Sahino
M3 LR 2019
Eensch! Overigens ook even zo netjes om te vermelden dat ik je uitgebreide reply erg waardeer!On topic dan!
Homer zijn eerste zinnen op het forum: "Ik rij al enkele maanden (1) met een Tesla Model 3 en ik moet zeggen dat die veringen keihard zijn (2). Dit is niet meer aangenaam (3). Had Musk de prijs niet doen dalen (4), ik had deze wagen al lang verkocht. (5) "
(1) Die enkele maanden blijken enkele posts later al meer dan een jaar te zijn.
(2) dat die vering hard is ontkent niemand, en is misschien ook nodig. Gooi maar eens >300pk op de achterwielen met zachte vering...
(3) of dat aangenaam is, is een persoonlijk gevoel. Maar dat diezelfde gewaarwording bij het proefrijden geen reden was om af te zien van de aankoop, laat mij veronderstellen dat het allemaal niet zo dramatisch is/ was.
(4) Sinds wanneer is de prijs van de M3 verlaagd door "Musk"? Bij mijn weten nog geen jaar. Waarom heeft hij dan die wagen niet verkocht toen hij wel nog aan dezelfde prijs stond?
(5) Ik blijf erbij dat TS minder problemen heeft met de stugge vering dan met de prijsverlaging.
btw, komende van een 9 jaar oude (of oudere) BMW 640i, waar de vering misschien nog de eerste vering is en ondertussen sponzen zijn, is geen referentie.
M.b.t. 2 en 3. Heb voor mijn m3 gereden in seat, honda, vw, alfa, Opel, Peugeot, Audi, etc. Merk vooral weinig verschil in vering tussen de laaste 2 (alfa/Audi) en de m3. Allemaal tikken ze hard de grond aan met de neus als je te hard over een drempel rijdt
De stugheid is idd ook wel prettig met het vermogen wat je erbij krijgt.
Is dat een regel op het forum dan? Dat je enkel constructief moet zijn...want dan kunnen we daar allemaal nog een puntje aan zuigen!Om helemaal on topic te gaan:
De eerste post van TS is er eentje van frustraties, aannames, uitlatingen over wettelijk of niet, ontgoochelingen, maar... NERGENS lees ik in zijn eerste posting iets over een mogelijke oplossing. Er staat zelfs geen vraag in zijn eerste posting, enkel maar wat ventilaties van frustraties die na een jaar plots opborrelen.
Dat hij graag wil gehoord worden is bij zijn eerste post duidelijk, alleen zat hij hiervoor op de verkeerde plaats. Dat hij alternatieve opties wil is een aanname van u, ik lees dat nergens.
Ik kan me vinden in de feit dat je eerder bij Tesla aan de bel had moeten trekken als de vering als stug ervaren wordt vanaf dag 1. Ik weet niet in hoeverre dat ook zo is. Ik ben ruim een half jaar bezig geweest om de afleverdeuken en krassen en vlekken in het interieur geadresseerd te zien worden. Superfrustrerend om elke dag een paar uur met Tesla, leasemaatschappijen, etc aan de lijn te moeten hangen zonder ook maar 1cm vooruit te komen. Fotos die bij ontvangst gemaakt zijn van schades die verdwenen zijn, cases die nooit aangemaakt zijn, zo ver door polijsten om er swirrls uit te krijgen totdat er geen lak meer over is of de boel loslaat...
Lang verhaal kort. Het is me uit de openingspost niet helemaal duidelijk wanneer het issue kenbaar is gemaakt bij Tesla, of het überhaupt opgepakt is, waarom je de auto niet binnen de termijn weer ingeleverd hebt...en hoe lang Homersimpson al bezig is met dit euvel.
Kan natuurlijk ook hè..