Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand laadmogelijkheden in de buurt van Kleinarl?
En welke stekker heb ik dan nodig?
Kleinarl? Daar ga ik elk jaar heen in de voorjaarsvakantie. Wanneer ga je?
Ik laad altijd bij de SuC in Anif Salzburg, dat is meer dan voldoende om heen en weer naar Kleinarl te kunnen. Maar ik rijd die week dan ook niet veel meer. Er schijnt een laadpunt te zijn bij het dalstation van Flachauwinkel, pal onder de snelweg Salzburg-Villach. Maar toen ik daar eind februari was en rondkeek met mijn ski's op mijn schouder zag ik dat laadpunt niet zo snel.
 
Weet iemand laadmogelijkheden in de buurt van Kleinarl?
En welke stekker heb ik dan nodig?

Ook ik zou zeggen, die 60 km vanaf de SuC (en later terug) moet toch echt voldoende zijn. Wel UMC en verlengsnoer meenemen (en Type 2 als je hebt) voor het geval het toch op lokatie kan. Maar ik zou er niet van wakker liggen. Het is nu ander weer dan met wintersport en het bereik van de auto is aanzienlijk groter.
 
Kleinarl? Daar ga ik elk jaar heen in de voorjaarsvakantie. Wanneer ga je?
Ik laad altijd bij de SuC in Anif Salzburg, dat is meer dan voldoende om heen en weer naar Kleinarl te kunnen. Maar ik rijd die week dan ook niet veel meer. Er schijnt een laadpunt te zijn bij het dalstation van Flachauwinkel, pal onder de snelweg Salzburg-Villach. Maar toen ik daar eind februari was en rondkeek met mijn ski's op mijn schouder zag ik dat laadpunt niet zo snel.
We gaan in de winter meestal naar Westendorf ( Kerst) en Brixen im Thale( Voorjaar) maar gaan deze zomer naar Kleinarl. Ik hoor er goede verhalen over , ook in de winter dus wellicht gaan we aankomende winter eens wat anders zoeken.
Van Salzburg naar Kleinarl en weer terug is dus makkelijk te doen?
Gisteren kreeg ik Radstadt en Flachauwinkl nog door dus zal vast wel goed komen.
 
Ook ik zou zeggen, die 60 km vanaf de SuC (en later terug) moet toch echt voldoende zijn. Wel UMC en verlengsnoer meenemen (en Type 2 als je hebt) voor het geval het toch op lokatie kan. Maar ik zou er niet van wakker liggen. Het is nu ander weer dan met wintersport en het bereik van de auto is aanzienlijk groter.
Tijdens de wintersporten afgelopen winter kon ik toch ter plaatse laden terwijl ze eerst aangaven van niet. 1 keer met krachtstroom en de andere keer op gewoon 220V.
Is er een apart verlengsnoer voor te krijgen dan? Ik heb alleen de standaard kabel en die blauwe in de auto liggen.
 
Van Salzburg naar Kleinarl en weer terug is dus makkelijk te doen?
Absoluut, geen enkel probleem. Maar het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je ondertussen gaat rondrijden, en ik kan me voorstellen dat je dat 's zomers nog wel zal doen. Dan is plaatselijk wat bijladen misschien wel prettig.
Zonder teveel off topic te willen gaan: ik ben ook een keer in de zomer in Kleinarl geweest. Vooral bij de Jagersee aan het eind van het dal is het erg mooi. Verder is Kleinarl in de winter al niet echt een metropool, maar in de zomer is het wel erg rustig.
Voor de wintersport is het vooral een ideaal dorp met kinderen, vooral als ze net beginnen met skiën.
 
Absoluut, geen enkel probleem. Maar het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je ondertussen gaat rondrijden, en ik kan me voorstellen dat je dat 's zomers nog wel zal doen. Dan is plaatselijk wat bijladen misschien wel prettig.
Zonder teveel off topic te willen gaan: ik ben ook een keer in de zomer in Kleinarl geweest. Vooral bij de Jagersee aan het eind van het dal is het erg mooi. Verder is Kleinarl in de winter al niet echt een metropool, maar in de zomer is het wel erg rustig.
Voor de wintersport is het vooral een ideaal dorp met kinderen, vooral als ze net beginnen met skiën.
We zullen het ervaren. Heb drie kinderen dus misschien een ideaal gebied om eens te proberen. Heb je nog tips voor een goed hotel of appartement voor in de winter? Dichtbij de liften .
 
