Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[NL/BE] CHAdeMO adapter

This site may earn commission on affiliate links.
***GRATIS***
Op de site oplaadpalen staat inderdaad de AC lader van Century vermeld maar helaas staat er niet bij dat je er ook CHAdeMO kunt laden.

Schermafbeelding 2015-04-26 om 10.35.02.png
 
Een van mijn jongens heeft daar geladen met een Zoë en ik heb ergens er een foto van maar als op onderstaande link klikt dan zie je een e-golf laden met een CCS en een type2 in zijn hand en een derde kabel lopen achter hem wat de CHAdeMO is.
Groningen krijgt eerste snellaadpaal voor auto's | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Edit.... Dom van mezelf... Naast AC wel degelijk CHAdeMO en CCS. Heb zelf aangemaakt op chargemap. Een van de foto's laat zien dat een Leaf aan de CHAdeMO zit.
Century Autogroep: snel oplaadstation voor Groningen
 
Last edited:
Zijn in Bretagne (sud) aangekomen. Blij dat ik de CHAdeMO bij heb..laadmogelijkheden erg beperkt in dit gebied en langs de heenweg door Normandië.
Ben er inmiddels achter dat veel laadpunten op 70A max staan - snelheid van laden is dan niet veel hoger dan 22kW - 120 km per uur. Sommige laadpunten staan echt in de middle of nowhere.. deze was wel leuk, industrieterrein tegenover een Jaguar verkoper.. even naar een witte F-type wezen kijken.. De voorganger blijf ik mooier vinden -;)
IMG_8846.jpg
 
Zijn in Bretagne (sud) aangekomen. Blij dat ik de CHAdeMO bij heb..laadmogelijkheden erg beperkt in dit gebied en langs de heenweg door Normandië.
Ben er inmiddels achter dat veel laadpunten op 70A max staan - snelheid van laden is dan niet veel hoger dan 22kW - 120 km per uur. Sommige laadpunten staan echt in de middle of nowhere.. deze was wel leuk, industrieterrein tegenover een Jaguar verkoper.. even naar een witte F-type wezen kijken.. De voorganger blijf ik mooier vinden -;)
View attachment 80059

Mooi dat er nu weer een mogelijkheid bij is om redelijk snel te laden in die regio. Dat was anderhalf jaar geleden wel anders!
 
Zijn in Bretagne (sud) aangekomen. Blij dat ik de CHAdeMO bij heb..laadmogelijkheden erg beperkt in dit gebied en langs de heenweg door Normandië.
Ben er inmiddels achter dat veel laadpunten op 70A max staan - snelheid van laden is dan niet veel hoger dan 22kW - 120 km per uur. Sommige laadpunten staan echt in de middle of nowhere.. deze was wel leuk, industrieterrein tegenover een Jaguar verkoper.. even naar een witte F-type wezen kijken.. De voorganger blijf ik mooier vinden -;)
Fijn zeg 70A.. Dat geeft snelladen wel weer een goed imago. Hoe leg je dat je mede reizigers uit?
 
Van onze vrienden op het Franse deel van dit forum begrijp ik dat de chademo adapter bij een bepaald type lader terugschakelt naar 24kW omdat deze laders vaak oververhit raken. Dit schijnen nou net de laders te zijn die Auchan en Nissan geïnstalleerd hebben. Vandaar dat ik nu met de Range Rover in de Dordogne ben. Twee uur omrijden over Tours is me teveel gedoe voor een weekje.
 
Van onze vrienden op het Franse deel van dit forum begrijp ik dat de chademo adapter bij een bepaald type lader terugschakelt naar 24kW omdat deze laders vaak oververhit raken. Dit schijnen nou net de laders te zijn die Auchan en Nissan geïnstalleerd hebben. Vandaar dat ik nu met de Range Rover in de Dordogne ben. Twee uur omrijden over Tours is me teveel gedoe voor een weekje.

ok, vandaar. Had het in NL getest op enkele laadpunten en daar was dit niet aan de orde.
Zie er zo uit dan - was in Rennes. Gelukkig heb ik vanuit ons huis op 15 km een gratis Leclerc supermarkt 22kW 3c staan. Overigens gaat de UMC ook prima hier.

IMG_8832.jpg
 
Heeft er iemand ervaring met de het laden bij TOTAL in Jambes (Namen) of NISSAN te Luik?
Als je bij Total met CHAdeMO zou willen laden zou ik het toch eerst eens uittesten. Ik heb een 4-tal stations in het Brusselse geprobeerd en bij geen enkel succesvol kunnen laden. Ofwel was de paal buiten werking, ofwel wou hij niet starten met laden.

En bij Nissan in Luik heb ik nog niet geprobeerd. Maar als je dan toch in Luik zit, is Urmond ook weer niet zo veraf. Let wel dat de CHAdeMO laders qua snelheid wel eens durven tegenvallen. Ik heb in Duitsland ook met eens omgereden voor een CHAdeMO lader. Die bleek toen maar 20kW vermogen te hebben. Redelijk teleurstellend als je meer dan het dubbele verwacht.