Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opgelet, Model S gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
De keyfob zendt een sterk signaal uit: ik kan tot op een afstand van 75 meter de deuren openen/sluiten door op de knop van de keyfob te drukken. De vraag is nu of de keyfob eveneens een dergelijk sterk signaal uitzendt als deze het door de auto uitgezonden signaal (door de 1e dader versterkt) ontvangt. Als dat zo is dan is het niet nodig dat een 2e dader bij de keyfob in de buurt is.
Dat lijkt mij vrij sterk, dat is namelijk
Hier zijn nu heel veel speculaties aan het ontstaan zonder dat Tesla met een officiële reactie en advies komt voor de huidige Tesla klanten. Terwijl ze toch zeer zeker het forum monitoren. Nu snap ik de belangen om het nieuws niet grootschalig in de pers te lezen, maar de huidige eigenaren zouden toch op z'n minst persoonlijk geïnformeerd moeten worden. Klanten infomeren hoort er toch echt bij. Toen ik mijn MX ging halen in Tilburg vroeg ik naar de te openen frunk (wat men bij Delivery overigens niet wist). In een mail reactie op mijn doorvragen kreeg ik terug (letterlijke quote uit de email): "Wat betreft de ontgrendeling van de frunk. Het is iets wat we nog nooit door vandalen hebben meegemaakt maar het is iets wat online te vinden is. Waarom we het nog niet mee hebben gemaakt is omdat vrijwel iedereen weet dat de Tesla vrijwel zeker de minst steelbare auto ter wereld is dus vandaar dat er niet naar om wordt gekeken door mensen met verkeerde intenties." Als resultaat is de functie te rechtvaardigen, maar ik weet tenminste dat ik geen spullen van waarde in de frunk moet laten liggen. De op de hoogste stellen van de manier van stelen en advies om dat risico te verkleinen hoort ook bij het serieus nemen van de klanten (van auto's van nota bene EUR 140-200K). Wij Nederlanders zijn enorm intolerant als het gaat om krijgen waar we DENKEN recht op te hebben als we een snelle hap gaan halen, maar hebben ten aanzien van Tesla een verrassend hoge acceptatie bereidheid ;-).
wellicht Elon een twitter bericht sturen?
 
LoJack aanbieding via Assicuro.

In samenwerking met Assicuro Private Insurance biedt LoJack u dit na-diefstalsysteem aan, inclusief een abonnement met onder meer service na diefstal.

Speciale prijs LoJack bij Assicuro Private Insurance.

€ 599,- Exclusief BTW, LoJack VLU7VP inclusief installatie op locatie Nederland (excl. eilanden), entreekosten en een recovery-abonnement gedurende de periode dat het voertuig bij Assicuro verzekerd is.

Voor korte periodes:

€ 389,- Exclusief BTW, LoJack VLU7VP inclusief installatie op locatie Nederland (excl. eilanden), entreekosten en 12 maanden recovery-abonnement. (na 12 maanden EUR 114,- Exclusief BTW per jaar)

€ 475,- Exclusief BTW, LoJack VLU7VP inclusief installatie op locatie Nederland (excl. eilanden), entreekosten en 36 maanden recovery-abonnement. (na 36 maanden EUR 114,- Exclusief BTW per jaar)
Voor oldtimers leveren we een LoJack VLU7SP met eigen voeding (7 jaar) meerprijs EUR 50,- (exclusief BTW)

Extra kosten voor:
Installatie in België €50,-
Eigen voeding €50,-

De installatie dient plaats te vinden op een overdekte locatie (in verband met bedrading en materiaal).

Indien het voertuig wordt verkocht met een afgekocht abonnement kan dit abonnement meegaan mits de nieuwe eigenaar de auto ook bij Assicuro verzekert.
 
In een mail reactie op mijn doorvragen kreeg ik terug (letterlijke quote uit de email): "Wat betreft de ontgrendeling van de frunk. Het is iets wat we nog nooit door vandalen hebben meegemaakt maar het is iets wat online te vinden is. Waarom we het nog niet mee hebben gemaakt is omdat vrijwel iedereen weet dat de Tesla vrijwel zeker de minst steelbare auto ter wereld is dus vandaar dat er niet naar om wordt gekeken door mensen met verkeerde intenties."

Security through obscurity. Altijd +1.


