Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
"Heeft iemand al een beetje passende shield case gevonden voor de Tesla keyfob? Nu twee gestolen auto's in korte tijd maakt mij extra voorzichtig...

We bewaarden de keyfobs al enige tijd in een geldkistje, maar toen ik vandaag met het kistje naar de auto liep ging die gewoon open. Dat werkt dus niet! Nu zitten de fobs in alufolie, maar dat is natuurlijk niets voor onderweg.

Ik heb al gezocht op diverse webshops, maar het is aan het zien nog niet direct een veelgevraagd item. Ik heb wel een leuk tasje gevonden op nasafes (keyles bag rfid blocking key case), maar daar kan ik zo snel nog geen bestelmogelijkheid vinden. Misschien heeft al iemand iets gevonden?"

proberen met een busje waar ze seintjes in verkopen??
 
"Heeft iemand al een beetje passende shield case gevonden voor de Tesla keyfob? Nu twee gestolen auto's in korte tijd maakt mij extra voorzichtig...

We bewaarden de keyfobs al enige tijd in een geldkistje, maar toen ik vandaag met het kistje naar de auto liep ging die gewoon open. Dat werkt dus niet! Nu zitten de fobs in alufolie, maar dat is natuurlijk niets voor onderweg.

Ik heb al gezocht op diverse webshops, maar het is aan het zien nog niet direct een veelgevraagd item. Ik heb wel een leuk tasje gevonden op nasafes (keyles bag rfid blocking key case), maar daar kan ik zo snel nog geen bestelmogelijkheid vinden. Misschien heeft al iemand iets gevonden?"

proberen met een busje waar ze seintjes in verkopen??
Wie zegt dat het aan de KeyFob ligt ?
 
Wie zegt dat het aan de KeyFob ligt ?
Op dit moment is de keyfob relay attack de meest waarschijnlijke verklaring. Deze methode is een bewezen effectieve methode en is al op veel verschillende auto's gedemonstreerd.

Een tasje of blikje van een paar euro is dan geen domme investering...

Een kruidenbusje van AH (Jonnie Boer) werkt prima in de tussentijd. (Investering is dan helemaal gering...) Auto is niet meer te openen en ook 'starten' lukt niet meer als je de auto eerst geopend hebt met de fob en daarna de fob in het blikje in de bekerhouder zet.
 
Ik denk ook dat het op bestelling kan. Maar een andere voorzichtige aanname is dat de gestolen auto's worden gestript tot losse onderdelen, ik denk niet dat een gestolen Tesla nog omgekat kan worden tot een herinzetbare tweedehands auto waarmee je weer gewoon online kunt, kunt superchargen enz.
Met de twee gestolen auto's nu zal de zwarte onderdelenmarkt wel weer even voorzien zijn (zo groot is die ook niet, lijkt me), misschien moet er nog een derde bij en dan zijn we weer een maand of wat veilig. Puur theorie (ben niet echt thuis in de wereld van gestolen auto's :)) maar het lijkt me wel logisch.
 
Op dit moment is de keyfob relay attack de meest waarschijnlijke verklaring. Deze methode is een bewezen effectieve methode en is al op veel verschillende auto's gedemonstreerd.

Een tasje of blikje van een paar euro is dan geen domme investering...

Een kruidenbusje van AH (Jonnie Boer) werkt prima in de tussentijd. (Investering is dan helemaal gering...) Auto is niet meer te openen en ook 'starten' lukt niet meer als je de auto eerst geopend hebt met de fob en daarna de fob in het blikje in de bekerhouder zet.
Om nu eerst heel blikje Jonny boer tai green curry naar binnen te werken voor mijn KeyFob zie ik niet zitten. Ik zit waarschijnlijk dan een paar dagen ook ergens anders op.
 
Om nu eerst heel blikje Jonny boer tai green curry naar binnen te werken voor mijn KeyFob zie ik niet zitten. Ik zit waarschijnlijk dan een paar dagen ook ergens anders op.

