Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[NL/BE] CHAdeMO adapter

This site may earn commission on affiliate links.
Als dat werkt ga ik binnenkort weer eens lang weekend naar Middelburg plannen!

Je kan mijn adapter lenen, maar je kan ook aan een Lolo of 22kW laden daar bij vd Valk.

Bij mij misschien morgen de Mistergreen lader in Breukelen, in het geval dat ik bij Tesla in Amsterdam niet kan opladen. Kun je daar met een TNM pas opladen?
Ja, dat zou moeten kunnen.


Heb net bericht gekregen dat ik aan de beurt ben en mijn bestelling moet bevestigen. Heb dat gelijk gedaan. Nu wachten wanneer ik hem op kan halen.

Had in februari 2014 besteld.
Dat schiet dan al best wel op. Die backlog moet snel weg zijn.
 
Is er nog iemand die indertijd de CHAdeMO besteld heeft maar er nu - na de opgedane ervaring - vanaf ziet ? Wil dat slot graag invullen -;)
Heb'm een jaar geleden besteld maar ben nog niet aan de beurt.. Ga over een paar weken naar west-Frankrijk en hoop dat ik 'm dan wel kan gebruiken. Is nog een SuC-vrij gebied op dit moment - een CHAdeMO gaat een hoop tijd schelen
 
Is er nog iemand die indertijd de CHAdeMO besteld heeft maar er nu - na de opgedane ervaring - vanaf ziet ? Wil dat slot graag invullen -;)
Heb'm een jaar geleden besteld maar ben nog niet aan de beurt.. Ga over een paar weken naar west-Frankrijk en hoop dat ik 'm dan wel kan gebruiken. Is nog een SuC-vrij gebied op dit moment - een CHAdeMO gaat een hoop tijd schelen
Lenen kan altijd.
 
Is er nog iemand die indertijd de CHAdeMO besteld heeft maar er nu - na de opgedane ervaring - vanaf ziet ? Wil dat slot graag invullen -;)
Heb'm een jaar geleden besteld maar ben nog niet aan de beurt.. Ga over een paar weken naar west-Frankrijk en hoop dat ik 'm dan wel kan gebruiken. Is nog een SuC-vrij gebied op dit moment - een CHAdeMO gaat een hoop tijd schelen

Ik verwacht mijn CHAdeMO kabel dan wel binnen te hebben. (ik heb ook een 3C liggen, die ik vorig jaar veel in FR heb gebruikt).
Beide te leen uiteraard.
 
Mijn CHAdeMO is binnen en kan best even geleend worden indien de eigen nog niet binnen is.

Bij hotel vd Valk hier getest (Middelburg), haalde maar 80A. Lijkt aan de lader te liggen, want ik was best leeg.
 
Eigenlijk zou Tesla het mogelijk moeten maken om een CHAdeMO adapter te huren. In Nederland heb ik er vrijwel niks aan (genoeg gewone laadpunten en een aantal SuC's hier), maar op vakantie naar het buitenland is het toch een handige extra zekerheid. Echter voor die paar vakanties met de auto vind ik het niet heel kostenefficiënt om zo'n adapter te kopen.

En anders hoop ik gewoon dat bij de CHAdeMO laadpunten de adapter komt te hangen, zoals bij Mister Green :)
 
Eigenlijk zou Tesla het mogelijk moeten maken om een CHAdeMO adapter te huren. In Nederland heb ik er vrijwel niks aan (genoeg gewone laadpunten en een aantal SuC's hier), maar op vakantie naar het buitenland is het toch een handige extra zekerheid. Echter voor die paar vakanties met de auto vind ik het niet heel kostenefficiënt om zo'n adapter te kopen.

Als ik me goed herinner zit dit in ieder geval in de pijplijn voor de laadkabelwinkel van Loek.
 
Op de terugrit van de testrit met de P85D (wat een auto!!) de Chademo adapter uitgeprobeerd. Werkt echt super. Het laden gaat met ongeveer 45 kW, dat is dus lekker snel. Ik had niet het gevoel dat de hele kabelset een zware belasting was voor de connector.
Zeker een goed alternatief als er geen SuC in de buurt is.
e6e0ae7c075c179543a9edef592eeae2.jpg
3437418ad1bfd39e4cb38024aedd7f6c.jpg
2462df20d001c07f68409f437d06a632.jpg
 
Last edited:
Op de terugrit van de testrit met de P85D (wat een auto!!) de Chademo adapter uitgeprobeerd. Werkt echt super. Het laden gaat met ongeveer 45kwh, dat is dus lekker snel. Ik had niet het gevoel dat de hele kabelset een zware belasting was voor de connector.
Zeker een goed alternatief als er geen SuC in de buurt is.

Laden gaat met 45kW bedoel je ;)

Accu capaciteit is kWh, laden gaat met kW.
 
Laden gaat met 45kW bedoel je ;)

Accu capaciteit is kWh, laden gaat met kW.

Laden gaat ook met kW per uur... Je laadt toch 45kW in een uur? Dus logisch dat je dan dit schrijft....en denkt...

Juist capaciteit in kW uur uitdrukken is beetje vreemd. Want je kan met een 85kWh accu meer leveren per uur dan 85kW.... Je hebt 85kW en afhankelijk van wat je verbruik per uur is kan je dan.... afijn... gaat erom dat we het allemaal wel begrijpen toch... Of er nou kWh of kW staat...
 
Laden gaat ook met kW per uur... Je laadt toch 45kW in een uur? Dus logisch dat je dan dit schrijft....en denkt...

Juist capaciteit in kW uur uitdrukken is beetje vreemd. Want je kan met een 85kWh accu meer leveren per uur dan 85kW.... Je hebt 85kW en afhankelijk van wat je verbruik per uur is kan je dan.... afijn... gaat erom dat we het allemaal wel begrijpen toch... Of er nou kWh of kW staat...
Paul neem je pilletje ff in:wink: