Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[NL/BE] CHAdeMO adapter

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben de gelukkige die hem heb mogen lenen. Gisteren opgehaald. Bas, bedankt! En hij werkt! Is nu aan het laden bij BP Galgenwaard in Utrecht. Bij de lader hangt een briefje dat je je moet melden bij de kassa. Daar wordt je verteld dat de lader niet communiceert met New Motion, en dus rekenen ze een vast tarief af te rekenen bij de kassa. Een voor ons Tesla rijders zeer gunstig vast tarief van 6 euro :smile:. Wel nog even afwachten of er niet alsnog een afrekening van New Motion komt.
Fijn om te horen! Sorry het ging wat snel gisteren met overhandigen, we verwachtten eters en ik moest nog een en ander voorbereiden... Mooie kleur grijs hoor (ik zag je nog wel langsrijden).
 
Ik ben de gelukkige die hem heb mogen lenen. Gisteren opgehaald. Bas, bedankt! En hij werkt! Is nu aan het laden bij BP Galgenwaard in Utrecht. Bij de lader hangt een briefje dat je je moet melden bij de kassa. Daar wordt je verteld dat de lader niet communiceert met New Motion, en dus rekenen ze een vast tarief af te rekenen bij de kassa. Een voor ons Tesla rijders zeer gunstig vast tarief van 6 euro :smile:. Wel nog even afwachten of er niet alsnog een afrekening van New Motion komt.

Dat is in Amsterdam ook zo bij de BP in Noord-West. Daar ging toen een tijd geen briefje, kwam er later pas achter toen een taxi-chauffeur in zijn Leaf mij tipte.

Hoe veel Ampere/kW haalde je bij die CHAdeMO?
 
Ik ben de gelukkige die hem heb mogen lenen. Gisteren opgehaald. Bas, bedankt! En hij werkt! Is nu aan het laden bij BP Galgenwaard in Utrecht. Bij de lader hangt een briefje dat je je moet melden bij de kassa. Daar wordt je verteld dat de lader niet communiceert met New Motion, en dus rekenen ze een vast tarief af te rekenen bij de kassa. Een voor ons Tesla rijders zeer gunstig vast tarief van 6 euro :smile:. Wel nog even afwachten of er niet alsnog een afrekening van New Motion komt.

Oeh... Ik heb laatst in Rotterdam bij Blijdorp de lader getest bij de BP, en er hing idd een briefje, maar was nat en stond idd iets over medewerker. Ik dacht dat het was voor hulp oid als je niet weet hoe je moet laden. Heb daar staan laden en dacht dat het gratis was.... Was maar beetje om te testen, maar ik heb echt nergens gezien dat je €6 moet betalen, was een klein briefje met tape geplakt. Niet echt een officieel bordje ofzo... Dus heb eigenlijk stroom gepikt?
 
Tuurlijk kan je gewoon Tesla bellen -;)
ik sta 13 maanden op de wachtlijst.. tot nu kan Tesla niet anders dan dat bevestigen.. Geen idee of ik'm nog ga krijgen voordat ik dezelfde kant op ga (Concarneau, Bretagne).
Heb je al wel een Kiwi-pas besteld ? of was je dat niet van pan ?

Iemand m toevallig recent besteld? Ben wel benieuwd naar levertijd. Wil m wel aanschaffen voor tripjes richting Bretagne en Normandië. (Of zijn er toevallig geruchten over SuC die kant op?).

Edit; anders gewoon Tesla bellen natuurlijk..
 
Tuurlijk kan je gewoon Tesla bellen -;)
ik sta 13 maanden op de wachtlijst.. tot nu kan Tesla niet anders dan dat bevestigen.. Geen idee of ik'm nog ga krijgen voordat ik dezelfde kant op ga (Concarneau, Bretagne).
Heb je al wel een Kiwi-pas besteld ? of was je dat niet van pan ?

Ah. Geduld hebben begrijp ik. Zal m wel bestellen. Sta ik iig in de rij...

Nee. Ook nog niet in verdiept hoe waar af te rekenen eerlijk gezegd. Verwachtte met plugsurfing oid n end te komen.

Duurst nog even voordat ik weg ben en miste nu met name de snelle infrastructuur.
 
