Bij mij was het gisteren toch weer een beetje billenknijpen. Ik zoek de uitdaging dan ook wel op.
Zaterdag vanuit Les Gets naar de Bourgogne gereden, dat is appeltje-eitje. Even nog laden in Macon onder het genot van een Leffe en daarna thuis de hele nacht aan de 220V. Gisterenochtend vertrokken met 94% lading. Navigatie vond dat ik moest laden in Nancy, maar daar heb ik nooit zo'n zin in omdat het toch weer een kwartier omrijden is. Dus heb ik gemikt op Metz. Dat leek in het begin lastig, maar na een uur had ik een marge van 5% opgebouwd, dus leek het prima te doen. Maar toen kwam het rare: ergens ten noorden van Dijon vloog opeens mijn verbruik omhoog waardoor de 5% in een tijdsbestek van een kwartier omsloeg naar een tekort van 1%. Toen ging het ook nog regenen, dus ik naar 110 km/u. Uiteindelijk het Moezeldal door met 90 km/u en aangekomen in Metz met precies 0%. Dat kostte toch weer 10 minuten door het langzamer rijden. Weg voordeel.
In Metz geladen tot 82% waarmee ik Brussel zou moeten halen. Maar de storm deed met uiteindelijk twijfelen. 200 kilometer door de Ardennen met wind op de kop en nergens een SuC om naar uit te wijken leek me niets zo'n goed plan. Dus toch nog maar even 9% extra gepakt in Arlon. De trip indicator vindt dat helemaal niet leuk:
View attachment 385379
Die raakt dus helemaal in de war. Uiteindelijk aangekomen met 8% terwijl ik het hele stuk 130 km/u gereden heb (dat is toch de maximum snelheid in de Ardennen?). Dit extra stop in Arlon bleek helemaal niet nodig te zijn. Volgende maand weer die kant op.