Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zoek eigenlijk slag groter, echter er zijn dan geen opties als je elektrisch wilt varen. Deze is Hybrid en kan al een aardig stukje varen op stroom. Er zijn mogelijkheden om een grotere accupakket te krijgen. In Kroatië kan je laden bij de steiger voor 15ct kWh BE elke hoede Marina. Prima te doen dus. Voordeel is je hebt alles gewoon op 230 beschikbaar qua keuken. Met de zonnepanelen op de voorzijde kan je ook best wel wat bijladen.

Ik weet niet geheel wat je zoekt maar DutchCat biedt ook een oplossing die m,et weinig vermogen door het water gaat. Verder uit te rusten met diverse aandrijflijnen van hybride tot een volledig elektrisch. Ben wezen kijken en is echt een mooi concept. Moe helaas nog even sparen. :oops:
 
Ik weet niet geheel wat je zoekt maar DutchCat biedt ook een oplossing die m,et weinig vermogen door het water gaat. Verder uit te rusten met diverse aandrijflijnen van hybride tot een volledig elektrisch. Ben wezen kijken en is echt een mooi concept. Moe helaas nog even sparen. :oops:

Dank, nee dit is het niet voor ons. Maar goed nieuws.. (maar slecht voor mijn portemonnee) Ze hebben ook een Ocean Class welke tot 22 meter gaat. Door de vele vragen van klanten hebben ze dit nu nog duidelijker gemaakt op de website en de 2 samengevoegd. de 48 (15 meter) is net iets te klein, maar de 57 (17,5 meter) is denk ik perfect. Wij willen hem in Kroatië gaan aanbieden ter charter met een schipper welke ook hand en spandiensten kan verzorgen. We hebben nu gevaren met de 48. Wat een genot zeg, geen geluid van de motoren. Leuk detail, de eigenaar van het bedrijf welke deze jachten maakt is een Tesla rijder sedert 3 jaar. Er zijn een aantal issues welke ik met hem heb besproken wat ik graag verbeterd zou zien. Een groter accupack ( thans 44kWh) want ik wil zoveel mogelijk op accu varen Het liefst 100 kWh. Met de als maar dalende prijzen van accu's moet dit geen probleem zijn lijkt mij. Zijn argument is dat het laden van een grotere accu erg lang duurt, en dat was dus direct mijn 2de punt. Nu hebben ze 2 aansluitingen van 1x32 amp 230v waarvan één voor het laden en één voor de airconditioning (welke overigens ook gewoon op de accu werkt) Hier was het argument dat er niet veel ligplaatsen zijn met een 3 fase aansluiting, maar dat klopt echt niet. Een lader welke op 1 en 3 fase kan laden is dan de uitkomst, of nog beter een inverter zoals in de Renault Zoë. Hij als Tesla rijder moet dat toch begrijpen... Maar hij doelde ook op het opladen via de diesel motoren. Las je op Diesel vaart, laad hij de accu bij. Met een 100 kWh zou je volgens hem 12 uur moeten varen om op te laden of de aggregaat uren laten draaien. Maar er zitten ook 2 grote zonnepanelen op en aan de wal kan je gewoon s´nacht laden a 15 cent per kW. Afijn, komen we wel uit. Voor mij een must om zoveel mogelijk elektrisch te kunnen varen. Met een Cruise snelheid op elec van 7,5 km/h (4 knopen) en een top van 11+ km/h kom je best ver hoor. Langs de kust varen is 2 uur 15 km minstens en dan ben je al een haven verder in dat gebied. Ok, met de beide diesels vol open haal je 40 km/h als je lekker snel wilt zijn, maar dan heb je wel een kolk in je tank.
koper_Yacht.jpg
 
Ik weet niet geheel wat je zoekt maar DutchCat biedt ook een oplossing die m,et weinig vermogen door het water gaat. Verder uit te rusten met diverse aandrijflijnen van hybride tot een volledig elektrisch. Ben wezen kijken en is echt een mooi concept. Moe helaas nog even sparen. :oops:
Tijdens de laatste Hiswa ook een rondleiding gekregen op de DutchCat. Tevens even met Jan v. Eck gesproken. Hoewel het ontwerp rekening houdt met nog te installeren zonnepanelen (flushed profiel was al aangelegd, maar panelen nog niet aangesloten), viel het me tegen dat het gebruik van zonnepanelen erg minimalistisch geïmplementeerd is/wordt. Juist bij een catamaran heb je de mogelijkheid om vol in te zetten op vierkante meters zonnepanelen, zoals bijvoorbeeld de Solarwave 55/62/64. Daarmee ben je een stuk minder afhankelijk van oplaadpunten. Ideaal voor cruisers die lange tijd geen haven zien, minder belangrijk voor charterboten in de Adriatische zee.
 
Vandaag in de Efteling. Na een wachtrij van 80 minuten te hebben getrotseerd de nieuwe attractie Symbolica "gedaan". Heel mooi met zelfrijdende wagentjes. Ze zetten nu zichtbaar ook in op duurzaamheid. Veel verlichting is LED. Daarna in attractie daarnaast omhoog gegaan en het mooiste panelendak dat ik ooit heb gezien gefotografeerd (mag je dat trouwens nog zo noemen?).

Ik heb ze al een paar keer gemaild om op de parking een rij Destination Chargers te plaatsen (zoals in Roermond) en reactie gehad dat het aandacht heeft. Mag ook wel want nog even gekeken bij de vier die ze hebben en er stond één elektrische auto (i3) en drie hybrids.

IMG_7740.JPG
 
  • Like
Reactions: gelden and CO2CLEAN
Luchtiger onderwerp en compleet off-topic:

zijn hier nog BBQ liefhebbers die behoefte hebben aan topkwaliteit kokosbriketten? Ik heb nog wat ruimte over in een group-buy. Prijs wordt < € 1,33 p/kg waarvoor je normaal meer dan € 20 per 10kg betaalt. We bestellen deze week en af te halen in Hoofddorp/Amsterdam volgende week. Verpakking van 15x1kg.

Je hebt minder dan de helft van gewone briketten nodig want ze branden heter
Door de hogere brandtemperatuur van 330gr verbrandt vet direct ipv vlammenzee onder je vlees/vis/etc
Ze branden langer
Je kan gewoon bijvullen
Minder asresten, slechts 3%
Milieuvriendelijk en duurzaam, de kokosbast is een bijprodukt van de kokosnoot waarvoor geen boom gekapt hoeft te worden
Geen chemische bijsmaak
Made in Indonesia
SNAP.
 
Luchtiger onderwerp en compleet off-topic:

zijn hier nog BBQ liefhebbers die behoefte hebben aan topkwaliteit kokosbriketten? Ik heb nog wat ruimte over in een group-buy. Prijs wordt < € 1,33 p/kg waarvoor je normaal meer dan € 20 per 10kg betaalt. We bestellen deze week en af te halen in Hoofddorp/Amsterdam volgende week. Verpakking van 15x1kg.

Je hebt minder dan de helft van gewone briketten nodig want ze branden heter
Door de hogere brandtemperatuur van 330gr verbrandt vet direct ipv vlammenzee onder je vlees/vis/etc
Ze branden langer
Je kan gewoon bijvullen
Minder asresten, slechts 3%
Milieuvriendelijk en duurzaam, de kokosbast is een bijprodukt van de kokosnoot waarvoor geen boom gekapt hoeft te worden
Geen chemische bijsmaak
Made in Indonesia
SNAP.
Wil ik wel proberen, 2 verpakkingen.
Ik zie al kofferbak transacties bij een SuC voor me, maar die Tesla owners BBQ klinkt ook goed!