(maar niet heus)
 
Gisterenochtend ben ik mijn Tesla S gaan afleveren voor een herstelling bij het service center in Brussel.
Ik heb daar langs mijn neus weg verteld over de twee diefstallen in Nederland en gevraagd hoe dit kon of wat wij als eigenaars kunnen doen om onze auto's veilig te houden. We hebben daarna een interessant gesprekje gehad waaruit ik volgende zaken heb onthouden.

De man zei dat het onmogelijk was om de Tesla al rijdend mee te nemen (ondanks dat ik de camerabeelden vermelde) en dat er zeker een vrachtwagen met lift in het spel moest zijn. Hij zei ook dat ze de wagens stelen voor de boorddocumenten. Beetje vreemde uitleg, maar hij ging nog verder met te zeggen dat Elon Musk een grote geldelijke beloning heeft voor de eerste die effectief met een Tesla kan gaan rijden. Er zou zelfs een levenslange membership bij Tesla aan vast hangen. Bovendien zouden ze volgens hem helemaal niks kunnen doen met de auto, zelfs niet met de onderdelen. Deze zouden allemaal op afstand volledig onbruikbaar gemaakt kunnen worden. Hoewel er toestemming vereist is van 2 hoge heren bij Tesla zelf om de auto 'dood' te maken. Dus mij lijkt het toch dat vooraleer dit alles in werking is getreden, de auto al lang verhandeld is.

Daarna vertelde hij een verhaal van een Tesla S die bij hen werd binnengebracht door een man uit Nigeria (het precieze land weet ik even niet zeker meer), maar dat ze in de pc meteen zagen dat de vorige locatie van de auto ergens in Rusland was waarna deze was verdwenen en terug opdook in België (met een Nigeriaanse eigenaar). Hij heeft toen ook meteen de politie verwittigd en de wagen laten afsluiten.

Ik had het idee dat ze in Brussel nog niks wisten van de diefstallen. En dat als er vragen over werden gesteld ze vooral schermden met de vermeende onsteelbaarheid van de wagens. Wat door dit topic toch ontkracht lijkt te worden.

Sorry voor de lange post, maar wou dit even delen. Eerste post btw :)
 
Welkom op het forum, @zwbtsla .
Maar... ik vind je post wel een vreemd verhaal.
Ik wil er in ieder geval graag bij zijn als gedemonstreerd wordt dat bijv. een gedemonteerde bumper van de auto op afstand onbruikbaar wordt gemaakt. Een "Uri Gellertje" op afstand laten we zeggen.
Dat iemand die bij Tesla werkt iets zegt, betekent voor mij in ieder geval niet dat ik dat ook als zoete koek ga slikken.
En dat zo iemand zijn oordeel over de diefstal al klaar heeft zonder er iets van te weten, tsja, dat zegt mij eigenlijk al genoeg.
 
Gisterenochtend ben ik mijn Tesla S gaan afleveren voor een herstelling bij het service center in Brussel.
Ik heb daar langs mijn neus weg verteld over de twee diefstallen in Nederland en gevraagd hoe dit kon of wat wij als eigenaars kunnen doen om onze auto's veilig te houden. We hebben daarna een interessant gesprekje gehad waaruit ik volgende zaken heb onthouden.

De man zei dat het onmogelijk was om de Tesla al rijdend mee te nemen (ondanks dat ik de camerabeelden vermelde) en dat er zeker een vrachtwagen met lift in het spel moest zijn. Hij zei ook dat ze de wagens stelen voor de boorddocumenten. Beetje vreemde uitleg, maar hij ging nog verder met te zeggen dat Elon Musk een grote geldelijke beloning heeft voor de eerste die effectief met een Tesla kan gaan rijden. Er zou zelfs een levenslange membership bij Tesla aan vast hangen. Bovendien zouden ze volgens hem helemaal niks kunnen doen met de auto, zelfs niet met de onderdelen. Deze zouden allemaal op afstand volledig onbruikbaar gemaakt kunnen worden. Hoewel er toestemming vereist is van 2 hoge heren bij Tesla zelf om de auto 'dood' te maken. Dus mij lijkt het toch dat vooraleer dit alles in werking is getreden, de auto al lang verhandeld is.

