Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoop echt dat de oorzaak kan worden gevonden, zou er ontzettend van balen als mijn Tesla wordt gestolen (maar dat spreekt denk ik voor zich). Het lijkt me verschrikkelijk bizar om op de camerabeelden anderen relatief simpel met je eigen auto weg te zien rijden.

Heb voor de zekerheid het wachtwoord van My Tesla maar even wat moeilijker gemaakt nog. Kan sowieso geen kwaad om die soms te wijzigen natuurlijk, zelfs al zou dat niet eens de oorzaak zijn van de diefstal. En alhoewel het voor velen een ergernis zal zijn, zou het niet verkeerd zijn als Tesla vereist dat je eenmaal per jaar of per half jaar een nieuw uniek wachtwoord opgeeft.
 
Beste,

Mijn Vader rijdt in een range rover,
Er was pas geleden een terugroep actie omdat de rangerovers vrij makkelijk werden gestolen.
Nu heeft de verzekering maatschappij een kastje gemonteerd om de diefstal tegen te gaan.
Zover ik het weet heeft de verzekering maatschappij het voor zijn eigen tekening genomen.
Zo'n systeem hebben wij ook in een nieuwe X3 van mijn moeder gebouwd nadat diefstal mislukt was maar wel de auto geopend met de extender methode. Navigatie vakkundig verwijderd, schade ruim€ 7.500,-. Werkt goed ik word regelmatig door de alarmcentrale gebeld:rolleyes:. Ik meen van Faringwell.

Tot dat er een oplossing of een geschikt doosje gevonden is kun je ook de batterij uit de fob halen.
 
Het kan geen kwaad om niet alleen op het systeem van de Tesla te vertrouwen, GPS en 3G/4G signalen zijn vrij eenvoudig te blokkeren. In mijn Tesla is een LoJack geplaatst door de verzekeraar. Die werkt (dacht ik) niet op basis van GPS en schijnt een stuk lastiger te zijn om te saboteren.
 
Klinkt goed, op een eiland parkeren in de avonduren. Ik neem wel een barbecue en wat vlees mee, zorgen jullie voor drinken en wat overbodige accessoires als salades?
En zonder gekheid, bij de beslissing om op een eiland te gaan wonen dat 's nachts, behalve in echte noodgevallen, onbereikbaar is, heeft veiligheid wel een rol gespeeld. Zo is er op ons eiland nog nooit ingebroken. Afkloppen maar. Maar zeker is dat inbrekers een roeiboot niet in hun primaire uitrusting opnemen.
 
Een stuk terug in dit draadje kwam de vraag op of er ook Tesla's gestolen zijn waar wij niet van weten, omdat de eigenaren niet op het forum actief zijn. Ik heb dit opgezocht in Gestolen Objecten Register waar je alle autodiefstallen in NL kunt terugvinden. Heb teruggezocht tot eind november 2016, sindsdien zijn er 350 auto's gestolen, waaronder de twee Tesla's waar we het hier over hebben.

Twee gestolen auto's is al erg genoeg, maar het zijn er gelukkig niet meer.
 
Heeft ie een gigantische boerderij, laat ie zijn vrienden buiten slapen...
Is een mooie overtuin met elektrische aansluiting voor laden en barbecue. Hier een winters fotootje van voor de Tesla.

P1040521 copy.jpg
 
  • Like
Reactions: S-19910