willen komen. Maar gaandeweg de rit bleek het meer 5% dan 8% te worden. En vlak bij de afslag bleek het dusdanig slecht te staan aangegeven allemaal dat ik de verkeerde rijstrook nam. Verkeerde kant uit dus. De lader verderop vond ik te kritisch, dus besloot met een kleine detour een alternatieve lader. Alleen, daar kon ik vervolgens wegens wegwerkzaamheden niet de juiste afslag voor nemen, waardoor ik nog een andere moest nemen. En in Duitsland liggen die afslagen nogal een heel eind uit elkaar. Uiteindelijk via binnendoorweggetjes doorgestoken naar de lader (kans op gekke afslagtoestanden verder vermijden). Kids en vrouw zaten ondertussen verdacht stil achter en naast me en ik voelde de blinde paniek (en mogelijk een kleine oorlog) al aankomen als we het niet hadden gehaald. Allemaal flinke op en neergaande weggetjes (zie verbruik) helpen ook niet mee in een gerust gevoel van uitbollen. Gelukkig lukt het wel, met 0% en 1km te gaan. Pffff, in mijn eigen hoofd was het ondertussen ook niet meer zo rustig. De volgende keren toch maar iets meer marge aangehouden (wat niet nodig bleek, want natuurlijk daarna geen enkele lader meer gemist daarna ;-).
 
Afslag Hirschberg gesloten, terugrijden via de eerstvolgende afslag. Bij die afrit 0 km SoC. Op hoop van zegen 8 km extra afgelegd. Volgende keer toch maar eens met 2% aankomst rekening houden in plaats van 1%...
Kan mij niet anders voorstellen dan dat je heel blij bent op het moment dat je de laad kabel aansluit. Ik had laatst nog 1% reserve tot aan huis en ik voelde mij verre van op mijn gemak die laatste kilometer……
 
Vorige week met een loaner (S85) van Eindhoven richting Breda. Genoeg om in Tilburg te Superchargen. Dacht ik. 3% bij aankomst. Alleen V3 bij aankomst… Toen maar doorgereden naar Tesla Service centrum , 2%, en daar 20 minuten aan de slow charger. Kon gelijk nog wat spullen uit mijn 3 halen.
Ben ik nu met een loaner ook lid van de club, of telt dat niet ;-)
 
Vorige week met een loaner (S85) van Eindhoven richting Breda. Genoeg om in Tilburg te Superchargen. Dacht ik. 3% bij aankomst. Alleen V3 bij aankomst… Toen maar doorgereden naar Tesla Service centrum , 2%, en daar 20 minuten aan de slow charger. Kon gelijk nog wat spullen uit mijn 3 halen.
Ben ik nu met een loaner ook lid van de club, of telt dat niet ;-)
ook met een loaner wordt je lid van de club. was het <5km?
 
Ik mag geen aankomst onder de 10% plannen. Mijn vrouw zal zeggen dat ik met al mijn vorige auto's minstens 1 keer stil gevallen ben. Maar dat ga ik dan ontkennen want die keer met mijn gele Land Rover weet ze niet want daar was ze niet bij. 😀
Eigenlijk is het voor een SuC stop ook helemaal niet interessant om met 0% aan te komen want je pakt pas hogere snelheden vanaf circa 10%.

Het is gewoon leuk om dat vertrouwen te hebben dat je ook gewoon tot 0% kunt. Anders worden die laatste procenten soort van Schrodingers cat... je weet pas of je het hebt of niet als je het aanspreekt.....