Naar aanleiding van deze thread: Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?
In de VS loopt hier inmiddels een class-action zaak over welke op dit moment (Februari 2020) nog loopt. Op dit moment loopt er mediation tussen Tesla en de klanten.
Heel veel informatie hier over is te vinden in deze post: Sudden Loss Of Range With 2019.16.x Software
Wat ik graag wil onderzoeken is of we in Nederland (Sorry België, maar jullie voertuigen zijn van een andere juridische entiteit gekocht dan in NL) gezamelijk (juridische) stappen kunnen ondernemen tegen Tesla:
- Tesla duidelijk maken dat dergelijke aanpassingen aan voertuigen niet mogen worden gedaan zonder toestemming danwel heldere communicatie
- Tesla verzoeken een passende oplossing te bieden voor klanten die nu een minder goed functionerend voertuig hebben
Dit treft vooral voertuigen uit 2013, 2014 en 2015 en daarom kunnen we beter als één groep Tesla aanspreken dan allemaal los.
Dit zorgt voor:
- Spreiding van de kosten
- Minder werk voor Tesla en ons als klanten
Om dit voor elkaar te krijgen hebben we nodig:
- Een goede jurist die ervaring heeft met dergelijke zaken
- Een gezamelijk budget
Ik stel voor dat we dit topic gebruiken om een groep bij elkaar te krijgen en daarna ook fysiek af te spreken op een centrale locatie om hier doorheen te spreken en zaken in gang te zetten.
Heeft iemand ervaring met dergelijke acties en kan/wil hier bij helpen?
Ik verzoek iedereen vriendelijk doch dringend ontopic te blijven bij de topictitel.
In de VS loopt hier inmiddels een class-action zaak over welke op dit moment (Februari 2020) nog loopt. Op dit moment loopt er mediation tussen Tesla en de klanten.
Heel veel informatie hier over is te vinden in deze post: Sudden Loss Of Range With 2019.16.x Software
Wat ik graag wil onderzoeken is of we in Nederland (Sorry België, maar jullie voertuigen zijn van een andere juridische entiteit gekocht dan in NL) gezamelijk (juridische) stappen kunnen ondernemen tegen Tesla:
- Tesla duidelijk maken dat dergelijke aanpassingen aan voertuigen niet mogen worden gedaan zonder toestemming danwel heldere communicatie
- Tesla verzoeken een passende oplossing te bieden voor klanten die nu een minder goed functionerend voertuig hebben
Dit treft vooral voertuigen uit 2013, 2014 en 2015 en daarom kunnen we beter als één groep Tesla aanspreken dan allemaal los.
Dit zorgt voor:
- Spreiding van de kosten
- Minder werk voor Tesla en ons als klanten
Om dit voor elkaar te krijgen hebben we nodig:
- Een goede jurist die ervaring heeft met dergelijke zaken
- Een gezamelijk budget
Ik stel voor dat we dit topic gebruiken om een groep bij elkaar te krijgen en daarna ook fysiek af te spreken op een centrale locatie om hier doorheen te spreken en zaken in gang te zetten.
Heeft iemand ervaring met dergelijke acties en kan/wil hier bij helpen?
Ik verzoek iedereen vriendelijk doch dringend ontopic te blijven bij de topictitel.