Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Op de beelden zag ik 2 personen aanlopen 1 van de personen had een zwarte tas (laptop formaat ) op zijn borst hangen en liep naar de passagiers kant.
2e persoon liep naar de bestuurders portier, hij was met een handeling bezig die ik niet kan zien.
Nadat hij de auto heeft ontgrendeld stapt hij in en zie hem met een apparaat in zijn handen door de auto zwaaien.
mijn voorlichten sprongen aan en hij reedt achteruit en daarna voorruit met brandende remlichten. Net of de auto in de war is/ was.

Ik zou deze info onmiddellijk aan Tesla bezorgen. Vrees dat dit het begin van een lange reeks kan zijn... :(
 
Had je logging software draaien? Teslafi of Teslalog?
Gebruikte je je Tesla paswoord ook op andere websites?

Zou interessant kunnen zijn voor ons om ons beter te beschermen.

Password op andere sites zou niet van invloed moeten zijn. De andere site weet bv. niet dat jij een Tesla hebt. Tenzij ze random email met password op tesla gaan afvuren om te kijken als je kan inloggen. De andere apps dat zou wel een issue kunnen zijn aangezien dan ook de locatie van je tesla op te vragen is. Misschien is het ook handig om bij Tesla na te gaan welke IP addressen er ingelogd hebben op jouw account.

Ik heb zojuist even gekeken en alleen voor het starten heb je het signaal van de sleutel nodig wanneer de auto op P staat of op D kan je de sleutel weghalen en je krijgt GEEN melding dat de sleutel er niet is, opzich slechte zaak.
 
Alweer eentje... dat is flink balen voor de eigenaren :(
Zou het helpen om de telefoonverbinding/remote access uit te zetten? In ieder geval totdat er meer bekend is over hoe/wat, of is dat een nutteloze stap?
Volgens mij niet zinvol aangezien het waarschijnlijk een hack op de keyless entry is. De remote access zou enkel kunnen vermijden dat mensen met toegang tot je account je auto weten staan. Ik vermoed dat in deze gevallen de wagen al langer op het oog was.
 
Sommigen hier gebruiken TeslaFi of Teslalog. Dit zijn websites waarop je alle stats van je wagen op de voet kan volgen (snelheid, locatie, laadstatus, updates,...)


Ik heb wel Tesla log een keer gedownload omdat ik op dit forum zag dat sommige het gebruiken, maar ik heb het nooit gebruikt en meteen de app verwijderd.

Tesla CTRL heb ik wel op mijn telefoon maar die gebruik ik ook niet
 
De twee recente gevallen zijn dan alleen nog van mensen die het hier op het forum melden. Ik heb het idee dat als ik Tesla eigenaren spreek dat ze zelden bekend zijn met dit forum. Wie weet hoeveel Tesla's er dus nog meer gestolen zijn waarvan wij het nooit zullen weten.
Ben ontzettend benieuwd naar de methodiek, of het bijvoorbeeld inderdaad te maken heeft met het uitlezen van de sleutel als die te dicht bij bewaard wordt in huis. Maar als ik het verhaal van Nigel zo lees (rondzwaaien met iets in de auto??..) dan lijkt het wel iets heel anders
 
Volgens mij niet zinvol aangezien het waarschijnlijk een hack op de keyless entry is. De remote access zou enkel kunnen vermijden dat mensen met toegang tot je account je auto weten staan. Ik vermoed dat in deze gevallen de wagen al langer op het oog was.
Maar dan zou de sleutel enigszins in de buurt moeten zijn, of kan dit ook al over een flinke afstand inclusief allerlei obstakels?
 
De twee recente gevallen zijn dan alleen nog van mensen die het hier op het forum melden. Ik heb het idee dat als ik Tesla eigenaren spreek dat ze zelden bekend zijn met dit forum. Wie weet hoeveel Tesla's er dus nog meer gestolen zijn waarvan wij het nooit zullen weten.
Ben ontzettend benieuwd naar de methodiek, of het bijvoorbeeld inderdaad te maken heeft met het uitlezen van de sleutel als die te dicht bij bewaard wordt in huis. Maar als ik het verhaal van Nigel zo lees (rondzwaaien met iets in de auto??..) dan lijkt het wel iets heel anders

Juist dat rondzwaaien zou kunnen lijken op het versterken van de sleutel. Zeg maar het zoeken van signaal.
Volgens mij kan je keyless entry uitzetten in het menu... en dat ga ik maar snel doen straks.