Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oprichting 200.000km club

This site may earn commission on affiliate links.
165.000 sept 2013...bijna toe aan de eerste APK!!! Tesla geeft daar geen reminder voor. Ik heb ze van de week gebeld maar ze bieden ook geen APK keuring aan. Want dan moeten ze andere merken ook keuren en dan wordt de werkplaats vies.....mooi verhaal toch! Gelijk hebben ze.

Ook bij mij begint de software kuren te vertonen. Bleutooth is defect, spraak werkt niet meer, navigatie is vaak de achtergrond kwijt en Spotify is soms ook voortdurend aan het zoeken......onderdelen zijn onderweg om verbangen te worden.
 
Ik denk te zien dat Spotify en nav opstarten niet goed samengaan. Als de nav hapert, schakel ik eerst even op radio.
Het grote wachten is nog op de Linux opdate?

Het grote wachten is vooral op nieuwe navigatie software en kaarten. Deze schijnt al aanwezig te zijn in de huidige versie, en wordt selectief geactiveerd om te worden getest.

Verder zit ik probleemloos op 162k. Grappig dat Tesla zelf geen APK keuring gaat doen. Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren als ik bij een willekeurige APK garage kom aanzetten :)
 
  • Love
Reactions: FVO
Verder zit ik probleemloos op 162k. Grappig dat Tesla zelf geen APK keuring gaat doen. Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren als ik bij een willekeurige APK garage kom aanzetten :)
Neem dan een Audi-garage kunnen ze ineens hun eigen ophanging nakijken :D.

(althans dat is toch wat mij ooit in 2013 is verteld geweest, dat de ophanging van Audi is)
 
Verder zit ik probleemloos op 162k. Grappig dat Tesla zelf geen APK keuring gaat doen. Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren als ik bij een willekeurige APK garage kom aanzetten :)

Het SeC in Tilburg zegt begin deze week per mail tegen mij: "Tesla is intern bezig om zo snel mogelijk APK te kunnen gaan uitvoeren."

A.s. maandag erlangs voor een zoemende drivetrain. Ik zal dan even doorvragen.
 
Opschonen van historie van de nav helpt niet. Tesla Tilburg vertelde me dat de Computer die de schermen aanstuurt 'volloopt'. Via een andere berijder begreep ik dat Tesla Duiven aangaf dat de reden daarvan Spotify is, die slaat schijnbaar veel op lokaal. Bekend probleem bij de eerste serie auto's. Spotify kan zelfs tot 40% van de capaciteit gebruiken. Het gaat dan niet om cpu rekenkracht maar geheugen. Keezje ziet dat dus goed!
Tweede reden zijn de trips van biven 4000km. Ook die schijnen veel geheugen in te nemen. Tot slot de contactpersonen van je telefoon, deleten en niet meer synchroniseren. Een nieuwe unit met meer geheugen kost rond €1.000.

Overigens liep bij mij ook het kleine scherm vast, dat is onafhankelijk van het grote scherm te resetten door niet beide wieltjes op het stuur ingedrukt te houden maar aan beide zijden de bovenste knop (boven de wieltjes dus) ingedrukt te houden.

Beste remedie met minste gebruikers impact lijkt dus vooralsnog te zijn om voor Spotify geen playlists of favoriete nummers op te slaan. Ik ga t eens proberen allemaal.
 
Opschonen van historie van de nav helpt niet. Tesla Tilburg vertelde me dat de Computer die de schermen aanstuurt 'volloopt'. Via een andere berijder begreep ik dat Tesla Duiven aangaf dat de reden daarvan Spotify is, die slaat schijnbaar veel op lokaal. Bekend probleem bij de eerste serie auto's. Spotify kan zelfs tot 40% van de capaciteit gebruiken. Het gaat dan niet om cpu rekenkracht maar geheugen. Keezje ziet dat dus goed!
Tweede reden zijn de trips van biven 4000km. Ook die schijnen veel geheugen in te nemen. Tot slot de contactpersonen van je telefoon, deleten en niet meer synchroniseren. Een nieuwe unit met meer geheugen kost rond €1.000.

Overigens liep bij mij ook het kleine scherm vast, dat is onafhankelijk van het grote scherm te resetten door niet beide wieltjes op het stuur ingedrukt te houden maar aan beide zijden de bovenste knop (boven de wieltjes dus) ingedrukt te houden.

Beste remedie met minste gebruikers impact lijkt dus vooralsnog te zijn om voor Spotify geen playlists of favoriete nummers op te slaan. Ik ga t eens proberen allemaal.
Hou ons op de hoogte!
 
Vandaag is er voor mijn gevoel een nieuwe fase aangekomen in mijn "relatie" met Tesla.

Ik rij in een van de eerste Model S Signature uit september 2013 en heb inmiddels 165.000 km gereden. Het is ongetwijfeld een van de auto's met de meeste kinderziektes die Tesla bij de eerste batch heeft afgeleverd. Een hele waslijst me mankementen die altijd keurig door Tesla werden opgelost onder garantie of onder goodwill.

Vorige week ging mijn bleutooth kapot en deze week werd ik gebeld dat de hele unit moest worden vervangen. (dit wordt de derde) Kosten...€2800 excl BTW. Het voorstel was om " slechts" €1000 in rekening te brengen en de rest als goodwill te boeken.

Als je al vier jaar lang geholpen wordt op een bijzonder positieve manier dan weet je dat daar ook een keer een eind aan moet komen. Maar als er elk jaar wel wat kapot gaat en de reparatiekosten van Tesla niet kinderachtig zijn dan heb je toch een probleem. Ik wil namelijk het liefst zo lang als mogelijk met de auto doorrijden.

Ik ben met het voorstel niet akkoord gegaan en Tesla heef nu een nieuw voorstel gedaan. Ik betaal wel de €1.000 voor een nieuw scherm en Tesla gaat een pre-owned check uitvoeren. Alle gevonden mankementen worden dan herstelt en daarna is het over en uit met goodwill reparaties.

Ik kan net als Tesla niet in de toekomst kijken maar ben toch erg benieuwd of dit goed gaat aflopen. Opvallend vind ik het wel. Zijn er anderen met een vergelijkbare situatie?
 
  • Informative
Reactions: FVO
Geen formele mijlpaal, maar 333.333km lijkt me toch vermeldenswaardig.
 

Attachments

  • klein-333333km.JPG
    klein-333333km.JPG
    42.6 KB · Views: 98
Nog geen lid van deze club geworden @widodh ?
Nope! 191.000km op dit moment. Ik loop wat achter ivm een aanrijding en inbraak (beide niet mijn schuld). Heb een paar weken in een diesel stokende Jaguar gereden waardoor mijn S stil stond.

Dat was weer iets van 5.000km die mijn S mist. Ook rijd ik iets minder, wat ik ook wel fijn vind, dus zal het ergens Nov/Dec worden.