Gisterenochtend ben ik mijn Tesla S gaan afleveren voor een herstelling bij het service center in Brussel.
Ik heb daar langs mijn neus weg verteld over de twee diefstallen in Nederland en gevraagd hoe dit kon of wat wij als eigenaars kunnen doen om onze auto's veilig te houden. We hebben daarna een interessant gesprekje gehad waaruit ik volgende zaken heb onthouden.
De man zei dat het onmogelijk was om de Tesla al rijdend mee te nemen (ondanks dat ik de camerabeelden vermelde) en dat er zeker een vrachtwagen met lift in het spel moest zijn. Hij zei ook dat ze de wagens stelen voor de boorddocumenten. Beetje vreemde uitleg, maar hij ging nog verder met te zeggen dat Elon Musk een grote geldelijke beloning heeft voor de eerste die effectief met een Tesla kan gaan rijden. Er zou zelfs een levenslange membership bij Tesla aan vast hangen. Bovendien zouden ze volgens hem helemaal niks kunnen doen met de auto, zelfs niet met de onderdelen. Deze zouden allemaal op afstand volledig onbruikbaar gemaakt kunnen worden. Hoewel er toestemming vereist is van 2 hoge heren bij Tesla zelf om de auto 'dood' te maken. Dus mij lijkt het toch dat vooraleer dit alles in werking is getreden, de auto al lang verhandeld is.
Daarna vertelde hij een verhaal van een Tesla S die bij hen werd binnengebracht door een man uit Nigeria (het precieze land weet ik even niet zeker meer), maar dat ze in de pc meteen zagen dat de vorige locatie van de auto ergens in Rusland was waarna deze was verdwenen en terug opdook in België (met een Nigeriaanse eigenaar). Hij heeft toen ook meteen de politie verwittigd en de wagen laten afsluiten.
Ik had het idee dat ze in Brussel nog niks wisten van de diefstallen. En dat als er vragen over werden gesteld ze vooral schermden met de vermeende onsteelbaarheid van de wagens. Wat door dit topic toch ontkracht lijkt te worden.
Sorry voor de lange post, maar wou dit even delen. Eerste post btw