De accu van mijn vorige week vrijdag opgehaalde Model 3 LR AWD laadt niet voller dan zo'n 90%, waarbij hij een bereik van 444km aangeeft. Zowel aan de supercharger als aan het stopcontact thuis stopt hij dan gewoon met laden.
Ik heb begrepen van de verschillende topics hier dat de 90% de max vulling is die (snel) te bereiken is met een SC, en dat het daarna een stuk langzamer gaat, maar ik dacht ook te begrijpen dat je de accu wel degelijk tot 100% kon vullen, bijvoorbeeld als je weet dat je een lange rit moet maken. Hoe zit dit nu precies?
Ook lijkt tot nu toe het bereik bijna twee keer zo snel af te nemen als de daadwerkelijk gereden kilometers (alhoewel ik nog niet genoeg heb gereden om allerlei combinaties van factoren uit te proberen). Met name de AP lijkt enorm veel extra energie te vergen, terwijl dat juist een snufje is dat met name op de lange afstand van pas zou moeten komen. Herkennen jullie dit gedrag?
Alvast bedankt!
Ik heb begrepen van de verschillende topics hier dat de 90% de max vulling is die (snel) te bereiken is met een SC, en dat het daarna een stuk langzamer gaat, maar ik dacht ook te begrijpen dat je de accu wel degelijk tot 100% kon vullen, bijvoorbeeld als je weet dat je een lange rit moet maken. Hoe zit dit nu precies?
Ook lijkt tot nu toe het bereik bijna twee keer zo snel af te nemen als de daadwerkelijk gereden kilometers (alhoewel ik nog niet genoeg heb gereden om allerlei combinaties van factoren uit te proberen). Met name de AP lijkt enorm veel extra energie te vergen, terwijl dat juist een snufje is dat met name op de lange afstand van pas zou moeten komen. Herkennen jullie dit gedrag?
Alvast bedankt!