Leuk, lijstjes! Ik ook , ik ook ;-) Audi A6 2.7 Quattro Diesel uit 2006. Gekocht in maart 2011.
Maart 2012: Long-life beurt. oa. gloeibougies, remmerij: EUR 2012,23
September 2013: Krukaspoelie afgebroken. EUR 2933,92
Maart 2014: APK: EUR 59,42
Maart 2015: APK: EUR 1015,63
Oktober 2015: Long-life beurt, EUR 923,46
Februari 2017: Vastgelopen remklauw (vervangen met niet-originele onderdelen): EUR 529,86
Maart 2017: Achterlicht defect, PDC kapot: EUR 375,40
April 2017: Druksensor kapot: EUR 100,65
Juli 2017: Long-life beurt: EUR 619,-
September 2017: E-Clutch (automaatbak) kapot. Gereviseerd: EUR 1512,50
Maart 2018: Wiellager kapot. Vervangen met niet-originele onderdelen. EUR 296,81
Januari 2018: Verstuiverringen kapot. Slot kapot. (andere) achterlicht kapot. EUR 742,04
Februari 2018: Xenon lamp kapot. EUR 219,80
Stand in Maart 2012: 186.559,-
Stand in februari 2018: 287.883,-
Totaal 101.325
Totale kosten: EUR 11.340,72
Kosten per kilometer aan onderhoud: 8,93 cent
Vanaf februari 2017 heb ik reparaties niet meer bij Audi laten doen. oa. de nieuwe achterlichten (LED-units) waren bij de lokale garage 120,- euro waar Audi er 350,- voor vraagt. Ook de defecte e-clutch wilde Audi oplossen door een nieuwe versnellingsbak te plaatsen a EUR 6000,- of een gereviseerde a EUR 3000,-
Een week voordat ik de Tesla kon ophalen hield het 3e remlicht er mee op. Die heb ik niet meer vervangen, want soms deed ie het wel weer. Heb 'm zo ingeleverd bij Tesla.
Het was fijn dat ik in mei de Tesla kon ophalen