Deze week nog een testje gedaan met een hoge blikken pot ongeveer diameter 80mm en een 180mm hoog. zelfs zonder het deksel er op en naast de auto, met de sleutel in de pot kon ik hem niet open krijgen. De pot in alle richtingen gehouden met de opening naar de auto gericht gaven ook geen reactie. Van zodra ik de sleutel tot halverwege de pot uit trok reageerde de auto.
20170322_210418.jpg
 
Deze week nog een testje gedaan met een hoge blikken pot ongeveer diameter 80mm en een 180mm hoog. zelfs zonder het deksel er op en naast de auto, met de sleutel in de pot kon ik hem niet open krijgen. De pot in alle richtingen gehouden met de opening naar de auto gericht gaven ook geen reactie. Van zodra ik de sleutel tot halverwege de pot uit trok reageerde de auto.
View attachment 219559
Ik had me sleutel aan een paar potten gegeven, maar die konden gewoon de auto in ;)
 
Persoonlijk denk ik dat het niet de keyfob is.
Misschien kunnen en Nigel en Kzjwang aangeven of de sleutels dicht bij de voordeur lagen. En ik heb ook niet van Nigel gehoord dat de mensen dicht bij zijn huis stonden met een laptop oid
Ik denk ook niet dat het de keyfob is, uit het verhaal van het terugzien van de videobeelden begreep ik dat de ene dader aan het linker portier stond en de andere aan het rechterportier. Als dit de "keyfob extention" truc was, had er één dader bij de voordeur gestaan en de ander bij de auto.

Ik denk dat het op zich wel een risico is, die keyfob, maar, bij de laatste diefstal niet specifiek het issue is geweest.
 
"Heeft iemand al een beetje passende shield case gevonden voor de Tesla keyfob? Nu twee gestolen auto's in korte tijd maakt mij extra voorzichtig...

We bewaarden de keyfobs al enige tijd in een geldkistje, maar toen ik vandaag met het kistje naar de auto liep ging die gewoon open. Dat werkt dus niet! Nu zitten de fobs in alufolie, maar dat is natuurlijk niets voor onderweg.

Ik heb al gezocht op diverse webshops, maar het is aan het zien nog niet direct een veelgevraagd item. Ik heb wel een leuk tasje gevonden op nasafes (keyles bag rfid blocking key case), maar daar kan ik zo snel nog geen bestelmogelijkheid vinden. Misschien heeft al iemand iets gevonden?"

proberen met een busje waar ze seintjes in verkopen??

Een paar jaar geleden schafte ik me deze aan. Is wel prijziger dan een blik...
 
Ik denk ook niet dat het de keyfob is, uit het verhaal van het terugzien van de videobeelden begreep ik dat de ene dader aan het linker portier stond en de andere aan het rechterportier. Als dit de "keyfob extention" truc was, had er één dader bij de voordeur gestaan en de ander bij de auto.

Ik denk dat het op zich wel een risico is, die keyfob, maar, bij de laatste diefstal niet specifiek het issue is geweest.

De keyfob zendt een sterk signaal uit: ik kan tot op een afstand van 75 meter de deuren openen/sluiten door op de knop van de keyfob te drukken. De vraag is nu of de keyfob eveneens een dergelijk sterk signaal uitzendt als deze het door de auto uitgezonden signaal (door de 1e dader versterkt) ontvangt. Als dat zo is dan is het niet nodig dat een 2e dader bij de keyfob in de buurt is.
 
Hier zijn nu heel veel speculaties aan het ontstaan zonder dat Tesla met een officiële reactie en advies komt voor de huidige Tesla klanten. Terwijl ze toch zeer zeker het forum monitoren. Nu snap ik de belangen om het nieuws niet grootschalig in de pers te lezen, maar de huidige eigenaren zouden toch op z'n minst persoonlijk geïnformeerd moeten worden. Klanten infomeren hoort er toch echt bij. Toen ik mijn MX ging halen in Tilburg vroeg ik naar de te openen frunk (wat men bij Delivery overigens niet wist). In een mail reactie op mijn doorvragen kreeg ik terug (letterlijke quote uit de email): "Wat betreft de ontgrendeling van de frunk. Het is iets wat we nog nooit door vandalen hebben meegemaakt maar het is iets wat online te vinden is. Waarom we het nog niet mee hebben gemaakt is omdat vrijwel iedereen weet dat de Tesla vrijwel zeker de minst steelbare auto ter wereld is dus vandaar dat er niet naar om wordt gekeken door mensen met verkeerde intenties." Als resultaat is de functie te rechtvaardigen, maar ik weet tenminste dat ik geen spullen van waarde in de frunk moet laten liggen. De op de hoogste stellen van de manier van stelen en advies om dat risico te verkleinen hoort ook bij het serieus nemen van de klanten (van auto's van nota bene EUR 140-200K). Wij Nederlanders zijn enorm intolerant als het gaat om krijgen waar we DENKEN recht op te hebben als we een snelle hap gaan halen, maar hebben ten aanzien van Tesla een verrassend hoge acceptatie bereidheid ;-).