Ik kreeg net de tip dat Gijs (H.B. en niet vd Ven) nog adapters heeft liggen die buiten de gewone bestellijn om zijn gegaan.
Misschien even snel bellen naar 0416 537777 ?
Benieuwd wat er uitkomt....

LOL. Scheelde erg weinig. Mooi dat ik dit berichtje pas las toen ik goed wakker was.... En ff gegoogled waar ik terecht zou komen met dit belletje. Bij Gijs natuurlijk, waar anders...
 
Hoor net dat de de traumaheli opnieuw is uitgevlogen richting Tesla (of net iets ten noorden daarvan). Opnieuw gevalletje electrocutie.
Ene Gijs. Heeft kennelijk 1 april niet overleefd. Werd melding gemaakt van verkeerd gebruik van adapters...
 
Krijg net een telefoontje dat ik de CHAdeMO adapter op kan komen halen bij Service Centrum Amsterdam. Hun interne communicatie hebben ze niet helemaal op orde want eerst krijg ik een mailtje dat de adapter binnen is maar ze me niet hebben kunnen bereiken (onzin, ze hebben correcte gegevens), vervolgens bel ik naar Service Centrum Amsterdam. Daar wordt bevestigd dat hij er is. Een half uur later wordt ik door iemand anders van Service Centrum Amsterdam gebeld dat hij klaar ligt - maar hij weet niets van mijn telefoontje van een half uur eerder. Maar goed, kan hem dus ophalen. Prijs is 450 inclusief. Dus, Bas, ik kan je adapter binnenkort weer terug komen brengen.

- - - Updated - - -

Weer een mailtje van Tesla. Het vorige mailtje, waarin stond diat ze me niet hebben kunnen bereiken, "had u niet moeten ontvangen. Onze excuses hiervoor." Nou ja, toch netjes.
 
Krijg net een telefoontje dat ik de CHAdeMO adapter op kan komen halen bij Service Centrum Amsterdam. Hun interne communicatie hebben ze niet helemaal op orde want eerst krijg ik een mailtje dat de adapter binnen is maar ze me niet hebben kunnen bereiken (onzin, ze hebben correcte gegevens), vervolgens bel ik naar Service Centrum Amsterdam. Daar wordt bevestigd dat hij er is. Een half uur later wordt ik door iemand anders van Service Centrum Amsterdam gebeld dat hij klaar ligt - maar hij weet niets van mijn telefoontje van een half uur eerder. Maar goed, kan hem dus ophalen. Prijs is 450 inclusief. Dus, Bas, ik kan je adapter binnenkort weer terug komen brengen.

- - - Updated - - -

Weer een mailtje van Tesla. Het vorige mailtje, waarin stond diat ze me niet hebben kunnen bereiken, "had u niet moeten ontvangen. Onze excuses hiervoor." Nou ja, toch netjes.
Ow da's dan toch snel gegaan uiteindelijk. Laat maar weten wanneer je in de buurt bent :)
 
Heb die van mij vorige week opgehaald in Amsterdam, toen ik belde was hij op voorraad, best toevallig ;-) Heb dag later even getest bij Fastned A12 zoetermeer. Werkt prima! Zal Fastned puur gebruiken als het niet anders kan (alhoewel ik voorstander ben van hun filosofie)
Kosten zijn wel hoog als je het vergelijkt met andere publieke laadpalen:
Duur 0:33:02
geladen 19,13
Prijs 15,97
 
Heb die van mij vorige week opgehaald in Amsterdam, toen ik belde was hij op voorraad, best toevallig ;-) Heb dag later even getest bij Fastned A12 zoetermeer. Werkt prima! Zal Fastned puur gebruiken als het niet anders kan (alhoewel ik voorstander ben van hun filosofie)
Kosten zijn wel hoog als je het vergelijkt met andere publieke laadpalen:
Duur 0:33:02
geladen 19,13
Prijs 15,97

Ja, FastNed is duur. Te duur als je het mij vraagt. Er komen er wel steeds meer. Die aan de A27 bij Nieuwegein zag ik laatst nog in aanbouw, hij zou nu open moeten zijn. Volgende is A12 bij Harmelen. Zelf maak ik gebruik van een CHAdeMO lader van BP bij stadion Galgenwaard in Utrecht, voor een vast bedrag van maar 6 euro.