Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuws: Maximumsnelheid moet omlaag vanwege stikstofprobleem

This site may earn commission on affiliate links.
Maar aan alle huizenbezitters vragen om even 400 miljard op te hoesten voor beperkingen op het gebied van CO2 uitstoot, terwijl dat technisch volstrekt idioot is en alleen maar ingegeven omdat in Groningen de spanning te hoog opliep, dat is dan weer wel normaal.

De politiek is gewoon slap! Ze proberen iedereen te vriend te houden en durven geen enkele keuze te maken als die op korte termijn pijn gaat doen.


Van ZML: VVD Steunbetuigingen
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Ik heb geen moeite met 100km/uur. Ik ben Land Rover Defenders gewend waardoor ik een groot deel van de tijd met de model S ook gewoon lekker relaxed met 110 over de snelweg glij, met mijn Range Rover TDV8 deed ik dat ook..
Ik heb geen haast meer op de weg. Toen ik eind twintig was met een BMW 320D van de baas had ik altijd zo'n haast dat ik er hoofdpijn van kreeg, rechts inhalen, me dood ergeren aan mensen die links blijven rijden of me afsnijden, 100.000 km per jaar. Vreselijk.

Heerlijk, iedereen mag me inhalen, zo lang links blijven rijden als ze willen want ik rij toch rechts :) . En ook iedereen mag er tussenvoegen.
 
“Toen ik eind twintig was” en “Heerlijk, iedereen mag me inhalen, zo lang links blijven rijden als ze willen want ik rij toch rechts :) . En ook iedereen mag er tussenvoegen.”

Effe voor open doel scoren.... Kennelijk is je foto verouderd enne Almelo... is dat niet die stad van Herman Finkers ? ;)
 
Het voorstel om 100 km per uur te gaan rijden, creëert een groot probleem bij de benzine & vooral diesel motoren.
V.w. de lage snelheid & korte afstanden in NL van deze auto's, komen de motoren niet op de juiste gebruikstemperatuur, ook de gebruikstijd is te kort . Zoals b.v.b. in de DE op de autobahnen waar veel langer & met veel hogere snelheden mag worden gereden.
Men krijgt hierdoor meer vervuiling uit de motoren. Problemen met erg-kleppen, roetfilter, enz.
Daarbij wordt er minder benzine c.q. diesel verstookt. wat minder accijns oplevert. Dit moet de automobilist weer gaan compenseren door hogere accijns. Meestal extra hoge accijns. Zo zie maar weer in Den Haag wil men weer slim extra geld aan het binnen harken voor het nieuwe tweedekamer gebouw.
Weer een reden om geen verbrandingsmotor te willen.
 
  • Like
Reactions: Remog and TANE
Ik heb geen moeite met 100km/uur. Ik ben Land Rover Defenders gewend waardoor ik een groot deel van de tijd met de model S ook gewoon lekker relaxed met 110 over de snelweg glij, met mijn Range Rover TDV8 deed ik dat ook..
Ik heb geen haast meer op de weg. Toen ik eind twintig was met een BMW 320D van de baas had ik altijd zo'n haast dat ik er hoofdpijn van kreeg, rechts inhalen, me dood ergeren aan mensen die links blijven rijden of me afsnijden, 100.000 km per jaar. Vreselijk.

Heerlijk, iedereen mag me inhalen, zo lang links blijven rijden als ze willen want ik rij toch rechts :) . En ook iedereen mag er tussenvoegen.

Persoonlijk kan ik er ook mee leven. Alleen vind ik dat vrijheden slechts ingeperkt mogen worden als daar een goede reden voor is. Daar gaat het hier ernstig scheef.
 
Alleen vind ik dat vrijheden slechts ingeperkt mogen worden als daar een goede reden voor is. Daar gaat het hier ernstig scheef.

