Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom niet met de 3 als ik vragen mag? Die heeft toch een stuk beter bereik dan z'on S uit 2014 (350 km schat ik ook bij jou)
In de 3 passen de skies en snowboards idd niet, in de S wel. De S heeft idd "maar" een effectief bereik van ongeveer 300-350 km dus met de 3 zal zeker sneller zijn. Van de zomer wel met de 3 naar Kroatie! :)
 
In de 3 passen de skies en snowboards idd niet, in de S wel. De S heeft idd "maar" een effectief bereik van ongeveer 300-350 km dus met de 3 zal zeker sneller zijn. Van de zomer wel met de 3 naar Kroatie! :)

Ja precies, ik wil met de 3 maar onze snowboards passen er niet in.
Ik kan de bank wel platgooien aan 1 kant maar dan zitten de kids wel erg krap.
Denk erover om maar boards te huren nu. Schoenen enzo neem ik dan wel mee.
 
Bereik is natuurijk een voordeel, aan de andere kant je hebt vakantie dus de tijd. Ik heb die stops om de 2 a 2,5 uur niet als storend ervaren. Het maakte voor het gezin de rit juist erg aangenaam. Als je mindset is de rit hoort bij de vakantie dan is de ervaring ook anders.

In de nabeschouwing was onze conclusie dat het tov mijn vorige auto (diesel) maar 1 stop extra was.
De laadtijd was ook dusdanig kort dat we in sommige gevallen net aan een plaspauze konden houden. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat we voorlopig genoeg fastfood ketens van binnen hebben gezien voor dit jaar. :D
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Hbrink and XvoorX
Bereik is natuurijk een voordeel, aan de andere kant je hebt vakantie dus de tijd. Ik heb die stops om de 2 a 2,5 uur niet als storend ervaren. Het maakte voor het gezin de rit juist erg aangenaam. Als je mindset is de rit hoort bij de vakantie dan is de ervaring ook anders.

Voor een zomervakantie, ja.
Voor een wintersport, nee. Dan wil ik er toch zo snel mogelijk zijn.
 
  • Like
Reactions: Phofstee
hier vanochtend weer terug thuis aangekomen na weekje skien oostenrijk Brixem in Thale,

vanaf Brixem naar thuis is 870km volgens navigatie, google maps navigatie geeft 8uur 22 minuten,
volgens abetterrouteplanner.com en ook de interne Tesla navigatie kwam ik op 3 supercharger sessies van elk 30minuten (uiteindelijk wordt dat 40minuten per sessie - omdat max 92/96kW laden...)
Met wat instellingen en ervaringen die ik al heb met abetterrouteplanner kwam ik op 10uur en 20minuten.

En door de rust in de nacht te rijden (vertrek 22:00uur en aankomst 08:10 thuis - is ideaal voor kleinere kids, ik heb ze niet zo dat ze rustig en stil naast elkaar zitten voor langer dan 2 uur - anders veel herrie op de achterbank)

Wij ook zaterdag terug vanuit Brixen im Thale, met zelfde stops in een S85 uit 2014. Wij vertrokken om 4 uur s morgens en om 15 uur aangekomen. Je kan meestal 10 min eerder weg dan navigatie aangeeft bij SuC, want houdt heel veel marge aan. Moest bij Oberhonnefeld tot 100% laden volgens navigatie. Bij 95 afgekoppeld en kwam met 15% thuis (Zeist) terwijl stevig doorgereden heb (140 -150). Zag in Brixen best wat NL Tesla’s.
 
Vorige week met de S 75D naar Polen gereden. Ik vond het super! In totaal ca. 1.100 km heen en terug alleen gereden zonder overdreven moe uit te stappen. De ruimte in de auto is ook top. Ook mijn vriendin en kinderen heb ik niet horen klagen. Over twee weken weer naar Italië, ik kijk er bijna naar uit :).
 
  • Like
Reactions: Superendo
Als je naar Zwitserland gaat is de Mercure bij Straatsburg ook wel een aanrader. De SuC ligt op terrein van het hotel en is altijd rustig. Kamers zijn schoon, maar niet al te groot. Retaurant is prima, ontbijt ook.Hebben vaak aanbiedingen, heb nu kamers voor 2pers incl ontbijt voor 99 euro/nacht
Ja we stoppen ook altijd daar. Het eten is ook erg goed. Voor de kinderen rekenen ze een kindertarief van 12 euro voor een hoofdgerecht en een nagerecht. En we hebben het niet over lullige frites met nuggets maar hetzelfde menu als volwassenen!
 
Ik was in januari met een 75d op wintersport. De hele tijd onder 0 en in de avond min 12. Dan mag je er gerust bijna 100km afhalen (met volle belading)

Valt bij ons altijd wel mee. Vorig jaar was het erg koud maar als de auto eenmaal warm is gaat het best goed. Bij het superchargen laden we niet zo ver door omdat dat langzaam gaat. Stop liever een keer extra. We rijden meestal minder dan 200 km per keer maar wel lekker 150 km/h waar dat mag..
 
Ja precies, ik wil met de 3 maar onze snowboards passen er niet in.
Ik kan de bank wel platgooien aan 1 kant maar dan zitten de kids wel erg krap.
Denk erover om maar boards te huren nu. Schoenen enzo neem ik dan wel mee.

Ik zit met zelfde dillema. Overweeg mogelijk ook deze alleen weet niet hoeveel effect dat gaat hebben op range,

Ski Rack Locking carrier for skis and snow boards
 
Ik zit met zelfde dillema. Overweeg mogelijk ook deze alleen weet niet hoeveel effect dat gaat hebben op range,

Ski Rack Locking carrier for skis and snow boards

Ja die had ik ook al gezien maar ik vind dat toch nog een beetje eng...
Gaat hij er niet afvallen onderweg....
Of gaat hij mijn glazen dak niet ontwrichten (liften) bij hogere snelheden...
Kijk, een licht fietsje erop zou ik wel aandurven maar een koffer van 2 meter lang en 50 kilo....

Het liefst heb ik hier iets wat van Tesla zelf komt.
 
Dat heb ik eigenlijk ook. Je hebt wel de dakdragers van tesla voor een model 3. Eigenlijk zou een trekhaak met daarop een koffer nog het handigst zijn. Die trekhaak mag alleen (nog) niet officieel....

Ja inderdaad, dat zou voor mij ook de beste oplossing zijn omdat dat niet zo erg ten kosten van je range zal gaan.
Eerst die trekhaak maar eens afwachten dan maar.
 
Afgelopen week op wintersport geweest in Saalbach. Kort reisverslag; reizen met een Tesla is tegenwoordig gewoon saai! Heel het avontuurlijke is er van af, overal van die SuC's en hotels met DeC's, zelfs de familie wordt niet meer nerveus onderweg ;) De drukte bij de SuC's viel me wel op, alsmede het beperkte vermogen bij de gecombineerde stalls. Iets hogere laadsnelheid zou fijn zijn, maar voor de rest kon ik gedurende mijn elf uurtjes sturen niks aan mijn wensenlijstje toevoegen. Op naar de zomervakantie! :)