S, maar zijn die verschillend dan?
Nee, S en X UMC zijn denk ik hetzelfde. Maar wilde even checken of het om inderdaad om een oude UMC (van S/X) ging die je gebruikte voor je Model 3.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
S, maar zijn die verschillend dan?
Nee, S en X UMC zijn denk ik hetzelfde. Maar wilde even checken of het om inderdaad om een oude UMC (van S/X) ging die je gebruikte voor je Model 3.
Iemand ervaring met opladen met meegeleverde M3 UMC op enkelfase 32 ampère?
Mijn huis heeft 3x40 ampère aansluiting. Ik ben aan het wachten op mijn Tesla Wall connector (gratis via referral, dus zal nog wel eeuwigheid duren). Momenteel laad ik mijn M3 op blauw contact 1 fase 16 ampère. Gaat erg langzaam. Wil op blauw stopcontact 1x32 ampère realiseren. Volgens mij kan de UMC dit aan.
waar baseer je die bewering / dat vermoeden op ?
mi. klopt dit niet - voor de 3-UMC.
(is wel mogelijk met de SC-UMC)
edit : je zou gelijk kunnen hebben :
View attachment 398677
nu nog de juiste koppelstuk vinden.
want in het koppelstuk zit de weerstand die de maximale laadstroom bepaald.
maw een verloop van het huidige 16A koppelstuk (campingstekker) naar een 32A blauweCE gaat niet helpen.
Koppelstuk zal inderdaad de bottleneck zijn vrees ik. Weet iemand welk koppelstuk je moet gebruiken voor laden met enkelfase 32 ampere?
Super! Dankjewel!Deze heeft de juiste specs:
European CEE 32A 6h Type 023 IP44 Blue Commando (Caravan Mains) Adapter for Tesla Model S/X/3 Gen 2
(Heb er geen ervaring mee btw.)
Ik baseer het inderdaad op de tekst op de UMC. Volgens mijn elektricien kan die het wel realiseren.
Maar ik vraag me dus af of er mensen ervaring mee hebben (laden enkelfase 32 ampere met UMC).
Alvast bedankt!
Het is helaas niet gelukt. Vanavond wordt de Tesla Wall Connector geïnstalleerd, waardoor ik hopelijk met 11 KWh kan laden.Laat weten als het gelukt is aub !
Het is helaas niet gelukt. Vanavond wordt de Tesla Wall Connector geïnstalleerd, waardoor ik hopelijk met 11 KWh kan laden.
Uit interesse.. Waarom heb je thuis 3x40A? Dat is wel boel veel
Ik denk dat het per huishouden anders zal zijn. Wij hebben 3 fasen 25A hoofdzekering, geen gas aansluiting en koken elektrisch (2-fasen groep, 7kW). Die 2 fasen zitten op L1 waardoor de 25A hoofdzekering al snel zwaar belast wordt tijdens het laden.En kost heel veel meer Euro's per jaar aan vastrecht...... Ik heb thuis alle apparatuur vervangen door energiezuinig (oa. warmtepomp droger) en gunstig over de fases verdeeld icm zonnepanelen. Daardoor kon ik een kleine aansluiting benutten en per jaar vele honderden Euro's (ik meen bijna Euro 700,-- / jaar) aan vastrecht besparen! Zelfs de meerprijs van een "slimme lader" verdien je op deze manier snel terug
Ik denk dat het per huishouden anders zal zijn. Wij hebben 3 fasen 25A hoofdzekering, geen gas aansluiting en koken elektrisch (2-fasen groep, 7kW). Die 2 fasen zitten op L1 waardoor de 25A hoofdzekering al snel zwaar belast wordt tijdens het laden.
Bij de laadpaal hebben we een load balancer abonnement afgesloten van €5,- per maand (The New Motion). Als nu alles in huis tegelijk aan staat gaat het vermogen naar de auto automatisch naar beneden zodat we niet over de 25A van de hoofdzekering heen gaan.
Het verhogen van de hoofdzekering was ook een optie maar dat is inderdaad belachelijk duur.
Ik merk bij collega's / kennissen / vrienden dat de aanzienlijk hogere vastrecht kosten (in NL) vaak niet gemeld worden door leveranciers. Even een elektrische kookplaat kopen en vervolgens een zwaardere aansluiting met Euro 700,-- meer vastrecht (per jaar!). Een goede elektricien (groepen verdeling over fases), zonnepanelen (tijdens leveren stroom wordt hoofdzekering minder zwaar belast als er veel verbruikers aan staan) en juiste (zuinige) apparatuur kan heel veel helpen. Over een paar jaar worden apparaten "slimmer" en gaan we energieverbruik afstemmen op belasting van het net / PV-installatie. Zeker als saldering over een paar jaar afgebouwd wordt. Tot die tijd dus slim optimaliseren en eventueel wat langzamer laden