Ik ben een groot voorstander van vrijheid, maar hier in deze context heb ik er wat moeite mee. Net zoals met de opmerkingen van de week in de krant dat 'mensen toch harder blijven rijden'.
We hebben in Nederland regels en wetten. Die zijn meestal zinnig en soms helaas minder zinnig. Maar het is géén grabbelkist waar je uit kan kiezen. De wet is de wet en daar heb je je aan te houden. We geven fietsers van rechts voorrang, rijden niet door rood (ook niet om drie 's nachts terwijl het kruispunt leeg is) en .... houden ons aan de snelheidslimiet. Niet houden aan de regels?: dan ben je een boef(je).

Wil je meer vrijheid? Dan is er de weg van de politiek. De enige weg.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ik ben een groot voorstander van vrijheid, maar hier in deze context heb ik er wat moeite mee. Net zoals met de opmerkingen van de week in de krant dat 'mensen toch harder blijven rijden'.
We hebben in Nederland regels en wetten. Die zijn meestal zinnig en soms helaas minder zinnig. Maar het is géén grabbelkist waar je uit kan kiezen. De wet is de wet en daar heb je je aan te houden. We geven fietsers van rechts voorrang, rijden niet door rood (ook niet om drie 's nachts terwijl het kruispunt leeg is) en .... houden ons aan de snelheidslimiet. Niet houden aan de regels?: dan ben je een boef(je).

Wil je meer vrijheid? Dan is er de weg van de politiek. De enige weg.

Ik snap jouw opmerking niet. Je zet je af tegen het overtreden van de wet (wat overigens rechtsfilosofisch gezien wordt als rechtvaardig als de wet onrechtvaardig is), maar ik pleit voor de regelgeving niet aanpassen, waardoor je dus legaal 130 rijdt.
 
Ik ben een groot voorstander van vrijheid, maar hier in deze context heb ik er wat moeite mee. Net zoals met de opmerkingen van de week in de krant dat 'mensen toch harder blijven rijden'.
We hebben in Nederland regels en wetten. Die zijn meestal zinnig en soms helaas minder zinnig. Maar het is géén grabbelkist waar je uit kan kiezen. De wet is de wet en daar heb je je aan te houden. We geven fietsers van rechts voorrang, rijden niet door rood (ook niet om drie 's nachts terwijl het kruispunt leeg is) en .... houden ons aan de snelheidslimiet. Niet houden aan de regels?: dan ben je een boef(je).

Wil je meer vrijheid? Dan is er de weg van de politiek. De enige weg.
Een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid mag best.

Als het ineens overal 100km/h wordt zal ik denk ik vrolijk 110 a 120 blijven rijden.

Maar zo zijn er wel meer wetten die ik (bewust) negeer. Voelt ook als een stukje eigen vrijheid om zelf je keuzes te moeten maken.

Ik twijfel nog erg sterk of het wel overal 100 gaat worden. Ik denk niet dat dat er doorheen komt.
 
Mooi om te zien dat er veel draagvlak voor deze maatregel is. Je kan er natuurlijk ook moeilijk tegen zijn als je alle voordelen op een rijtje zet. Toch vraag ik me af of behalve de rationele afwegingen ook de idealistische inborst van de Tesla rijder hier een rol in speelt? Zou deze discussie en vooral de bereidwilligheid ook zo bij ICE leven?
 
Ik ben een groot voorstander van vrijheid, maar hier in deze context heb ik er wat moeite mee. Net zoals met de opmerkingen van de week in de krant dat 'mensen toch harder blijven rijden'.
We hebben in Nederland regels en wetten. Die zijn meestal zinnig en soms helaas minder zinnig. Maar het is géén grabbelkist waar je uit kan kiezen. De wet is de wet en daar heb je je aan te houden. We geven fietsers van rechts voorrang, rijden niet door rood (ook niet om drie 's nachts terwijl het kruispunt leeg is) en .... houden ons aan de snelheidslimiet. Niet houden aan de regels?: dan ben je een boef(je).

Wil je meer vrijheid? Dan is er de weg van de politiek. De enige weg.

Nee joh, daar is de wet mulder voor uitgevonden. Lekker snel bekeuren, met als enige doel geld binnen harken.
Ik zie het tegenwoordig anders, zo lang ik beneden de 40km/h te hard blijf is het een verkapte belastingmaatregel.