Daarna vertelde hij een verhaal van een Tesla S die bij hen werd binnengebracht door een man uit Nigeria (het precieze land weet ik even niet zeker meer), maar dat ze in de pc meteen zagen dat de vorige locatie van de auto ergens in Rusland was waarna deze was verdwenen en terug opdook in België (met een Nigeriaanse eigenaar). Hij heeft toen ook meteen de politie verwittigd en de wagen laten afsluiten.

Ik had het idee dat ze in Brussel nog niks wisten van de diefstallen. En dat als er vragen over werden gesteld ze vooral schermden met de vermeende onsteelbaarheid van de wagens. Wat door dit topic toch ontkracht lijkt te worden.

Sorry voor de lange post, maar wou dit even delen. Eerste post btw :)

was dit toevallig de persoon die je hebt gesproken?:rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: S-19910 and DimiVdb
Dat lijkt mij vrij sterk, dat is namelijk

Dat is toch echt zoals het werkt.
Het LF signaal van de auto komt niet ver en dat is wat ze versterken.
De keyfob zend netjes over UHF (tot max 100 meter) een signaal terug.
Auto open en klaar.

In de filmpjes mbt de relay attack zie je 2 personen, 1 aan de bestuurders kant op het LF signaal op te vangen en 1 aan de andere kant om het signaal richting woning te sturen.
vervolgens beide meteen instappen en weg.

De 2 verschillende methoden die automerken gebruiken:
Screen Shot 2017-03-23 at 09.04.37.png
 
Welkom op het forum, @zwbtsla .

Verder heel vreemd verhaal van Tesla.
Een tesla (en bijna elke keyless auto) is heel makkelijk al rijdend mee te nemen.
Eenmaal "gestart" kan je de keyfob thuis laten (tot het moment dat je hem weer in P zet)
Dat kan je alleen oplossen door de keyfob verplicht op een bepaalde lokatie te laten liggen (RFID).
 
Last edited:
Gisterenochtend ben ik mijn Tesla S gaan afleveren voor een herstelling bij het service center in Brussel.
Ik heb daar langs mijn neus weg verteld over de twee diefstallen in Nederland en gevraagd hoe dit kon of wat wij als eigenaars kunnen doen om onze auto's veilig te houden. We hebben daarna een interessant gesprekje gehad waaruit ik volgende zaken heb onthouden.

De man zei dat het onmogelijk was om de Tesla al rijdend mee te nemen (ondanks dat ik de camerabeelden vermelde) en dat er zeker een vrachtwagen met lift in het spel moest zijn. Hij zei ook dat ze de wagens stelen voor de boorddocumenten. Beetje vreemde uitleg, maar hij ging nog verder met te zeggen dat Elon Musk een grote geldelijke beloning heeft voor de eerste die effectief met een Tesla kan gaan rijden. Er zou zelfs een levenslange membership bij Tesla aan vast hangen. Bovendien zouden ze volgens hem helemaal niks kunnen doen met de auto, zelfs niet met de onderdelen. Deze zouden allemaal op afstand volledig onbruikbaar gemaakt kunnen worden. Hoewel er toestemming vereist is van 2 hoge heren bij Tesla zelf om de auto 'dood' te maken. Dus mij lijkt het toch dat vooraleer dit alles in werking is getreden, de auto al lang verhandeld is.

Daarna vertelde hij een verhaal van een Tesla S die bij hen werd binnengebracht door een man uit Nigeria (het precieze land weet ik even niet zeker meer), maar dat ze in de pc meteen zagen dat de vorige locatie van de auto ergens in Rusland was waarna deze was verdwenen en terug opdook in België (met een Nigeriaanse eigenaar). Hij heeft toen ook meteen de politie verwittigd en de wagen laten afsluiten.

Ik had het idee dat ze in Brussel nog niks wisten van de diefstallen. En dat als er vragen over werden gesteld ze vooral schermden met de vermeende onsteelbaarheid van de wagens. Wat door dit topic toch ontkracht lijkt te worden.

Sorry voor de lange post, maar wou dit even delen. Eerste post btw :)

Wauw, dat lijkt een beetje op "kop in het zand steken". Er is tenminste 1 persoon die beelden heeft hoe een Tesla gestolen wordt....rijdend....

