Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
de mussen vallen van het dak, maar ik ben al aan het orienteren voor wintersport, wie heeft er ervaring bij dolimiti superski, zijn hier mooie lange dagtochten te maken (behalve de stella ronda) zonder dat je met skibusjes etc van gebied naar gebied moet? Welk plaatsje is de beste plek als uitvalsbasis.
Op de website kwam ik er niet helemaal uit met de overzichtskaart van de pistes.

We gaan normaal naar trois vallees of portes du soleil ik zoek een ander skigebied met ongeveer dezelfde piste dekking, in het trois vallees gebied heb ik ongeveer 2 dagen nodig om dit helemaal te doorkruisen zonder al te veel keer dezelfde pistes te zien en zonder dat je eerst met auto of skibus naar een ander gebiedje moet rijden waar je skipas ook geldig is. zoiets zoeken we voor komende winter ook, alleen op een andere lokatie. Alle tips welkom.
 
IMG_6281.JPG
Ben nu een keer of 5 in Val Gardena /Santa Christina geweest in de Dolomieten. Buiten het rondje Sella Rhonda zijn er nog meer mogelijkheden voor kleinere rondjes. Val Gardena of Corvara zijn mooie uitvalsbasis om het gebied in te gaan. Het eten en drinken zijn van veel betere kwaliteit en prijs dan L3V en PdS. Ook vindt ik het landschap erg mooi.
 
View attachment 234860 Ben nu een keer of 5 in Val Gardena /Santa Christina geweest in de Dolomieten. Buiten het rondje Sella Rhonda zijn er nog meer mogelijkheden voor kleinere rondjes. Val Gardena of Corvara zijn mooie uitvalsbasis om het gebied in te gaan. Het eten en drinken zijn van veel betere kwaliteit en prijs dan L3V en PdS. Ook vindt ik het landschap erg mooi.
De Sella Rhonda hebben we enkele jaren geleden met de mountainbike gedaan. Inderdaad zeer mooi.
 
Heb je op Bali al een laadpunt gevonden :D
Hier toch wel even wat warmer dan de locaties in bovenstaande posts.:)

Het antwoord is simpel, olie-industrie is hier big business voor de regering, dus het zal niet het land worden waar je het snelste elektrische auto's zal zien rijden. Benzinepompen: Pertamina, van de regering.
Jammer, want Bali is perfect voor elektrisch rijden. Niet voor de Tesla S en X, want de wegen zijn soms verschrikkelijk krap. In mijn smalle Toyota Avanza slaat je veelvuldig de schrik om het hart. Ook onvoorstelbaar de doodsverachting waarmee sommige mensen hun scooter voor je auto langs gooien/slalommen. :eek::eek::eek: En een luchtverontreiniging dat die dingen uitstoten....

Maar: ik heb een klein lichtpuntje kunnen ontdekken. In de Carrefour in Kuta worden tegenwoordig elektrische scootertjes en fietsen aangeboden. En die heb ik er vorig jaar nog niet gezien.
WP_20170625_15_30_20_Pro.jpg
WP_20170625_15_29_56_Pro.jpg

Ik weet het, niet bepaald mijn smaak en waarschijnlijk ook niet van velen op het forum.
Maar een begin is er en dat is altijd OK. Als er maar lokale mensen voor gaan vallen, hun smaak verschilt vaak erg van de onze! :rolleyes:

Maandagochtend ga ik les in het Engels geven (dat is wellicht een iets te groot woord, ik ga met klassen in het Engels converseren) op een middelbare school hier. Gespreksonderwerpen laat ik bepalen door de leerlingen. Maar reken maar dat ik de Tesla erin zal weten te proppen, de laptop gaat mee voor de mooie foto's. :)
 
Hier toch wel even wat warmer dan de locaties in bovenstaande posts.:)

Het antwoord is simpel, olie-industrie is hier big business voor de regering, dus het zal niet het land worden waar je het snelste elektrische auto's zal zien rijden. Benzinepompen: Pertamina, van de regering.
Jammer, want Bali is perfect voor elektrisch rijden. Niet voor de Tesla S en X, want de wegen zijn soms verschrikkelijk krap. In mijn smalle Toyota Avanza slaat je veelvuldig de schrik om het hart. Ook onvoorstelbaar de doodsverachting waarmee sommige mensen hun scooter voor je auto langs gooien/slalommen. :eek::eek::eek: En een luchtverontreiniging dat die dingen uitstoten....