Ik betaal af en toe iets meer belasting, waardoor het snelheidslimiet niet meer voor mij geldt. Heerlijk die vrijheid!

Even alle gekheid op een stokje, het doel is niet verkeersveiligheid, maar winstoptimalisatie. Waar kunnen we zo veel mogelijk mensen bekeuren. Niet waar kunnen we het verkeer veiliger maken.

Anders stonden ze ook wel eens bij ons in de woonwijk, waar genoeg mensen te hard rijden, wat levensgevaarlijk voor spelende kinderen is, maar gezien de geringe snelheidsovetreding weinig geld oplevert!
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Nee joh, daar is de wet mulder voor uitgevonden. Lekker snel bekeuren, met als enige doel geld binnen harken.
Ik zie het tegenwoordig anders, zo lang ik beneden de 40km/h te hard blijf is het een verkapte belastingmaatregel.

Ik betaal af en toe iets meer belasting, waardoor het snelheidslimiet niet meer voor mij geldt. Heerlijk die vrijheid!

Even alle gekheid op een stokje, het doel is niet verkeersveiligheid, maar winstoptimalisatie. Waar kunnen we zo veel mogelijk mensen bekeuren. Niet waar kunnen we het verkeer veiliger maken.

Anders stonden ze ook wel eens bij ons in de woonwijk, waar genoeg mensen te hard rijden, wat levensgevaarlijk voor spelende kinderen is, maar gezien de geringe snelheidsovetreding weinig geld oplevert!

Er wordt hier echt veel onzin verkocht zeg. Je weet niet waar je over praat man en je wouwelt maar wat. In Nederland wordt relatief weinig bekeurd, worden meer waarschuwingen dan bekeuringen gegeven door oom agent, worden flitspalen en snelheidscontroles aangekondigd, etc. Allemaal om duidelijk te maken dat het niet om het geld gaat, maar om handhaving en veiligheid. Vergelijk dat eens met de VS of Zwitserland waar om de haverklap verborgen flitsers staan (liefst achter een bord), waar de boetes hoog zijn, waar het verboden is om flitsinformatie te delen, etc. Als het echt om geld ging, zou het in Nederland echt anders gaan dan nu.
 
Als dat zou kloppen dan zouden ze staan op plekken waar de kans op zware ongelukken het grootst is. Dat is niet op de snelweg, waar 4 km/h te hard wordt bestraft. En zouden ze (de BOA's) niet hun uiterste best doen om hun snelheids camera's te verstoppen.
 
Mooi om te zien dat er veel draagvlak voor deze maatregel is. Je kan er natuurlijk ook moeilijk tegen zijn als je alle voordelen op een rijtje zet. Toch vraag ik me af of behalve de rationele afwegingen ook de idealistische inborst van de Tesla rijder hier een rol in speelt? Zou deze discussie en vooral de bereidwilligheid ook zo bij ICE leven?

Er is juist heel weinig draagvlak voor. Dat op dit forum het draagvlak groter lijkt doet daar weinig aan af.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Er wordt hier echt veel onzin verkocht zeg. Je weet niet waar je over praat man en je wouwelt maar wat. In Nederland wordt relatief weinig bekeurd, worden meer waarschuwingen dan bekeuringen gegeven door oom agent, worden flitspalen en snelheidscontroles aangekondigd, etc. Allemaal om duidelijk te maken dat het niet om het geld gaat, maar om handhaving en veiligheid. Vergelijk dat eens met de VS of Zwitserland waar om de haverklap verborgen flitsers staan (liefst achter een bord), waar de boetes hoog zijn, waar het verboden is om flitsinformatie te delen, etc. Als het echt om geld ging, zou het in Nederland echt anders gaan dan nu.

In Nederland wordt veel bekeurd en flitspalen waarschuwen nooit.

In de VS kom je in veel staten prima weg met te hard rijden. In Zwitserland zijn ze gewoon idioot streng. Maar vergelijk het met het EU gemiddelde en Nederland flitst veel en heeft zeer hoge boetes.