Zijn er nog steeds geen onafhankelijke garages? IK ben een beetje bang wat voor factuur ik zal krijgen. Mijn linkedvoor remblokken moeten vervangen worden, ik heb het idee dat mijn remschijven verder prima zijn. Maar wil verrast worden dat opeens al mijn remschijven/blokken zijn vervangen en ik een enorme factuur krijg (120k KM 2013 november)[/QUOTE
Leuk om zo'n oud draadje te lezen. Nog geen twee jaar geleden was de serviceverlening bij de servicecenters blijkbaar nog geen reden tot janken.
Zeker voor de normale zaken als remmen, wielophanging, enz. zijn er wel andere oplossingen dan de Tesla Servicecenters. Ik zelf heb enkele maanden geleden de remmen rondom en een belangrijk deel van de voorwielophanging laten vervangen door Tesla Service Hoofddorp (de oude Sky garage).
Tesla had gezegd dat zowel de blokken als schijven vervangen moesten worden (2014 S met 280.000 km), maar in Hoofddorp hebben ze de schijven bekeken en vonden dat niet nodig.
Hieronder de prijzen incl arbeidsloon. Het is een bedrijfje van twee Turkse jongens uit de taxiwereld. Verwacht dus geen gestylde ontvangstbalie met blonde dames, maar er is wel koffie. Ik kon binnen een dag terecht en ze werken zelfs in het weekend als je wilt.
Ik had in het begin zo mijn bedenkingen, want het is er eigenlijk te stil. Dat geeft een idee van hoe kunnen ze dit laten draaien? Maar eerlijk is eerlijk, ze deden wat afgesproken was en kwamen keurig de afspraken na.
Remblokken hebben ze op voorraad, maar als je andere onderdelen nodig hebt, raad ik aan die zelf op te halen bij het Servicecenter, want blijkbaar levert Tesla aan hen nog slechter dan aan "ons".
Er schijnt nog een garage in Haarlem te zijn die ervaring heeft met Tesla (werkt voor Servicecenter Amsterdam), maar dat heb ik alleen via via. Als je wilt heb ik daar wel een telefoonnummer van.
Wat ik me nog afvraag: Euromaster is partner van Tesla voor banden. Die bandenboeren doen vaak ook remmen, dus je zou het daar ook eens kunnen vragen. Dat is vast dichterbij huis.