We zullen het ervaren. Heb drie kinderen dus misschien een ideaal gebied om eens te proberen. Heb je nog tips voor een goed hotel of appartement voor in de winter? Dichtbij de liften .
Niet echt. Het zijn vooral veel particuliere pensions en verder zit er zo'n soort club Med waar vooral Duitsers komen.
Wij zitten al jaren in een pensionnetje op loopafstand van de skischool en lift, maar die zit in de voorjaarsvakantie in elk geval al vol (ook voor de andere regio's, ik zelf zit in regio Noord). Als je er van de zomer heen gaat kun je misschien eerst eens kijken wat je er van vindt, al is het 's zomers en 's winters echt een wereld van verschil. Dan kun je misschien deze zomer ter plekke vragen of ze plaats hebben in de winter. Heb je jonge kinderen? Dan is het echt wel een leuk dorp hoor. De skischool is erg goed en er zijn ook twee feestavonden waar de kinderen op sneeuwscooters kunnen rijden, met rubberen banden van de helling gaan enzovoort. Mijn kinderen (en vele andere kinderen) zijn na het skien in de namiddag altijd druk met sleetjes van het laatste deel van de piste af aan het glijden, totdat het echt te donker wordt en papa en mama iets te gezellig worden van de biertjes en gluhweihn. Hoewel de apres ski beperkt is hoor. Gezinnen met jonge kinderen (tot een jaar of 12 vinden ze het sowieso wel erg leuk daar) komen vaak terug.
Veel plezier van de zomer!
 
Niet echt. Het zijn vooral veel particuliere pensions en verder zit er zo'n soort club Med waar vooral Duitsers komen.
Wij zitten al jaren in een pensionnetje op loopafstand van de skischool en lift, maar die zit in de voorjaarsvakantie in elk geval al vol (ook voor de andere regio's, ik zelf zit in regio Noord). Als je er van de zomer heen gaat kun je misschien eerst eens kijken wat je er van vindt, al is het 's zomers en 's winters echt een wereld van verschil. Dan kun je misschien deze zomer ter plekke vragen of ze plaats hebben in de winter. Heb je jonge kinderen? Dan is het echt wel een leuk dorp hoor. De skischool is erg goed en er zijn ook twee feestavonden waar de kinderen op sneeuwscooters kunnen rijden, met rubberen banden van de helling gaan enzovoort. Mijn kinderen (en vele andere kinderen) zijn na het skien in de namiddag altijd druk met sleetjes van het laatste deel van de piste af aan het glijden, totdat het echt te donker wordt en papa en mama iets te gezellig worden van de biertjes en gluhweihn. Hoewel de apres ski beperkt is hoor. Gezinnen met jonge kinderen (tot een jaar of 12 vinden ze het sowieso wel erg leuk daar) komen vaak terug.
Veel plezier van de zomer!
We zitten deze zomer in Montana.
Ook ik zit in regio Noord, voorjaar is al geboekt in Brixen im Thale maar zoek nog iets voor Kerst.
Ik heb drie kleine kinderen van 4,7 en 9 jaar oud dus als ik jou zo hoor kunnen die zich daar prima vermaken.
Apres ski zoals het eerder was voor ons is nu toch al anders dus ik denk dat wij ons daar ook best kunnen vermaken hoor.
 
Ik wil in februari op wintersport naar Fiss. Nu is er een SUC bij st Anton, maar wil ook laden in het dorp.
HEeft iemand ervaring met laden in Fiss? Ik zie dat er een lader is in Prutz, maar weet niet of mijn New Motion app daar laadt.
Of heeft iemand op een andere manier in Fiss geladen?

51 km van St. Anton naar Fiss. Dan maak je je toch niet druk over laadmogelijkheden in een dorp waar je meestal niet op kunt vertrouwen. Voor mij is dit een luxe situatie. Misschien hotel porren om straks Destination Charger te worden. Heeft dan volgend seizoen elke Tesla rijder gemak van.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Met een 60kw batterij doe ik dat helaas wel. en ik vind het fijn om de accu vol te laden bij vertrek en dan door te rijden ipv dan in de ochtend nog bij een supercharger te staan. Er is wel een destination charger in een dorp vlakbij maar dat is alleen voor gasten.

ik heb ook "slechts" een 70kWh (pas op de eenhedenpolitie:) ) maar St. Anton - Aichstetten is ook maar 149 km en grotendeels dalend. Ben je binnen 20 minuten weer weg. Maar ik zou, ook uit nieuwsgierigheid, eens gaan eten (wel iets duurder dan de Mc) in Hotel Linde met DeC en durf te wedden dat ze je wel aan de Destination Charger toelaten voor die tijd (is geen valet maar self parking ook). Wel aardig zijn, ze complimenten maken met hun beslissing en dan komt het zeker goed.
 
Even een tip voor alle Oostenrijk liefhebbers!

Plak je vignet op het raam en doe dit niet met plakbandjes zoals ik al jaren doe.
Ik werd door de politie van de weg gehaald en mocht even € 120,= aftikken omdat ik het niet op de juiste manier had vastgeplakt maar met plakband en dat is verboden! Datums klopten dus dat was niet verkeerd , ging dus puur om het plakbandje.
 
Even een tip voor alle Oostenrijk liefhebbers!

Plak je vignet op het raam en doe dit niet met plakbandjes zoals ik al jaren doe.
Ik werd door de politie van de weg gehaald en mocht even € 120,= aftikken omdat ik het niet op de juiste manier had vastgeplakt maar met plakband en dat is verboden! Datums klopten dus dat was niet verkeerd , ging dus puur om het plakbandje.

Uiteraard mag dat niet, op jouw manier kan je het vignet doorverkopen.
Dat geldt trouwens ook voor zwitserland.