Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Dat laatste is helemaal niet nodig. Het eerste ook niet, al zie ik daar nog wel het nut van.
Ik had begrepen dat offroad mode enkel dient om de tractiecontrole uit te zetten als je vast zit. Enkel om weer los te geraken.
Ik denk zelfs dat het voor extra slijtage zorgt als je er mee blijft rijden.
Normaal, als 1 wiel slipt, stopt de tractiecontrole de aandrijving op de andere. Dit helpt om de snelheidsverschillen in de bochten op te vangen, zodat de banden niet weingen en extra verslijten.

Maar als 1 wiel slipt en de andere niet trekken, geraak je natuurlijk nooit los. Met offroad kan de grip van de andere wielen helpen om toch los te geraken.
 
De gevonden settings heb ik klaarstaan voor gebruik bij rijden in sneeuw en/of ijs, niet voor continu gebruik in de winter.

Verschillende filmpjes en tips van de Tesla site, sneeuwkettingen geprobeerd, het moet wel heel gek lopen wil ik cast komen te zitten. Heb er zin an! ❄️☀️😃
 
Twee weken geleden toen het ook glad was in NL heb ik wel een schuivertje gemaakt doordat ik van het “gas” ging en de achterkant dus “blokkeerde door regenereren…
Dan raad ik je een rijtraining aan.

Begin januari was er hier in Italië veel sneeuwval en ik heb probleemloos met de MYP rondgereden. Zonder kettingen, waarbij eigenlijk ieder ander die ik op de bergpas tegen kwam met kettingen reed.
 
Dan raad ik je een rijtraining aan.

Begin januari was er hier in Italië veel sneeuwval en ik heb probleemloos met de MYP rondgereden. Zonder kettingen, waarbij eigenlijk ieder ander die ik op de bergpas tegen kwam met kettingen reed.
Ik heb meer dan genoeg rijtraining gehad hoor; de straat was een ijsbaan waarop geschaatst werd…was beter geweest om überhaupt niet te rijden.
 
Ik heb meer dan genoeg rijtraining gehad hoor; de straat was een ijsbaan waarop geschaatst werd…was beter geweest om überhaupt niet te rijden.
Kan uit je signature niet opmaken welk model je hebt (rwd/lr/myp). Devils Son heeft myp in zijn signature staan. Die heeft awd en regenereert dus met 4 wielen voor een betere balans. Rwd regenereert met alleen achterwielaandrijving en breekt met regen dus eerder uit.

Ik zeg niets over iemands rijkwaliteiten, maar awd is natuurlijk makkelijker 😉
 
Kan uit je signature niet opmaken welk model je hebt (rwd/lr/myp). Devils Son heeft myp in zijn signature staan. Die heeft awd en regenereert dus met 4 wielen voor een betere balans. Rwd regenereert met alleen achterwielaandrijving en breekt met regen dus eerder uit.

Ik zeg niets over iemands rijkwaliteiten, maar awd is natuurlijk makkelijker 😉
Een RWD heeft geen offroad setting lijkt mij zo. ;)