Maar: ik heb een klein lichtpuntje kunnen ontdekken. In de Carrefour in Kuta worden tegenwoordig elektrische scootertjes en fietsen aangeboden. En die heb ik er vorig jaar nog niet gezien.
View attachment 235561 View attachment 235562
Ik weet het, niet bepaald mijn smaak en waarschijnlijk ook niet van velen op het forum.
Maar een begin is er en dat is altijd OK. Als er maar lokale mensen voor gaan vallen, hun smaak verschilt vaak erg van de onze! :rolleyes:

Maandagochtend ga ik les in het Engels geven (dat is wellicht een iets te groot woord, ik ga met klassen in het Engels converseren) op een middelbare school hier. Gespreksonderwerpen laat ik bepalen door de leerlingen. Maar reken maar dat ik de Tesla erin zal weten te proppen, de laptop gaat mee voor de mooie foto's. :)

grappig ding voor € 235. Als ze maar wel een beetje bergopwaarts kunnen!
 
Even wat anders.
Vandaag aan een klas in een highschool in Kuta Utara in Bali (midden van Bali, even onder Mengwi voor de kenners) een flink aantal uren Engelse les (conversatie met de leerlingen) gegeven.
Tjee, wat is dàt leuk om te doen!!

Bij de laatste klas (zie foto) vroeg de lerares aan het begin: zal ik de klas uit gaan? Luidkeels: Neeee! (best griezelig zo'n onbekende blanke man).
Vervolgens verteld dat we het over van alles kunnen hebben, en de lerares het niet zal weten. Werd snel: Jaaaa!
Niets schokkends hoor, maar en vraag over hoe je thuis vertelt dat je een vriendje hebt is al een heftig gesprek hier.:)
IJs was snel gebroken daana.

WP_20170717_11_25_34_Pro copy.jpg

Afbeelding: ik heb de klas in 8 groepen onderverdeeld en ik heb ze gevraagd om per groep een vraag te bedenken. Anything. Levendige discussie en leuke vragen!

Met deze klas van 10:45 tot 12:30 bezig geweest. De tijd vloog werkelijk voorbij.
De vragen die gesteld werden waren o.a.:
How do the parents educate their children at home?
The Netherlands have attacked Indonesia 350 years ago. So, have Indonesian people treated you badly?
etc.

Ik kan dit iedereen van harte aanraden. Een heel leuke manier om wat terug te doen voor Bali, Indonesië of eender welk land. De interactie was minder sterk dan met een Nederlandse klas van een lagere school (heb ik ook een keer gedaan), omdat de Balinese kinderen veel schuchterder zijn.

De laatste 10 minuten gehad over klimaat en Tesla. Beide onderwerpen waar ze het nog nooit over gehad hebben. Dat was ff eeen uitdaging in 10 minuten! En ik wil zeker niet de buitenlander met het belerende vingertje zijn.
Vooraf bedacht: wat laat ik zien van Tesla? Naast een paar mooie foto's gekozen voor de Christmas "Easter Egg" voor de Model X van enige tijd geleden. Drie Teslas Model X waarvan de lampen deuren etc. op het ritme van de muziek bewegen. Was een compleet succesnummer, hilariteit rondom. Net zoals het ongeloof als ik vertel dat ik zo'n 5 meter onder zeeniveau woon. :):)
 
Leuk Maarten. Je zal waarschijnlijk nog geen referrals hebben binnengehaald :)
Die vraag over de gevolgen van wat er 350 jaar geleden is gebeurt is wellicht het lastigste om te beantwoorden :(

Die vraag over de strijd met Indonesië was een eitje, echt waar.
Heb nog nooit Indonesische mensen meegemaakt die mij als gevolg daarvan minder hebben behandeld.
Ik heb mij één keer minder prettig gevoeld bij het bezoek aan een nationaal monument in Denpasar.
Maar dat lag aan mijzelf, omdat zoveel daar ging over het verzet tegen de Nederlanders. Toen ik aan Indonesische mensen ter plaatse liet merken dat ik mij daar niet zo prettig bij voelde, werd dat meteen weggewimpeld. "Dat is toch al heel lang geleden? Geen enkele reden om u daar minder prettig over te voelen, hoor meneer!"
En dat verhaal heb ik dus in de klas verteld. :)

Geen referrals inderdaad. Maar wel een vuurtje over Tesla aangestoken bij de leerlingen! :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Zeker mooie ontwikkeling, maar heb in Griekenland bij windstilte wel eens een hele dag terug moeten dieselen naar de haven. Dat zie ik hier nog niet zo mee gebeuren. En ook in zware stormen komt de power van een dieselmotor en dieseltank nog wel eens van pas. Er moet een flink batterijpakket in zitten wil ik me veilig genoeg voelen om de plofmotor helemaal thuis te laten.