Voor de mensen die hun keyfob in een beschermend tasje of blikje stoppen nog even een tip......Je hebt twee keyfobs gekregen. Mijn reserve ligt in de buurt van de keyfob die ik dagelijks gebruik. Wellicht heeft je partner de andere keyfob, maar vergeet in ieder geval niet beide te beschermen (mocht de relay hack de oorzaak zijn)

Inbouwen van een LoJack of andere tracker is natuurlijk een oplossing (lees: plakband oplossing), maar het zou eigenlijk gewoon niet mogelijk moeten zijn om zo eenvoudig een auto te stelen. Ik verwacht in ieder geval van Tesla ook een communicatie hierover en eigenlijk zelfs een oplossing in de vorm van een update.
 
Bij de Lidl verkopen ze Delfts blauwe blikjes met Holland hopjes of Zeeuwse babbelaars.
13 cm hoog, 6.5 cm doorsnede.
Werken erg goed. Past bij mij in mijn jaszak.

Wat mij opvalt, als de sleutel uit het blikje is, de deurhendels open gaan en open blijven als de sleutel weer opgeborgen in het blikje zit. Starten van de auto lukt niet, want hij zegt: sleutel niet aanwezig o.i.d.

Ik zat naar de constructie van het raam en het raamrubber te kijken.
Wellicht doet degene aan de bestuurderskant daar iets tussendoor om het versterkte signaal op die manier in de auto te krijgen o.i.d.
 
De auto moet weer contact hebben met de sleutel op het moment je op het rem pedaal drukt.
Dan volgt dezelfde procedure voor het START commando.

Vandaar dat je op de filmpjes de 2e persoon nog buiten ziet staan tot de auto volledig is gestart.
 
Een stuk terug in dit draadje kwam de vraag op of er ook Tesla's gestolen zijn waar wij niet van weten, omdat de eigenaren niet op het forum actief zijn. Ik heb dit opgezocht in Gestolen Objecten Register waar je alle autodiefstallen in NL kunt terugvinden. Heb teruggezocht tot eind november 2016, sindsdien zijn er 350 auto's gestolen, waaronder de twee Tesla's waar we het hier over hebben.

Twee gestolen auto's is al erg genoeg, maar het zijn er gelukkig niet meer.
Dit lijkt een Europees probleem te zijn? 2 in Duitsland, nu 2 in NL. Zijn er in Amerika, Azie of Australie ook al Tesla's gestolen? Een snelle search op die fora leverde niets op.
 
Dat is toch echt zoals het werkt.
Het LF signaal van de auto komt niet ver en dat is wat ze versterken.
De keyfob zend netjes over UHF (tot max 100 meter) een signaal terug.
Auto open en klaar.

In de filmpjes mbt de relay attack zie je 2 personen, 1 aan de bestuurders kant op het LF signaal op te vangen en 1 aan de andere kant om het signaal richting woning te sturen.
vervolgens beide meteen instappen en weg.

De 2 verschillende methoden die automerken gebruiken:
View attachment 219606


Heb toch een vraag,
Wauw, dat lijkt een beetje op "kop in het zand steken". Er is tenminste 1 persoon die beelden heeft hoe een Tesla gestolen wordt....rijdend....

Voor de mensen die hun keyfob in een beschermend tasje of blikje stoppen nog even een tip......Je hebt twee keyfobs gekregen. Mijn reserve ligt in de buurt van de keyfob die ik dagelijks gebruik. Wellicht heeft je partner de andere keyfob, maar vergeet in ieder geval niet beide te beschermen (mocht de relay hack de oorzaak zijn)

Inbouwen van een LoJack of andere tracker is natuurlijk een oplossing (lees: plakband oplossing), maar het zou eigenlijk gewoon niet mogelijk moeten zijn om zo eenvoudig een auto te stelen. Ik verwacht in ieder geval van Tesla ook een communicatie hierover en eigenlijk zelfs een oplossing in de vorm van een update.

(mocht de relay hack de oorzaak zijn)
Wat hou dat in, alleen versterken of komen ook storingen daarbij kijken
 
Bij mij stapte ze allebei tegelijk in en binnen 47 sec was het gebeurd

Dat kan ook zeker.
De filmpjes die ik heb gezien blijft de 2e persoon buiten staan met de antenne gericht naar de keyfob.
Je ziet hem eerst zoeken met de antenne totdat de auto open gaat.

Blijft natuurlijk gissen of het bij jouw überhaupt ook een relay hack was.
Zie je die 2e persoon wel in 1 richting staan met de tas of zender?